milyen account managerként dolgozni?
Az account menedzser feladata a vállalat ügyfeleivel való kapcsolattartás. A jó ügyfélkapcsolati menedzser szívvel-lélekkel viseltetik az ügyfelek és az üzlet iránt, törődik az ügyfelek igényeivel és gondjaival.
Egy account managernek több szerepnek is meg kell felelnie. Munkaköri követelményei az ügyfél mindenkori igényei alapján változhatnak: lehet, hogy értékesítőnek kell lennie, technikai támogatást kell nyújtania, pénzügyi tanácsot kell adnia, vagy az ügyfélszolgálati képviselő szerepét kell betöltenie. Összekötőként szolgál az ügyfél, az értékesítési részleg és más, az ügyfél profilját esetlegesen érintő részlegek és csapatok között. Gondoskodik arról, hogy az ügyfél elégedett maradjon, és a cég jelentős megtérülést kapjon az ügyfél megszerzésébe fektetett pénzéből.
mit csinál egy account manager?
Az account manager az ügyfelekkel való szoros kapcsolattartás és üzleti igényeik kielégítésével támogatja a szervezet értékesítési céljait, ösztönözve az ügyfeleket a hosszútávú együttműködésre. A munkatársakkal, a vezetéssel és az ügyfelekkel való kapcsolattartáshoz jó kommunikációs készségre van szüksége. Az account manager-ek a hosszútávú üzleti kapcsolatokat helyezik előtérbe az egyszeri értékesítéssel szemben, a rövid távú győzelmek helyett, hosszú távú kapcsolatokat ápolnak.
tekintse meg a legújabb sales állásajánlatainkat.
megnézemaccount manager átlagos fizetése
Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt account manager.
Az account managerek piaci szinten versenyképes alapbért kapnak, melyet negyedéves vagy éves bónusz egészít ki teljesítményük alapján. A legjobban teljesítő ügyfélkapcsolati menedzserek nagyon keresettek.
A bónuszokon és jutalékokon kívül különböző juttatásokat kaphat, többek között egészségbiztosítást, cafeteriát, lakhatási vagy közlekedési támogatásokat.
szeretné tudni, mennyit keres egy account manager? nézze meg bérkalkulátorunkban!
bérkalkulátorhogyan kereshet többet account managerként?
A tapasztalat jelentősen befolyásolja egy account manager fizetését. Azok az account managerek, akik egy cég kiemelt, fő, nagy ügyfeleit kezelik - key account manager-ek - kiemelkedő juttatási csomagot kapnak a munkaerőpiacon. Több éves tapasztalattal több, az ügyfelek megnyeréséhez szükséges készséggel rendelkezik már, ami jelentősen javítja a kilátásokat. A nagyvárosokban végzett munka szintén javítja a fizetési kilátásait a nagyobb kereslet miatt.
account manager munkakör típusai
Az account managerek jellemzően két fő kategóriába sorolhatók:
- national account manager: a cég országos ügyfeleit kezeli.
- regional account manager: egy régión belüli ügyfelekkel foglalkozik.
account managerként dolgozni
Az account managerek kapcsolatokat építenek a cég ügyfeleivel, kapcsolatot teremtenek az ügyfelek, a vezetők és az érdekelt felek között. Céljuk, hogy biztosítsák, hogy a megoldásokat azonnal eljuttassák az ügyfelekhez.
-
account manager feladatai
Az account manager főbb felelősségi területei a következők:
- ajánlatok készítése az új érdeklődők számára: az ügyfélkapcsolati menedzser feladata, hogy ajánlatokat állítson össze az ügyfelek részére. Amikor egy ügyfél leadja az első megrendelést, nyomon követi, hogy megbizonyosodj arról, hogy elégedett a szolgáltatással. Tájékoztatást ad a vállalkozás által kínált további szolgáltatásokról és termékekről is.
