milyen digital marketing managerként dolgozni?
A digital marketing manager marketing kampányokat dolgoz ki és hajt végre a közösségi médiában és más digitális platformokon. Munkájával egy vállalat termékeit és szolgáltatásait népszerűsíti és növeli a márkaismertséget a digitális térben. Emellett jelentős szerepet játszik a munkáltatója weboldalának látogatottságának növelésében és a digitális platformokon keresztül történő leadek megszerzésében.
mit csinál egy digital marketing manager?
A digitális marketingmenedzser azonosítja és értékeli az új digitális technológiákat, és keresi a termékek forgalmazásának, vagy a szolgáltatások népszerűsítésének új lehetőségeit. Webanalitikai eszközöket használ a közösségi médián, e-mailen és keresőhirdetésen keresztül megvalósuló marketingkampányok optimalizálásához. A kereső optimalizálás során azonosítja azokat a lehetőségeket, melyek a munkáltató online tartalmainak láthatóságát javíthatják és kidolgozza a tartalom optimalizáláshoz szükséges stratégiát. Analitikákat használ, hogy információkat szerezzen a célfogyasztókról. Emellett szorosan együttműködik a social media menedzserekkel és más marketing menedzseri szerepkörökkel, hogy biztosítsa, hogy a vállalati üzenetek minden marketingcsatornán összhangban legyenek.
A vállalkozás mérete határozza meg, hogy mennyire összetett a munkaköre. Egy kis induló vállalkozásnál például az ő feladata a marketingstratégia megalkotása, a végrehajtás megtervezése és az egyes digitális marketingkampányok végrehajtása. Nagyvállalatoknál általában nagy (digitális) marketing csapattal dolgozik együtt, és a stratégia megalkotására összpontosít és a kapcsolódó feladatokat delegálja a csapat szakértő tagjainak. Digitális marketingmenedzserként különböző vállalatoknál dolgozhat, többek között technológiai vállalkozásoknál, pénzügyi szolgáltatóknál, távközlési cégeknél és marketing tanácsadó cégeknél.
tekintse meg a legújabb marketing állásajánlatainkat.
megnézemdigital marketing manager átlagos fizetése
Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt digital marketing manager.
A kompenzációs csomag általában különböző juttatásokat tartalmaz, mint például egészségbiztosítás, lakhatási és közlekedési juttatásokat. Egyes vállalatok bónuszokat is kínálnak a digitális marketing menedzsereknek a mérföldkövek eléréséért.
szeretné tudni, mennyit keres egy digital marketing manager? nézze meg bérkalkulátorunkban!
bérkalkulátorhogyan kereshet többet digital marketing managerként?
Számos tényező befolyásolja egy digital marketing manager kompenzációs csomagját. Általában a szakmai háttere és képzettsége is meghatározza az alapfizetését. Egy pályakezdő általában a bérskála alsó végén lévő kompenzációs csomaggal számolhat, ami a megfelelő tapasztalattal és készségekkel kiegészülve karrierje előrehaladásával párhuzamosan növekedhet.
digital marketing manager munkakör típusai
Egy digital marketing manager az alábbi területeken dolgozhat:
- social media digital marketer: digitális marketing menedzserként a forgalom növelésére és a márkaismertség javítására összpontosít a közösségi médiaplatformokon. A feladata a közönség számára releváns tartalmak közzététele, ami javítja a konverziók arányát.
- content marketer: tartalommarketingre is specializálódhat, a márkával kapcsolatos, a célközönség tájékoztatását szolgáló tartalmakat és történeteket hoz létre. Feladata, hogy értékes tartalmakkal nyerje meg a potenciális ügyfeleket.
- search engine optimisation marketer: a keresőmotor-optimalizálás (SEO) javítására is szakosodhat, hogy forgalmat tereljen a munkáltatója weboldalára. A keresőmarketinggel a márkaismertséget is elősegíti.
digital marketing managerként dolgozni
A digitális marketing menedzser fogja össze és koordinálja a digitális térben végzett tevékenységeket, a márkaismertség és az online láthatóság javítása érdekében. A munkakör kiváló karrierlehetőségekkel, valamint szakosodási lehetőségekkel is rendelkezik, ismerje meg jobban milyen feladatokat végez nap, mint nap a digital marketing manager.
