milyen brand managerként dolgozni?
Brand managerként egy vállalat arculatát kezeli. Felelős azért, hogy az ügyfelek hogyan vélekednek a vállalkozásról és a márkáról. Ehhez stratégiákat dolgoz ki a márka imázsának javítására és a vállalat termékeinek felismerhetővé tételére. A munka kreativitást, technikai készségeket és üzleti érzéket igényel, hogy a versenytársak előtt maradjon.
Amellett, hogy érdeklődést kelt a vállalat terméke iránt a piacon, az alkalmazottak körében is népszerűsíti azt. Ha az alkalmazottak lelkesek, pozitívan képviselik a márkát, az az ügyfélszolgálatra is pozitív hatással lesz és növeli az ügyfelek hűségét. A márkamenedzsment magában foglalja a márka értékének és tőkéjének építésére irányuló stratégiák végrehajtását. Emellett a brand manager határozza meg a leghatékonyabb digitális marketing- és kommunikációs eszközöket is a márka egyedi értékképzésének bemutatásához.
mit csinál egy brand manager?
A brand manager a marketing csapattal dolgozik, hogy a nyilvánosság felé közvetített információk összhangban legyenek a márka üzenetével. A közönség és az ügyfelek igényeinek tanulmányozása után kidolgozza a márka hangnemét és hangját, amelyet a különböző közösségi média platformokon használhat az ismertség növelése érdekében. A brand managerek reklámokat és marketing kampányokat is készítenek a vállalat számára. A gyártó csapatokkal is együttműködnek annak érdekében, hogy a termékjellemzők és a csomagolás megfeleljen a márka arculatának.
tekintse meg a legújabb marketing állásajánlatainkat
megnézembrand manager átlagos fizetése
Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt brand manager.
Bár a brand managerek nem kapnak jutalékot, mint az értékesítő szakemberek, néhány munkaadó éves bónuszt biztosít számukra. Néhány cég további juttatásokat is nyújt a kompenzációs csomag részeként, például egészségügyi biztosítást vagy közlekedési támogatást.
szeretné tudni, mennyit keres egy brand manager? nézze meg bérkalkulátorunkban!
bérkalkulátorhogyan kereshet többet brand managerként?
A brand manager fizetése a munkatapasztalatától függ. A tapasztalata meghatározza a szakértelmét és készségeit: a belépő szintű pozícióknál, ahol elegendő minimális tapasztalat, alacsonyabb alapfizetésre számíthat, mint egy összetett, több szakmai tapasztalatot igénylő pozició esetében.
brand manager munkakör típusai
A brand managerek attól függően, hogy milyen munkáltatónál dolgoznak, és milyen feladatkörrel rendelkeznek az alábbi területekre specializálódhatnak:
- personal brand manager: személyes márkamenedzserként segítheti a kiemelkedő személyiségeket az üzleti és személyes céljaik elérésében. Megjelenéseket és interjúkat szervez, hogy segítse őket márkaimázsuk javításában. Emellett stratégiákat dolgoz ki arra vonatkozóan, hogyan növelhetnék követésszámaikat a közösségi médiában.
- product brand manager: a termék márka menedzser együttműködik egy vállalattal, hogy növelje a termék ismertségét vagy bevezesse azt a piacon. A feladata a legjobb csomagolási és márkaépítési stratégiák kidolgozása, hogy a termék felkeltse a figyelmet. Együttműködik a gyártási és marketingcsapatokkal, a termék márkaüzeneteinek optimalizálásához.
brand managerként dolgozni
A brand managerként végzett munka magában foglalja a vállalat pozitív hírnevének kiépítését, hogy növelje az ismertséget. Ismerje meg egy brand manager konkrét feladatait, munkakörnyezetét és időbeosztását:
-
brand manager feladatai
A brand manager feladatai közé tartozik többek között:
- fogyasztók és piac kutatása: fontos, hogy megismerje a vállalat piacát és fogyasztóit. Ahhoz, hogy kidolgozza a márka hangnemét és stílusát, ismernie kell a célközönséget és a fogyasztói preferenciákat.A márka képének és hangjának kifejlesztése után teszteli azt a piacon, és fókuszcsoportok segítségével értékeli a márka teljesítményét.
