milyen e-commerce managerként dolgozni?
Az e-commerce manager felelős egy kiskereskedő online értékesítési jelenlétéért és annak javításáért. Bármilyen iparágban dolgozhat, amely online is értékesít. A feladata az online értékesítési felületek kezelése annak érdekében, hogy a vásárlók könnyen vásárolhassanak termékeket vagy szolgáltatásokat. Biztosítania kell, hogy a weboldal megfeleljen az ügyfelek igényeinek és preferenciáinak, amihez az ügyfelek visszajelzéseit is figyelembe kell vennie.
mit csinál egy e-commerce manager?
A digitális térben egy e-commerce manager kulcsfontosságú az online jelenlét és az értékesítés javításában. Segít munkáltatójának kiválasztani az eladásra szánt termékeket, és közreműködik a visszáru kezelésében. Kidolgozza és megtervezi az áruház megjelenését, kiválasztja a legjobb kollekciókat, és együttműködik a különböző részlegekkel.
Egyes vállalatok ahelyett, hogy házon belül alkalmaznának e-commerce managert, kiszervezik ezt a munkakört, de mindkét esetben hasonló feladtot lát el, aki ezt a munkakört tölti be. Bár az e-commerce managerek a marketing részleghez tartoznak, fókuszuk a konverzióra irányul. Ez azt jelenti, hogy az a feladatuk, hogy kampányok, megnyerő tartalmak és hatékony SEO-stratégiák segítségével vonzzák a vásárlókat és vásárlásra ösztönözzék őket.
Egy e-commerce manager dolgozhat marketingügynökségeknél, tech vállalatoknál, feldolgozóiparban és kiskereskedelmi vállalkozásoknál is. Akár e-kereskedelmi szolgáltatásokat kínál a vállalat, ahol dolgozik, akár konkrét termékeket értékesít munkáltatója számára, a feladata, hogy segítsen kitűnni. A munka adatok elemzésére épül, hogy az abból nyert információk alapján izgalmas módokat találjon a vásárlók vonzására. Ezért a sikerhez adatvezérelt, analitikus gondolkodásmód szükséges.
tekintse meg a legújabb marketing állásajánlatainkat.
megnézeme-commerce manager átlagos fizetése
Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt e-commerce manager.
Az alapfizetésen kívül a legtöbb munkáltató egyéb juttatásokat is kínál a dolgozóinak, például egészségbiztosítást, vagy lakhatási támogatást. Mivel az e-commerce managerek otthonról is dolgozhatnak, ezért egyes vállalatok biztosíthatanak támogatásokat az internet- és egyéb közmű előfizetésekhez is.
szeretné tudni, mennyit keres egy e-commerce manager? nézze meg bérkalkulátorunkban!
bérkalkulátorhogyan kereshet többet e-commerce managerként?
Az e-commerce manager fizetése az online értékesítésből származó bevételtől is függhet. A tapasztalata szintén döntő fontosságú az alapfizetése meghatározásában. Ha ugyanis sokéves tapasztalattal rendelkezik, az általa generált konverziós arányok és az értékesítési számok magasabbak lehetnek.
A vállalat mérete is befolyásolhatja a kereseti lehetőségeket. Egy nagy webáruházzal rendelkező vállalatnál az összetettebb folyamatok koordinálása miatt magasabb fizetést kaphat, mint az, aki egy kis e-kereskedelmi áruháznál dolgozik.
e-commerce manager munkakör típusai
Az e-commerce managerek az alábbi területekre specializálódhatnak:
- b2b e-commerce manager: termékeket vagy szolgáltatásokat értékesít más vállalkozásoknak vagy cégeknek. Az értékesítési ciklus általában hosszabb, mint az ügyfeleknek történő értékesítésnél, de több ismétlődő vásárlást és nagyobb rendelési értéket tudhat magáénak.
- b2c e-commerce manager: feladata a termékek értékesítése a fogyasztóknak az online áruházon keresztül. Mivel a vásárlási döntést a fogyasztó hozza meg, az értékesítési ciklus általában rövidebb, de a rendelés értéke alacsonyabb, mint a b2b-vásárlásoké.
- c2c e-commerce manager: olyan online piactéren dolgozik, amely lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy termékeket adjanak el más fogyasztóknak. A c2c e-commerce manager feladata annak biztosítása, hogy a platform zökkenőmentes tranzakciókat biztosítson a vevők és az eladók számára.
e-commerce managerként dolgozni
Egy e-commerce manager munkája magában foglalja a technológia naprakész ismeretét és használatát, hogy ezáltal minél jobb felhasználói nyújthassanak az online felhasználóknak. Ismerje meg egy e-commerce manager konkrét feladatait, munkakörnyezetét és időbeosztását.