-
digital marketing manager feladatai
A digitális marketingmenedzser feladatai közé tartozik többek között:
- kampányok tervezése: elsődleges feladata a vállalat termékeinek és szolgáltatásainak népszerűsítése. Ehhez promóciós kampányokat dolgoz ki. Megtervezi a kampány részleteit a tartalom megírásától az ügyfeleknek szóló promóciós ajánlatokig. A kampányok tervezése megköveteli a piac ismeretét, hogy biztosítsa, hogy értéket nyújtson, és promóciói a széles közönséghez kapcsolódjanak.
- a tartalomkészítés felügyelete: minden digitális marketingkampányhoz tartalomra van szükség a siker érdekében. Ez lehet egyszerű tartalom, például bannerek tervezése, fehér könyvek és e-könyvek készítése, vagy összetett anyag, például videók készítése. Digitális marketing menedzserként felügyeli a tartalom létrehozását, vagy maga tervezi meg a tartalmat. A tartalomkészítés során meghatározza a tartalom típusát és ideális elhelyezését a marketing tölcsérben.
- közösségi média kampányok kezelése: ismernie kell a közösségi média platformokat és a közönség elérésének legjobb módjait. A feladata a kampányok megtervezése és lebonyolítása. Emellett betaníthatja a csapatot a közösségi média hirdetési eszközeinek használatára a forgalom és a konverziós arányok növelése érdekében.
- a digitális marketingstratégiák kommunikálása az ügyfelek felé: naprakészen kell tájékoztatnia a munkáltatót egy-egy kampány eredményeiről, és el kell magyaráznia az egyes kampányok konverziós arányait.
- az e-mail marketing irányítása: az ő feladata az e-mail marketing stratégia kidolgozása és végrehajtásának felügyelete. Bár általában nem ő készíti az e-mail marketing tartalmát, ő a hangnem és a stratégia meghatározója.
-
munkakörnyezet
Digital marketing manager bármely olyan iparágban dolgozhat, ahol online marketing szolgáltatásokra van szükség, illetve olyan tanácsadó cégeknél is, amelyek digitális marketing szolgáltatásokat kínálnak. Irodában dolgozik, az ideje nagy részét számítógép mellett tölti. A munkakör minimális utazással jár, de előfordulhat, hogy konferenciákon és megbeszéléseken vesz részt az irodán kívül. Feladatait távolról is elvégezheti.
-
kikkel dolgozik együtt egy digital marketing manager?
A digital marketing manager kollégái között lehetnek marketing menedzserek, marketing szövegírók, webfejlesztők, seo specialisták és social media managerek. Valószínűleg értékesítési igazgatókkal és grafikusokkal, valamint más szakemberekkel is együtt fog dolgozni, akik között lehetnek projektmenedzserek és ügyfélkapcsolati menedzserek is.
-
munkaidő beosztás
A legtöbb digital marketing manager teljes munkaidőben, heti 40 órás munkarendben dolgozik. A feladatköröktől függően a munkahét lehet hagyományos, reggel 9-től délután 17 óráig tartó munkaidő vagy rugalmasabb munkarend. Egyes munkáltatók részmunkaidős lehetőségeket kínálnak, vagy lehetővé teszik, hogy otthonról dolgozzon. A digitális marketing menedzserek szabadúszóként vagy határozott idejű szerződéssel is dolgozhatnak.
-
fejlődési lehetőségek
A digital marketing managereknek nagyszerűek a karrier kilátásaik, mivel a digitális marketing a termékpromóció és a márkaismertség jövője. Szakosodhat a digitális marketing egyes típusaira, például a közösségi média menedzselésére, az e-mail marketingre vagy a tartalomkészítésre. Ha fejlődni szeretne, lehetősége van magasabb marketing szakmai pozíciókba, például üzletfejlesztési menedzser és marketing manager pozícióba előre lépni.
-
amiért érdemes digital marketing manager állást a randstadon keresztül keresni
Több előnye is lehet, ha Randstad tanácsadó közreműködésével keres digital marketing manager állást:
- Egy a munkaerőpiac marketing szektorát jól ismerő tanácsadó támogatja a kiválasztási folyamat során.
- Àlláslehetőségek széles skáláját találja honlapunkon.
