milyen HR adminisztrátorként dolgozni?

Egy HR adminisztrátor munkája az adminisztrációs és humánerőforrás feladatok kombinációjából áll. Néhány vállalat adminisztratív funkciókhoz használja a HR adminisztrátorokat, míg mások mindkét szerepet elvárják. Technikailag a HR adminisztrátor szerepe kevésbé kapcsolódik az alkalmazotti szolgáltatásokhoz, inkább a vállalati irányelvek adminisztrálásához, adatkezeléshez és az alkalmazotti kapcsolatok értékeléséhez köthető.

mit csinál egy HR adminisztrátor?

Az emberek többsége gyakran összekeveri a HR adminisztrátort a HR generalistával, de ezek különálló munkakörök. Például egy generalista kezeli az összes alkalmazottakkal kapcsolatos problémát, míg egy adminisztrátor segíti az HR menedzsert a mindennapi feladatokban, mint például az új munkavállalók beléptetése, az HR adatrendszerek kezelése és az irányelvek dokumentálása. Nagy vállalatokban az HR adminisztrátor szerepkörét különböző specializációs területekre bontják, például bérszámfejtési adminisztrációra vagy adatrögzítésre. Azonban kisebb vállalatokban a HR adminisztrátor szerepe az összes humán erőforrás funkciót magában foglalja, ideértve a toborzást, a képzést és az alkalmazotti kapcsolatokat is. Ez az oka annak, hogy a kis szervezetek HR adminisztrátorai nagyobb nyilvánosságot kapnak és szélesebb körű tapasztalatot szereznek.

Egy HR adminisztrátornak értenie kell az adatkezelés fortélyait. Mivel kulcsfontosságú szerepet játszik az információáramlás kezelésében az alkalmazottak és a vezetők között, jó kommunikációs és interperszonális készségekre van szüksége.

tekintse meg a legújabb HR állásajánlatainkat

 

megnézem
1

HR adminisztrátor átlagos fizetése

Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt HR adminisztrátor. Az alapfizetésen felül a legtöbb vállalat juttatásokat is kínál, például egészségbiztosítást vagy lakhatási támogatást. Néhány vállalat továbbá év végi bónuszt is adhat.

szeretné tudni, mennyit keres egy HR adminisztrátor? nézze meg bérkalkulátorunkban!

bérkalkulátor

hogyan kereshet többet HR adminisztrátorként?

Az HR adminisztrátor fizetését számos tényező befolyásolja. Ha növelni szeretné kompenzációs csomagját, magasabb végzettség, vagy speciális képesítések megszerzése segíthet ebben. Az HR adminisztrátori pozícióhoz formális képzés szükséges, az oktatási szint hatással van a fizetési sávjára. Ezért az újabb tanúsítványok vagy képesítések megszerzése jó út a magasabb fizetéshez. A munka összetettsége is befolyásolja a fizetést. Például, ha kis csoport munkavállalót kezel, kevesebbet fog keresni, mint egy HR adminisztrátor, aki több ezer alkalmazottal rendelkezik.

Ha összetett személyzeti ügyekkel foglalkozik, általában magasabb fizetést kap. A lakhely és a munkavégzés helye szintén befolyásolja a kompenzációs csomagot. A nagyvárosok jobb lehetőségeket kínálnak a HR adminisztrátorok számára és a magasabb megélhetési költségek miatt magasabb alap fizetéseket biztosítanak. A kisvárosokban alacsonyabbak a megélhetési költségek, így a kompenzációs csomag is ehhez igazodik.

2

HR adminisztrátor munkakör típusai

A HR adminisztrátorok különböző típusai léteznek attól függően, hogy milyen területekre specializálódnak vagy milyen feladatköröket látnak el a humán erőforrások terén:

  • HR Koordinátor: Az HR koordinátorok az emberi erőforrás programokat támogatják. Feladataik közé tartozik az orientációk ütemezése, a képzések koordinálása és az alkalmazottak problémáinak kezelése. Emellett követik az iparági trendeket és segítenek a vállalatnak fejleszteni a HR folyamatait.
  • Munkavállalói kapcsolatok szakértője: felelős a munkavállalói kapcsolatokért, a harmonikus munkakörnyezet fenntartását célozza. Ide tartozik a munkahelyi viselkedések kezelése és az alkalmazottak közötti konfliktusok feloldása.
  • Juttatási szakértő: a béren kívüli juttatásokat kezelik, például egészségbiztosítást, nyugdíjat vagy szabadságokat. Feladataik közé tartozik a juttatások adminisztrációja és az alkalmazottaknak történő információszolgáltatás.
  • Toborzási szakértő: a toborzással foglalkoznak, felelősek a potenciális jelentkezők megtalálásáért, interjúztatásáért és kiválasztásáért. Ők az elsődleges kapcsolattartók a jelentkezőkkel és az alkalmazottakkal a felvételi folyamat során.
  • Bérszámfejtési adminisztrátor: felelős a bérszámfejtési adatok összegyűjtéséért, ellenőrzéséért és feldolgozásáért. Ők biztosítják, hogy az alkalmazottak pontosan kapják meg fizetésüket és juttatásaikat.
  • Képzési és fejlesztési szakértő: felelős a munkavállalók képzési és fejlesztési igényeinek azonosításáért és kezeléséért. Ők szervezik a képzéseket és nyomon követik a munkavállalók fejlődését.
két kolléga beszélget
két kolléga beszélget
3

HR adminisztrátorként dolgozni

Ha HR adminisztrátori karriert szeretne, olvasson tovább, hogy megismerje munkarendjét és a konkrét feladatait.

4

szükséges tanulmányok és készségek

tanulmányok

Ahhoz, hogy HR adminisztrátorként dolgozhasson, szükséges szakmai ismeretek elsajátítása is. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz:

woman in the office
woman in the office

készségek

Az alábbi készségek szükségesek egy HR adminisztrátor számára a munkavégzéshez: 

5

gyakran ismételt kérdések

Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket a HR adminisztrátor munkakörrel kapcsolatban: 

Köszönjük, hogy feliratkozott. Hamarosan küldjük a preferenciáinak megfelelő álláslehetőségeket.