- az ügyfelek problémáinak továbbítása a megfelelő részleghez: folyamatosan tartja a kapcsolatot az ügyfelekkel, és segít nekik a rendelési folyamat során. Ha aggályaik vagy problémáik vannak a termékekkel kapcsolatban, ő az elsődleges kapcsolattartó személy. Az account manager feladata, hogy továbbítsa az aggályokat a megfelelő részlegnek, és megfelelő visszajelzéssel térjen vissza az ügyfelekhez.
- a fogyasztók adatainak elemzése: feladata a potenciális ügyfelek igényeinek azonosítása a különböző analitikákból származó adatok segítségével. Kutatja az érdeklődési körüket, és hatékony marketing stratégiákat dolgoz ki az egyes ügyfelek számára. Gyakran kell bemutatkoznia olyan vállalkozásoknak és ügyfeleknek, akik valószínűleg nagy mennyiséget rendelnek, amihez erős marketing készségek kellenek.
- ügyfél tevékenységek nyomon követése: fontos feladata az ügyfelek kezelése és elégedettségük biztosítása. Ez magában foglalja az ügyfél tevékenységének folyamatos felülvizsgálatát és az értékesítés fellendítésének vagy a meglévő ügyfelek megtartásának módjait.
- a szerződések tárgyalása: amikor az ügyfél elfogadja az ajánlatot, az account manager tárgyal a megbízási feltételekről és a szerződésekről. Megvitatja a szerződésekhez kapcsolódó árakat, mennyiségeket és kedvezményeket is.
-
munkakörnyezet
Az account managerek jellemzően irodai környezetben dolgoznak. A munkakörnyezet azonban szervezetenként változik. Munkája jellemzően sok helyi és nemzetközi utazást igényel, mivel találkoznia kell az ügyfelekkel, hogy új ötleteket terjesszen elő és tárgyaljon a szerződésekről. Egyes ügyfélkapcsolati menedzserek távmunkában is dolgozhatnak.
Az account managerek munkakörnyezete pörgős és kihívásokkal teli. Általában sok időt töltenek az ügyfelekkel való kapcsolattartással. Ez magában foglalja a velük való telefonos, videokonferencián vagy személyes találkozókon keresztül történő beszélgetést. A munkának ez az aspektusa lehetővé teszi, hogy különböző helyszíneken dolgozzon.
-
kikkel dolgozik együtt egy account manager?
Account managerként kollégái valószínűleg értékesítők, szektortól függően technikusok, logisztikai munkatársak, márkamenedzserek, ügyfélszolgálati képviselők és telesales ügynökök lesznek. Emellett értékesítési vezetőkkel és marketing menedzserekkel, valamint más szakemberekkel dolgozhat együtt, akik között lehetnek helyszíni értékesítési képviselők, könyvelők, értékesítési tanácsadók és ügyfélkapcsolati vezetők.
-
munkaidő beosztás
A legtöbb account manager heti 40 órát dolgozik, jellemzően irodai munkaidőben, reggel 8-tól 17 óráig. Az időbeosztásukat azonban az ügyfeleik időzónái is meghatározhatják. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek is befolyásolják a munkarendjét.
Egy ügyfélkapcsolati menedzser munkarendje egész évben viszonylag állandó, azonban az év bizonyos időszakaiban, például az ünnepek vagy a szezonális szabadságolások idején jelentkező nagy ügyféligény miatt előfordulhat, hogy nagyobb lehet a munkaterhelés.
-
fejlődési lehetőségek
Az account manageri munkakörben a legjobb módja az előrelépésnek, ha több tapasztalatot szerez. Ha megfelelő készségekkel rendelkezik, feljebb léphet a ranglétrán, és kiemelt ügyfélkapcsolati menedzseri (key account manager) vagy ügyfélkapcsolati igazgatói pozícióba kerülhet. Egyes ügyfélkapcsolati menedzserek karrierjük előrehaladtával akár különböző vállalatok tanácsadóivá is válhatnak.
