milyen beszerzőként dolgozni?
Mint beszerző vagy szintén gyakori nevén buyer, a feladata, hogy alapanyagokat, vagy termékeket és szolgáltatásokat vásároljon egy vállalkozás számára. Ha egy nagykereskedelmi vállalkozásnál dolgozik, tervez, kiválaszt és megvásárolja az eladásra szánt árut, és gondoskodik arról, hogy a termékek megfelelően ki legyenek állítva a kiskereskedelmi egységben. Szorosan együttműködik a termékmenedzserekkel annak érdekében, hogy a megfelelő termékeket válasszák ki az értékesítéshez.
Mint beszerző, különböző iparágakban dolgozhat, a gyártástól a kereskedelemig, ideértve a szupermarketeket, könyvesboltokat és számítógépboltokat is. Emellett divatáru-kereskedőkkel és nagykereskedőkkel dolgozik együtt annak érdekében, hogy azonosítsa a gyorsan mozgó divattárgyakat az értékesítéshez.
mit csinál egy beszerző?
Egy beszerző dolgozhat a kereskedelemben, valamint a gyártás területén is. A kereskedelemben új termékek kiválasztása mellett áttekinti a kiskereskedelmi üzletekben lévő árukat, hogy a forgalom alapján folytassa a beszerzéseket. Azonosítja a legjobban eladható termékeket, amihez megkeresi a megfelelő beszállítókat, és letárgyalja az árakat, hogy az üzlet a legjobb ajánlatokat kapja. Emellett szervezi a kiszállításokat a vállalat telephelyére.
Gyártó vállalatnál egy beszerző feladata általában a termeléshez és működéshez szükséges alapanyagok, anyagok, eszközök, berendezések, szolgáltatások és egyéb termékek beszerzése. A feladata, hogy meghatározza, hogy mely termékekre van szükség, milyen minőségben és mikorra és hogy biztosítsa, hogy ezek rendelkezésre is álljanak.
A beszerző feladatai közé tartozik a kérelmek feldolgozása és a vezetőség tájékoztatása a rendelési állapotokról. Mivel a készlet feltöltésért is felelős lehet, nyomon követi az árukészletet, és kezeli azok szintjét a vállalaton belül. Rendszeresen áttekinti a jelentéseket és elemzi a piaci trendeket, lehetővé téve, hogy beszerzési stratégiáját a piac legújabb trendjeihez igazítsa.
tekintse meg a legújabb logisztikai állásajánlatainkat
megnézembeszerző átlagos fizetése
Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt beszerző.
szeretné tudni, mennyit keres egy beszerző? nézze meg bérkalkulátorunkban!
bérkalkulátorhogyan kereshet többet beszerzőként?
Beszerzőként a keresete az iparág és szenioritás alapján változhat. Különféle iparágakban dolgozhat, ahol a feladatok összetettsége befolyásolja a kompenzációs csomagot. Az általa beszerzett áruk mennyisége, és a termékcsoport(ok) volumene, összetettsége is befolyásolhatja a keresetet. Az operatív beszerzők alacsonyabb bérkategóriába esnek, mint a stratégiai beszerzők vagy kategória menedzserek, akik stratégiai megállapodásokat kötnek, aktívan részt vesznek a beszállítók versenyeztetésében, illetve a beszállítói tárgyalásokban és döntéshozatalban. A kereset nagy mértékben függhet attól is, hogy a beszerző munkáját csak egy adott vállalatra/országra végzi, vagy globális (több ország leányvállalataira kiterjedő) feladatkörrel rendelkezik.
beszerző munkakör típusai
A beszerzők a beszerzett termékek típusai alapján specializálódhatnak:
- mezőgazdasági termékek beszerzője: mezőgazdasági termékeket vásárol viszonteladásra. Feladata, hogy friss termékeket szerezzen be megbízható gazdálkodóktól, és alkudja ki a legjobb árakat.
- nagy- és kiskereskedelmi beszerző: a nagy- és kiskereskedelmi vállalkozások beszerzőjeként árukat vásárol viszonteladásra. Például ruhákat és elektronikai termékeket olyan üzletek számára, amelyekben azokat értékesítik. Előfordulhat, hogy csak egy vagy két termékvonal beszerzésére specializálódik, ha nagyvállalatnál dolgozik. A kis üzletekben dolgozó beszerzők azonban minden termékkategóriában vásárolnak termékeket.