- márkaidentitás kialakítása: márkamenedzserként olyan márkanevet dolgoz ki, amely erős márkaidentitást épít ki. Egy jó márkanév lehetővé teszi a kapcsolatok kialakítását a vevőkkel, mivel azonosulhatnak vele. Az erős márkaidentitásnak olyan szervezeti kultúrát kell adnia az embereknek, amely felismerhetővé teszi őket a piacon.
- a márkaidentitásra építő stratégiák tervezése: nem elég egy egységes arculatot létrehozni, amely a vállalat piaci pozícióját kijelöli. Rendszeresen terveznie kell a következő stratégiát a márkaidentitás megerősítése érdekében. Azonosítania kell azokat a területeket, ahol a márkaidentitásban fejlődni lehet, és terveket kell kidolgoznia ezek javítására.
- egyedi márkamenedzsment-kampányok kidolgozása a termékekhez: márkamenedzserként a vállalatot a versenytársak előtt tartja. Ez magában foglalja a különböző termékek és szolgáltatások személyre szabott márkaépítési kampányainak kialakítását. Kommunikációt és médiát tervez és végrehajtja azokat különböző csatornákon keresztül, hogy népszerűsítse a terméket.
- az új termékek bevezetésének segítése: márkamenedzserként gondoskodik arról, hogy az új termékek bevezetése zökkenőmentes és sikeres legyen. Például tanácsot ad a vállalatnak az árképzéssel, a termékfejlesztéssel, vagy a vásárlók figyelmét felkeltő csomagolással kapcsolatban. Emellett hirdetéseket és közösségi médiakampányokat is készít és kezel.
-
munkakörnyezet
A brand managerek különböző iparágakban dolgoznak, a kiskereskedelmi cégektől a marketingügynökségeken át a gyártó cégekig. A legtöbb brand manager irodai környezetben végzi munkáját és gyakran együttműködik különböző részlegek munkatársaival. A nap nagy részét számítógép előtt tölti. A szerepkörhöz tartozhat utazás is, hogy partnerekkel találkozzon, vagy konferenciákon vegyen részt. Ha egy multinacionális vállalatnál dolgozik, a munka nemzetközi utazásokkal is járhat. Mivel a legtöbb feladatot telefonról vagy számítógépről is el tudja látni, dolgozhat távolról is.
-
kikkel dolgozik együtt egy brand manager?
A brand manager értékesítési vezetőkkel, értékesítési tanácsadókkal, marketingvezetőkkel, termelési asszisztensekkel és beszerzési vezetőkkel dolgozik együtt. Emellett dolgozhat ügyfélkapcsolati menedzserekkel és PR-felelősökkel, valamint más szakemberekkel, akik között lehetnek rendezvényszervezők és social media menedzserek is.
-
munkaidő beosztás
Egy brand manager munkaideje teljes munkaidőben heti 40 óra. Általában irodai munkaidőben dolgozik, 9-től 5-ig, amikor megbeszéléseken vesz részt és márka stratégiákat dolgoz ki. Bár a legtöbb márkamenedzser teljes munkaidőben dolgozik, részmunkaidős lehetőségek is rendelkezésre állnak. Néhány brand manager határozott idejű szerződéssel is dolgozik. Szabadúszó brand managerként rugalmas munkarendben dolgozhat, például otthonról.
-
fejlődési lehetőségek
Junior vagy brand manager asszisztensként léphet be a szakmába, majd ezt követően léphet tovább a brand manageri pozícióba. Márka menedzseri pozícióból vertikálisan kommunikációs menedzser, vagy PR-felelős, horizontálisan pedig marketingigazgató munkakörbe léphet tovább. Tanácsadóként saját vállalkozást is indíthat.
-
amiért érdemes brand manager állást a randstadon keresztül keresni
Több előnye is lehet, ha Randstad tanácsadó közreműködésével keres brand manager állást:
- Egy a munkaerőpiac marketing szektorát jól ismerő tanácsadó támogatja a kiválasztási folyamat során.
- Àlláslehetőségek széles skáláját találja honlapunkon.