-
amiért érdemes account manager állást a Randstadon keresztül keresni
Több előnye is lehet, ha Randstad tanácsadó közreműködésével keres account manager állást:
- Egy a munkaerőpiac értékesítési szektorát jól ismerő tanácsadó támogatja a kiválasztási folyamat során
- Àlláslehetőségek széles skáláját találja honlapunkon
- Aakár határozott akár határozatlan idejű állást keres, segítünk megtalálni azt az állást, ami Önhöz leginkább passzol.
szükséges tanulmányok és készségek
tanulmányok
Ahhoz, hogy account managerként dolgozhasson, szükséges szakmai ismeretek elsajátítása is. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz:
-
egyetemi diploma
Ahhoz, hogy account manager lehessen, alapdiplomára van szükség egy üzleti vonatkozású szakról. Az értékesítési vagy marketing tanulmányokkal szilárd alapokat szerezhet az üzleti pályán. Bár a mester diploma nem elvárás minden esetben, javítja az esélyeit a karrierlétrán való feljebbjutásra.
-
munkatapasztalat
Az account manager olyan szerepkör, amelyhez hasonló pozícióban szerzett korábbi tapasztalat szükséges. Kezdheti értékesítési vagy ügyfélszolgálati szerepkörökben végzett szakmai gyakorlatokkal. Ügyfélkapcsolati vezetőként is érdemes dolgozni, mielőtt account manager pozícióba lépne.
készségek
Az alábbi készségek szükségesek egy account manager számára a munkavégzéshez:
-
kommunikációs készség
Jól kell kommunikálnia telefonon, e-mailben, valamint az osztályok és csapatok között. Meg kell tudnia szólítani a felső vezetőket, a menedzsereket és az értékesítési munkatársakat, valamint az ügyfeleket is, és jó munkakapcsolatot kell fenntartania.
-
szakterület ismerete
Account menedzserként kapcsolatokat ápol, ehhez alapos ismeretekre van szüksége a vállalatról, az ügyfelekről, a szektorról és a piacról. Ez azt is lehetővé teszi, hogy olyan növekedési lehetőségeket azonosítson, amelyek az ügyfél igényeit és a vállalat szolgáltatásait összehangolják.
-
előretekintés képessége
A rövid távú célokon túli stratégiai perspektíva lehetővé teszi az ügyfélkapcsolati menedzserek számára, hogy hosszú távú megállapodásokat és kapcsolatokat alakítsanak ki. A hosszú távú kapcsolatokat előnyben kell részesítenie a rövid távú jutalmakkal szemben, ami előretekintő képességeket igényel.
-
vezetői készség
Egy account managernek jó vezetői készségekre van szüksége, mivel az üzlet számos szereplőjével érintkezik. Magabiztosságot kell mutatnia, és tiszteletet kell kivívnia az ügyfelek és a munkatársak részéről. Az értékesítési képviselőket is inspirálnia kell, hogy javítsa a megkeresések számát.
-
tárgyalási készség
A tárgyalási készségek segítik abban, hogy sikeresen eladja a termékeket az ügyfeleknek. Érzékkel kell rendelkeznie az időzítéshez, jó prezentációs készségekkel és magabiztossággal ahhoz, hogy tudja, mikor kell nyomást gyakorolnia és mikor kell háttérbe vonulnia.
gyakran ismételt kérdések
Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket az account manager munkakörrel kapcsolatban:
-
vannak előrelépési lehetőségek egy account manager számára?
Igen. Ha account managerként sikeres, key account managerré léphet elő, aki a vállalat kiemelt ügyfeleit kezeli.
-
hogyan dolgoznak együtt az account managerek és az értékesítők?
Az account managerek és az értékesítők közötti kommunikáció kulcsfontosságú. Amikor egy értékesítő átad egy ügyfelet az account managernek, világosan közölnie kell az ügyfél céljait és kihívásait.
-
jó munka az ügyfélkapcsolati menedzser?
Account menedzserként dolgozni érdekes karrier, izgalmas fejlődési lehetőségekkel. Emellett jövedelmező fizetést is hazavihet.
-
hogyan jelentkezhetek account manager állásra?
Account manager állásra pályázni könnyű: készítse el Randstad-profilját, és válogasson állásajánlataink közül az Ön közelében. Bejelentkezést követően jelentkezzen egy kattintással az Önnek szimpatikus álláslehetőségre a weboldalunkon keresztül!