- Belső beszerzők: a belső beszerző nem viszonteladásra vásárol termékeket, hanem biztosítja, hogy a vállalatnál belső felhasználásra szánt készletek legyenek raktáron, mint például irodaszer és irodai felszerelés. Előnyös árakat tárgyal a beszállítókkal és biztosítja a időben történő szállítást.
Gyártási területen az alábbi specializációk lehetnek:
- Operatív beszerző: a napi beszerzési tranzakciók végrehajtásáért felelős. Közvetlen kapcsolatban áll a beszállítókkal, megrendeléseket tesz és gondoskodik az áruk időben történő beszerzéséről. Operatív döntéseket hoz a mindennapi beszerzési tevékenységek során.
- Stratégiai beszerző: a hosszú távú beszerzési stratégiák kialakításáért felelős. Elemzi a piaci trendeket, tervezi a beszerzési projekteket, tárgyal nagyobb szerződéseket és tervezési szinten irányítja a beszerzési folyamatokat.
- Direkt beszerző: a termeléshez / gyártáshoz és az ahhoz közvetlenül kapcsolódó alapanyagok, áruk és szolgáltatások beszerzésével foglalkozik, amelyek közvetlenül beépülnek a vállalat által gyártott termékekbe vagy szolgáltatásokba.
- Indirekt beszerző: olyan áruk vagy szolgáltatások beszerzéséért felelős, amelyek nem közvetlenül kapcsolódnak a vállalat által előállított termékekhez vagy szolgáltatásokhoz. Például irodaszerek vagy takarítási szolgáltatások beszerzéséért felel.
- Category / Commodity Buyer olyan specifikus áruk vagy termékkategóriák beszerzésére specializálódik, például elektronikai eszközök vagy növénytermesztési termékek. Átfogó ismeretekkel rendelkezik az adott termék kategóriákat illetően, és szoros kapcsolatokat ápol a beszállítókkal ebben a területen.
beszerzőként dolgozni
A beszerzők feladata a vállalatok számára a termékek és felszerelések beszerzése. Ismerje meg a munkakörhöz tartozó feladatokat, teendőket és karrierlehetőségeket.
-
beszerző feladatai
Egy beszerző feladatai általában az alábbiak:
- beszállítók felkutatása, elemzése és értékelése: mint beszerző, mindig új beszállítókat keres. Megvizsgálja a lehetséges beszállítókat és meggyőződik róla, hogy megfelelnek az általános követelményeknek. Az ellenőrzési folyamat során összehasonlítja a beszállítókat és az általuk kínált termékek minőségét. Továbbá keresi az esetleges kiegészítő szolgáltatásokat is, például milyen a szállítási sebességük vagy elfogadhatóak-e az áraik.
- tárgyalás: tárgyalásokat folytat beszállítókkal a szolgáltatások vagy termékek megvásárlása előtt. Feladata, hogy biztosítsa a legkedvezőbb feltételeket a cég számára. Például a minőségi szintnek meg kell felelnie a munkáltató elvárásainak és kialkudja a lehető legjobb árakat az árukért.
- beszállítók kezelése: fenntartja a kapcsolatot a beszállítókkal. Például egy kölcsönösen előnyös beszállítói kapcsolatot menedzsel az időben történő termék vagy szolgáltatás szállításának biztosítása érdekében. Megválaszolja a beszállítók kérdéseit és kezeli azokat az esetleges problémákat, amelyek felmerülnek a teljesítés során.
- beszerzési megrendelések előkészítése: elkészíti a beszerzési megrendeléseket a beszállítóknak való leadáshoz. Meghatározza a szükséges termékek súlyát és minőségét, és elküldi a részleteket a beszállítónak, hogy biztosítsa, hogy a rendelések helyesen legyenek teljesítve.
- piaci trendek elemzése: elvárás, hogy piackutatásokat végezzen és megértse a piaci trendeket. A kutatás segít megérteni a fogyasztói vásárlási trendeket és a beszállítói árváltozásokat. A trendek elemzése segít a megfelelő döntések meghozatalában.
- jelentések előkészítése és készlet előrejelzés: rendszeres helyzetjelentést nyújt a beszállítói teljesítményről és költségmegtakarításról, továbbá jelentéseket készít a beszállítói feltételek módosításairól. A korábbi értékesítési minták alapján előrejelzi a készletszükségletet is.