-
e-commerce manager feladatai
Az e-kereskedelmi menedzser feladatai közé tartozik többek között:
- webfejlesztés felügyelete: a weboldal tervezéséért és fejlesztéséért is felel. A feladata, hogy biztosítsa, hogy a webshop kiváló felhasználói felületet és élményt nyújtson az ügyfelek számára. Ha nem rendelkezik webfejlesztői háttérrel, akkor a fejlesztőcsapattal együttműködhet, hogy a weboldal megjelenése és kialakítása emelje a felhasználói élményt. Azt is biztosítania kell, hogy az e-kereskedelmi platform gyors és egyszerű hozzáférést nyújtson a termékekhez és a tranzakciókhoz.
- csapatok irányítása: a tipikus e-kereskedelmi csapatokban általában tartalomszerkesztők, webes elemzők, tervezők és tartalomkészítők dolgoznak. Az e-commerce manager irányítja ezeket a csapatokat. Kiosztja a feladatokat és felügyeli a csapattagokat, hogy mindenki teljesítse a saját feladatát.
- marketingkampányok és stratégiák tervezése: a feladata a digitális marketingstratégia megtervezése a termékek láthatóságának javítása a konverziós arányok növelése érdekében. A marketingtervnek meg kell határoznia a fejlesztésre szoruló területeket és az eladásokat fellendítő kampányokat. Emellett keresőmotor-optimalizálási (SEO) stratégiát is ki kell dolgozzon, hogy biztosítsa a weboldal megfelelő rangsorolását és azt, hogy a platform elegendő forgalmat kapjon.
- a vállalat ügyfeleinek és termékeinek tanulmányozása: létfontosságú, hogy ismerje az általa értékesített termékeket, valamint az ügyfeleket, a vásárlók profilját. Ha a vállalat nem dolgozott még ki vevői profilt, akkor ez is a feladata lesz. Emellett olyan termékleírásokat is kell készítenie, amelyek elmagyarázzák a termékek előnyeit a fogyasztók számára.
- az e-kereskedelmi rendszerek ismerete: felügyelnie kell a keresőmotor-optimalizálást, az ügyfélkezelő rendszereket és az online áruházakat. Ehhez értenie kell, hogyan működnek ezek a rendszerek: például, hogyan működik a fizetési rendszer, hogy probléma esetén segíthessen az ügyfélszolgálati kollégáknak vagy a vásárlóknak. Továbbá az is a feladata, hogy az e-commerce csapatokat betanítsa a rendszer kezelésére.
-
munkakörnyezet
Egy e-commerce manager bármely olyan üzleti ágazatban dolgozhat, amely digitálisan kínál termékeket vagy szolgáltatásokat. Munkakörnyezete általában irodai környezet, és a nap nagy részét az íróasztalánál tölti, ahonnan az online értékesítéseket és egyéb szolgáltatásokat irányítja. Mivel feladatai nagy részét online végzi, otthonról vagy távolról is dolgozhat. A szerepkör minimális utazással is járhat.
-
kikkel dolgozik együtt egy e-commerce manager?
Az e-commerce manager kollégái között lehetnek tartalomszerkesztők, műszaki írók és szoftverfejlesztők. Valószínűleg videósokkal és grafikusokkal, valamint más szakemberekkel is együtt fog dolgozni, akik között lehetnek projektmenedzserek, értékesítési igazgatók, marketing menedzserek, szövegírók, SEO specialisták és digitális marketingesek.
-
munkaidő beosztás
A legtöbb e-commerce manager nem csak a szokásos irodai munkaidőben dolgozik, mivel az ügyfelek éjjel-nappal vásárolnak online termékeket. Ha nagy csapatot irányít, akkor a megszokott munkaidőben dolgozhat. Azonban ha a munkáltatója főként tőle várja el a feladatok elvégzését, a munkaidőbeosztása rugalmasabban is alakulhat, az estékre és hétvégékre is kiterjedhet. Elérhetőnek kell lennie, amikor egy ügyfélnek valamire szüksége van, vagy amikor hiba merül fel az e-commerce rendszerben. Egyes munkáltatók lehetővé teszik, hogy részmunkaidőben vagy határozott idejű szerződéssel dolgozzon az online piacterük elindítása érdekében. Egyes e-commerce managerek szabadúszóként is dolgoznak.