- Akár határozott akár határozatlan idejű állást keres, segítünk megtalálni azt az állást, ami Önhöz leginkább passzol.
szükséges tanulmányok és készségek
tanulmányok
Ahhoz, hogy brand managerként dolgozhasson, szükséges szakmai ismeretek elsajátítása is. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz:
-
egyetemi diploma
A brand manager munkakör nyitott azok előtt, akik vállalatvezetésben vagy marketingben szerzett mester diplomával vagy alapdiplomával rendelkeznek. Megfelelő alapot nyújthat a digitális marketing, reklám és pszichológia szakirány is. Amikor befejezi az egyetemi tanulmányokat, csatlakozzon egy frissdiplomás marketing menedzsment programhoz a szükséges tapasztalat megszerzése érdekében.
-
munkatapasztalat
Ahhoz, hogy márkamenedzser legyen, széleskörű munkatapasztalatra van szükség marketing vagy digitális marketing területén. A tapasztalat növeli az állás megszerzésének esélyeit.
készségek
Az alábbi készségek szükségesek egy brand manager számára a munkavégzéshez:
-
történetmesélő készség
Olyan tartalmakat és innovatív kampányokat hoz létre, amelyek rezonálnak az ügyfelekkel. A történetmesélési készségek segítenek a közönséggel való kommunikációban és a termékjellemzők bemutatásában.
-
párhuzamos feladatvégzés (multitasking) készség
Különböző termékek marketing- és reklámkampányait kezeli egyidejűleg. A multitasking készségek segítenek több feladatot egyszerre kezelni anélkül, hogy bármelyik feladat teljesítménye sérülne.
-
kapcsolatteremtő készség
A jó kapcsolatteremtő készség segít kapcsolatba lépni és együttműködni másokkal. Mivel különböző szakemberekkel dolgozik, ez a készség elengedhetetlen. Jó hallgatóvá tesz, és segít megérteni a célközönség igényeit is.
gyakran ismételt kérdések
Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket a brand manager munkakörrel kapcsolatban:
-
milyen szerepe van egy brand managernek?
A brand manager feladata biztosítani, hogy egy vállalat termékei vagy szolgáltatásai megfeleljenek a fogyasztói igényeknek. Stratégiákat dolgoz ki annak érdekében, hogy egy márka láthatóságát javítsa, növelje versenyképességét, és elősegítse a vásárlói hűséget.
-
mik egy brand manager napi feladatai?
A brand manager együttműködik a marketing és gyártás csapatokkal annak érdekében, hogy biztosítsa a folyamatok összhangját a márka imázsával. Például biztosítja, hogy a termékcsomagolás tartalmazza a márkanévet és az azonnali felismeréshez szükséges üzeneteket. Folyamatosan méri a stratégiák teljesítményét.
-
mi a különbség a marketing és a brand manager között?
A brand manager felelős egy vállalat vagy annak termékei és szolgáltatásai imázsának kialakításáért. Biztosítja, hogy a vásárlók pozitív élményeket tapasztaljanak a márka kapcsán. A marketing manager feladata, hogy elérje a potenciális ügyfeleket, bevezesse az új termékeket vagy növelje az értékesítést. Ez azt jelenti, hogy a marketing managerek a termékjellemzőkre, míg a brand managerek a termék népszerűségének növelésére összpontosítanak.
-
milyen készségek szükségesek brand manager számára?
Egy brand managerenek analitikai készségekre van szüksége a teljesítménymutatók és kutatási adatok megértéséhez. A kreativitás segít abban, hogy eredeti ötleteket fejlesszen ki, és innovatív stratégiákat találjon a márkaismertség javítására.
-
a brand manager jó állás?
Brand managerként dolgozni izgalmas munka, amely lehetővé teszi, hogy segítsen a vállalkozásoknak növekedni és kiemelkedni. Emellett egy jövedelmező karrier is, jó fizetéssel és ígéretes karrier kilátásokkal.
-
hogyan jelentkezhetek brand manager állásra?
Brand manager állásra pályázni könnyű: készítse el Randstad-profilját, és válogasson állásajánlataink közül az Ön közelében. Bejelentkezést követően jelentkezzen egy kattintással az Önnek szimpatikus álláslehetőségre a weboldalunkon keresztül!