- beszállítói ellenőrzések: látogatást tesz a beszállítóknál a körülmények és minőségellenőrzési intézkedések áttekintéséhez, hogy biztosítsa, hogy a beszállítók mindig magas minőségű termékeket szállítsanak a szupermarketekbe és kiskereskedelmi üzletekbe.
-
munkakörnyezet
A beszerzők nagyobb arányban kiskereskedelmi / nagykereskedelmi környezetben, vagy gyártási területen dolgoznak. Beltéren, irodai környezetben dolgoznak, felkutatják és kapcsolatot tartanak a beszállítókkal. A napját az irodájában tölti, időnként azonban felkeresi az eladóteret vagy a raktárakat, hogy ellenőrizze az árut. Aktívan figyeli a piaci trendeket, és készlet jelentéseket tanulmányoz annak érdekében, hogy időben rendeljen be minden árut. Habár a munkahelye a munkáltató irodája, előfordul, hogy utazik a beszállítókkal való találkozások vagy gyárlátogatások miatt.
-
kikkel dolgozik együtt egy beszerző?
Egy beszerző különböző szakági vezetőkkel, logisztikai szakértőkkel, és a kereskedelmi területtel is kooperál a különböző iparágakban, annak érdekében, hogy az áruk időben kerüljenek kiszállításra, és a vásárlók megkapják a szükséges termékeket. Ahhoz, hogy a vállalatnak elegendő nyersanyaga és felszerelése legyen a termeléshez, valószínűleg együtt dolgozik a termelési felügyelőkkel, procurement managerekkel és mérnökökkel a gyártási oldalon. Emellett együtt dolgozik raktári munkatársakkal, könyvelőkkel és értékesítési munkatársakkal, amikor az áruk szállítását szervezi.
-
munkaidő beosztás
Egy beszerző általában teljes munkaidőben, heti 40 órában dolgozik irodai munkaidőben, hétfőtől péntekig, reggel 9-től délután 5-ig. Amikor sürgősen termékeket kell beszerezni, akkor este és hétvégén is dolgozhat. Emellett részt vesz szakkiállításokon és találkozik beszállítókkal promóciós eseményeken, akár hétvégén is.
-
fejlődési lehetőségek
A beszerzőknek ígéretes karrierlehetőségeik vannak: lehetőségük van beszerzési vezetővé vagy ellátási lánc menedzserré válni. Továbbá specializálódhat egy adott iparágban történő termékbeszerzésre is: például az építőipar vagy a gyártás iparágában.
-
amiért érdemes beszerző állást a Randstadon keresztül keresni
Több előnye is lehet, ha Randstad tanácsadó közreműködésével keres beszerző állást:
- egy a munkaerőpiac logisztikai szektorát jól ismerő tanácsadó támogatja a kiválasztási folyamat során
- álláslehetőségek széles skáláját találja honlapunkon
- akár határozott akár határozatlan idejű állást keres, segítünk megtalálni azt az állást, ami Önhöz leginkább passzol.
szükséges tanulmányok és készségek
tanulmányok
Ahhoz, hogy beszerzőként dolgozhasson, szükséges szakmai ismeretek elsajátítása is. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz:
-
szakképzés
Szakképzés keretében szerzett logisztikai ügyintéző, vagy hasonló profilú képesítés általában elegendő egy belépő szintű munkakör betöltéséhez.
-
egyetemi képzés
Jó kiindulás lehet egy gazdálkodási, marketing, kereskedelem vagy logisztika területen szerzett alapképzés. A magasabb szintű pozíciók betöltéséhez minden esetben szükség lesz egyetemi végzettségre is, egy mester diploma pedig tovább növeli az elhelyezkedési esélyeket a jövőben.
-
idegen nyelvek
A munkavégzéshez a beszállítókkal való kapcsolattartás miatt az angol nyelv ismerete elengedhetetlen. Nagy előnyt jelent továbbá más idegen nyelvek ismerete.