- Akár határozott akár határozatlan idejű állást keres, segítünk megtalálni azt az állást, ami Önhöz leginkább passzol.
szükséges tanulmányok és készségek
tanulmányok
Ahhoz, hogy digital marketing managerként dolgozhasson, szükséges szakmai ismeretek elsajátítása is. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz:
-
egyetemi diploma
Ahhoz, hogy digital marketing manager lehessen, alapdiplomára van szüksége a releváns területeken, például marketing és üzleti menedzsment területen. A mester diploma a legtöbb esetben nem elvárás, viszont hosszú távon javíthatja előrelépési kilátásait a magasabb végzettség.
-
munkatapasztalat
A digitális marketing menedzserré váláshoz széles körű tapasztalatra van szükség. Kezdheti diplomás gyakornokként vagy belépőszintű marketing pozícióban, és fejlesztheti készségeit.
-
minősítések, tanusítványok
Habár az alapdiploma általában elvárt, további digitális marketinggel kapcsolatos minősítések vagy végzettségek bővíthetik a profilját. Olyan tanúsítványok, mint a Google Analytics, Google Ads, Facebook Ads vagy más releváns platformok területén szerzett minősítések, szakértelmet igazolnak.
-
folyamatos tanulás
A digitális marketing egy dinamikus terület, és fontos, hogy naprakész legyen a legújabb trendeket, eszközöket és technológiákat illetően. A folyamatos tanulás, akár workshopok, online tanfolyamok vagy iparági események révén, gyakran ajánlott.
készségek
Az alábbi készségek szükségesek egy digital marketing manager számára a munkavégzéshez:
-
stratégiai gondolkodás
A stratégia létfontosságú a digitális marketingben. Stratégiai gondolkodásra van szüksége ahhoz, hogy talpraesetten tudjon gondolkodni, és marketingstratégiákat alkalmazzon a konverziós arányok javítására a különböző digitális marketing csatornákon.
-
adatelemzés
Az adatelemzés a digitális marketing kulcsfontosságú része, mivel segít elemezni a kampányok teljesítményét és a márkaismertség javításának módjait. Adatelemzési készségekre van szüksége az adatok értékeléséhez és a fejlesztésre szoruló területek megértéséhez.
-
interperszonális készségek
Digitális marketingmenedzserként naponta sok emberrel és szakemberrel kerül kapcsolatba. Jó csapatmunkára van szüksége ahhoz, hogy jól tudjon együttműködni másokkal és világosan kommunikálni. Az interperszonális készségek abban is segítenek, hogy jó hallgató legyen, és sikeresen tárgyaljon a szerződésekről.
-
időgazdálkodás
A digitális marketing menedzsereknek több feladatuk van, és a munka nagy része reaktív lehet. Ezért kivételes időgazdálkodási készségekre van szüksége a határidők kezeléséhez és a munkarend áttekintéséhez.
-
precizitás
Figyelnie kell a részletekre, hogy biztosítsa az összes márka irányelv betartását. A részletekre való odafigyelés és a kreatívitás kombinálása segít abban, hogy kiemelkedjen a munkakörben.
gyakran ismételt kérdések
Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket a digital marketing manager munkakörrel kapcsolatban:
-
mi a digitális marketing menedzserek szerepe?
A digital marketing menedzser felelős a vállalat termékeinek népszerűsítéséért a digitális platformokon, beleértve a közösségi médiaoldalakat és a weboldalakat.
-
milyen tulajdonságokra van szüksége egy digital marketing managernek?
Kreatívnak és szervezettnek kell lennie ahhoz, hogy munkáját a megadott határidőn belül elvégezze. Jó interperszonális készségekre is szüksége van ahhoz, hogy együtt tudjon működni másokkal.
-
mennyit keres egy digital marketing manager?
Egy digital marketing manager keresete a tapasztalatától és tudásától függően változik. Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a munkakörhöz tartozó átlagos fizetési sávokat.
-
a digitális marketing jó karrier?
Digital marketing managernek lenni nagyszerű karrier, izgalmas kilátásokkal és jövedelmező fizetéssel. A digitális marketing a marketing jövője, így biztosan lesz kereslet a munkájára.
-
hogyan jelentkezhetek digital marketing manager állásra?
Digital marketing manager állásra pályázni könnyű: készítse el Randstad-profilját, és válogasson állásajánlataink közül az Ön közelében. Bejelentkezést követően jelentkezzen egy kattintással az Önnek szimpatikus álláslehetőségre a weboldalunkon keresztül!