-
fejlődési lehetőségek
Az e-commerce manager kulcsfontosságú szerepet játszik a munkáltatója online láthatóságának javításában és a bevétel növelésében. Emellett többféle karrierút és lehetőség áll rendelkezésére a készségei fejlesztésére. Például lehet digitális marketinges, és szakosodhat az egész vállalat márkaismertségének kiépítésére. Néhányan közösségi média menedzserek lesznek, és a közösségi médián keresztül történő értékesítésre összpontosítanak. Ha tovább szeretne fejlődni és feljebb lépni a ranglétrán, esélye van arra, hogy üzletfejlesztési vagy értékesítési vezető legyen.
-
amiért érdemes e-commerce manager állást a randstadon keresztül keresni
Több előnye is lehet, ha Randstad tanácsadó közreműködésével keres e-commerce manager állást:
- Egy a munkaerőpiac értékesítés és marketing szektorát jól ismerő tanácsadó támogatja a kiválasztási folyamat során.
- Àlláslehetőségek széles skáláját találja honlapunkon.
- Akár határozott akár határozatlan idejű állást keres, segítünk megtalálni azt az állást, ami Önhöz leginkább passzol.
szükséges tanulmányok és készségek
tanulmányok
Ahhoz, hogy e-commerce managerként dolgozhasson, szükséges szakmai ismeretek elsajátítása is. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz:
-
alapdiploma
A vállalatok bármilyen végzettséggel felvesznek e-kereskedelmi menedzsereket, de a marketing, üzleti menedzsment vagy digitális marketing területén szerzett alap- vagy mester diploma előnyt jelenthet. Olyan technológiai tudást nyújtó tanfolyamokat is elvégezhet, mint a webdesign vagy a webfejlesztés.
-
képzések
Fontolja meg az olyan gyakorlatot is biztosító képzéseket, mint a digitális marketing, a kiskereskedelmi vezetés és a logisztikai menedzsment. Kivételes készségeket szerezhet, amelyek segítik a munkakörben való elhelyezkedést.
-
munkatapasztalat
Gyakorlati tapasztalatra van szükség ahhoz, hogy vezetői pozícióban dolgozhasson. Ezért kezdhet olyan belépő szintű pozíciókban, mint a marketing, az informatika és az értékesítés, mielőtt e-commerce managerré válna.
készségek
Az alábbi készségek szükségesek egy e-commerce manager számára a munkavégzéshez:
-
szervezési készségek
Az e-commerce mananger szerepe a több feladattal való párhuzamos munkavégzést is magában foglalja, mivel egy gyorsan változó digitális világban tevékenykedik. Kivételes szervezőkészségre van szüksége ahhoz, hogy lépést tudjon tartani a munkájával.
-
digitális készségek
Kivételes informatikai készségekre van szüksége ahhoz, hogy támogatást nyújtson. Értenie kell a webdesignhoz, a közösségi média marketinghez, az e-kereskedelmi törvényekhez és a keresőmotor-optimalizáláshoz.
-
kreativitás
Kreativitásra van szüksége ahhoz, hogy új ötleteket dolgozzon ki a termékek és szolgáltatások népszerűsítésére. Mivel potenciális vásárlóit számos hirdetéssel bombázzák, szükséges a kreativitás ahhoz, hogy megragadja a figyelmüket.
-
csapatban való dolgozás
Jó együttműködési készségre van szüksége ahhoz, hogy együtt tudjon dolgozni számos szakmai kollégával. Csapatjátékosnak lenni segít abban, hogy világosan továbbítsa az információkat, és meghallgassa az ötleteiket.
gyakran ismételt kérdések
Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket az e-commerce manager munkakörrel kapcsolatban:
-
ki is az az e-commerce manager?
Az e-commerce manager az internetes vásárlás felügyelője, aki egy vállalat online áruházát kezeli. Biztosítja, hogy a platform zökkenőmentesen működjön, és a vásárlók a legjobb szolgáltatásokat kapják.
-
milyen szerepet tölt be az e-commerce manager?
Az e-commerce manager szerepe az online értékesítés elősegítése a promóciók kidolgozásával és a felhasználói élmény javításával.
-
hogyan lehetek e-commerce manager?
Ehhez digitális marketing vagy üzleti menedzsment diploma szükséges. A marketing vagy értékesítés terén szerzett munkatapasztalat tovább javíthatja a karrierkilátásait.
-
hogyan lehetek jó e-commerce manager?
Egy jó e-commerce managereknek kreatívnak, jó kommunikátornak és szervezettnek kell lennie. Emellett kiváló csapatjátékos és tárgyaló is egyben.
-
hogyan jelentkezhetek e-commerce manager állásra?
E-commerce manager állásra pályázni könnyű: készítse el Randstad-profilját, és válogasson állásajánlataink közül az Ön közelében. Bejelentkezést követően jelentkezzen egy kattintással az Önnek szimpatikus álláslehetőségre a weboldalunkon keresztül!