-
szakmai tapasztalat
Szerezzen tapasztalatot egy szakmai gyakornokság vagy belépő szintű kiskereskedelmi pozíció révén.
készségek
Az alábbi készségek szükségesek egy beszerző számára a munkavégzéshez:
-
tárgyalókészség
Kivételes tárgyalási készségre van szüksége ahhoz, hogy termékeiért kedvező árakat kapjon, hiszen az árak és az áruk minősége tekintetében rendszeresen tárgyal az eladókkal. Kommunikációs készségei hasznosak a beszállítókkal való jó kapcsolat fenntartásában is.
-
megfelelő termékismeret
Megfelelő ismeretekre van szüksége az általa beszerzett termékekről. Fontos megérteni a legfontosabb termékjellemzőket és az áruk minőségének ellenőrzési szempontjait.
-
kommunikációs készség
Elengedhetetlen, hogy hatékony kommunikátor legyen. E-mailen, telefonon és személyesen kommunikál különböző szakemberekkel és érdekeltekkel. Kommunikációs készségei segítenek abban, hogy jó kapcsolatokat tartson fenn az iparág megfelelő szereplőivel.
-
analitikus készség
Kivételes analitikus készségekre van szüksége a beszállítók és általuk nyújtott minőség értékeléséhez. Emellett analitikus készségeire támaszkodik a beszerzési döntések meghozatalában is és segíti az aktuális piaci trendek elemzésében, hogy meghatározza a megfelelő termékeket a beszerzéshez.
gyakran ismételt kérdések
Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket a beszerző munkakörrel kapcsolatban:
-
mit csinál egy beszerző?
Beszerzőként árukat vásárol egy vállalat számára használatra vagy viszonteladásra. Felelős az alapanyagok, berendezések és kellékek beszerzéséért. Munkájához jó kapcsolatokra van szükség a beszállítókkal és tárgyalási készségre a kedvező adásvételi szerződések biztosításához. Értékeli az áruk és szolgáltatások minőségét.
-
milyen fontos készségekkel kell rendelkeznie egy beszerzőnek?
Egy beszerzőnek kiváló kommunikációs és tárgyalási készségekre van szüksége annak érdekében, hogy a vállalat nevében vásárlási megállapodásokat tárgyaljon. Kommunikációs készségei segítenek neki a beszerzési csapat különböző tagjaival való hatékony együttműködésben. Jó analitikai készségre is szüksége van a kiszabott költségkeret kezeléséhez.
-
milyen egy beszerző fizetése?
A beszerző jövedelme tapasztalatától és az általa beszerzett áruk mennyiségétől függ. Egy olyan beszerző, aki nagy mennyiségű árut szerez be, valószínűleg többet fog keresni a feladatokból eredő felelősségek miatt. Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat.
-
milyen karrierlehetőségei vannak egy beszerzőnek?
Mint beszerző, több lehetőség van a karrierfejlődésre. Lehetősége van procurement / purchasing managerré válni, mielőtt előrehaladna egy beszerzési vezetői szerepbe. Tapasztalt beszerzők időnként ellátási lánc menedzserekké lépnek elő. Más beszerzők pedig beszerzési és ellátási területen válnak tanácsadókká.
-
a beszerző egy jó állás?
Kiváló karrierlehetőségekkel és ígéretes kereseti potenciállal a beszerzői szakma jó karrierválasztás. Végzettségét vagy tapasztalatát javítva kedvező fizetést kap. Továbbá kiemelkedő lehetőségek állnak rendelkezésére a karrierfejlődésre, ami a beszerző szerepét izgalmas karrierré teszi.
-
mi a különbség a beszerző (buyer) és a procurement manager munkakör között?
A beszerző (buyer) és a procurement manager közötti különbség lényeges: míg a beszerző fő feladata az áruk és szolgáltatások konkrét beszerzése a vállalatnak, addig a procurement manager szélesebb körű, stratégiai jellegű szerepet tölt be. Ő tervez, felügyel és irányítja a beszerzési stratégiát, és magasabb vezetői pozícióban működik. Emellett a procurement managernek széles körű kapcsolatokat kell fenntartania a vállalat belső és külső részlegeivel, és rendszerint többéves beszerzési tapasztalat és vezetői készségek is szükségesek a pozíció betöltéséhez.
-
hogyan jelentkezhetek beszerző állásra?
Beszerző állásra pályázni könnyű: készítse el Randstad-profilját, és válogasson állásajánlataink közül az Ön közelében. Bejelentkezést követően jelentkezzen egy kattintással az Önnek szimpatikus álláslehetőségre a weboldalunkon keresztül!