milyen irodavezetőként dolgozni?
Irodavezetőként megszervezhet minden adminisztratív feladatot, és biztosíthatja az iroda zavartalan működését. Ehhez azonban fejlesztenie kell a vezetői készségeit is, hogy következetesen felügyelhessen másokat.
mit csinál egy irodavezető?
A vállalat mérete és típusa határozza meg egy irodavezető feladatait. Egy kisvállalkozásban a legtöbb munkát saját maga fogja elvégezni, míg egy nagyvállalatnál gyakran egy néhány fős csapatot vezetve felügyeli a munkát. Sok esetben a struktúrában alatta helyezkedik el a recepciós, az adminisztratív asszisztensek, vagy akár a flotta koordinátor is. Ilyenkor az irodavezető feladata az is, hogy motiválja és ösztönözze őket a hatékonyság és a munka minőségének javítására.
Az irodavezető felelős továbbá a határidők betartatásáért, az irodába érkező ügyfelek kiszolgálásáért, emellett ő foglalkozik az alkalmazottak irodát érintő kérdéseivel és problémáival is.
tekintse meg a legújabb asszisztensi állásajánlatainkat.
megnézemirodavezető átlagos fizetése
Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt irodavezető.
szeretné tudni, mennyit keres egy irodavezető? nézze meg bérkalkulátorunkban!
bérkalkulátorhogyan kereshet többet irodavezetőként?
Az első tényező, amely meghatározza, hogy milyen fizetésre számíthat, az a vállalkozás típusa és mérete. Nagyobb vállalkozásnál, ahol esetleg csapatot is vezet és összetettebb feladatok várják, magasabb fizetésre számíthat. Ha több tapasztalattal rendelkezik az irodavezetés területén, a fizetése szintén magasabb lesz, mint egy pályakezdő jelölté. Ha további készségekkel rendelkezik, a munkáltatók értékelni fogják azokat, és ennek megfelelően alakítják ki a kompenzációs csomagot is.
irodavezető munkakör típusai
Szinte minden szervezetnek, amely rendelkezik telephellyel, mérettől és típustól függetlenül, szüksége van irodavezetőre. Egy irodavezető feladatai hasonlóak, függetlenül attól, hogy milyen szervezetnél dolgozik. Lehetőség van virtuális irodavezetőként dolgozni, ebben az esetben távolról irányítva különböző vállalatok irodai tevékenységeit.
irodavezetőként dolgozni
Minden vállalat vagy üzlet egyedi módon működik, ezért az irodavezető szerepe is kissé eltérhet egy-egy cégnél. Ha egy kis vállalkozásnál dolgozik, valószínűleg különböző területekkel is foglalkozik, mint például, humánerőforrás, pénzügyi adminisztráció és még sok más. Ismerje meg egy irodavezető általános feladatait, munkarendjét és karrierlehetőségeit.
-
irodavezető feladatai
Egy irodavezető általános feladatai az alábbiak lehetnek:
- Irodaszerek és konyhai eszközök megrendelése: minden olyan eszköz beszerzése, amely az irodai működést érinti, az irodavezető feladata.
- Beszállítókkal való kapcsolattartás: a feladatkör hangsúlyos eleme a külső partnerekkel való kommunikáció. Az irodavezető áll kapcsolatban a beszállítókkal, iroda üzemeltetőkkel és különböző karbantartókkal is.
- Flottakezelés: elsősorban az autóflotta, de sokszor, a telefonflotta kezelése is az irodavezető feladata.
- Beérkező hívások és emailek kezelése, vendégek üdvözlése: habár nagyobb vállalatoknál ezek sokszor a recepciós feladatai, kisebb cégeknél nincs mindig erre külön kolléga.
- Vezetők adminisztratív támogatása: sok esetben számítanak tőlük a vezetők segítségre egyszerűbb feladatokban, mint egy-egy meeting megszervezése, tárgyalók, vagy akár utazások lefoglalása.
- Tárgyalók előkészítése: amennyiben fontos esemény kerül megrendezésre az irodában, erre biztosítani kell a megfelelő helyszínt.
- Céges rendezvények és csapatépítők szervezése: ezekhez fel kell kutatni a megfelelő időpontot, helyszínt és egyéb szükséges beszállítókat.
- Pénzügyi adminisztrációs feladatok: előfordul, hogy a könyvelés előkészítésében is segíteni kell a bérszámfejltőknek (pl. Számlák összegzése)
- Személyzeti ügyintézés: a személyzeti ügyintézés a munkája részét képezheti egyes esetekben irodavezetőként, a humánerőforrás-osztállyal együttműködve.
-
munkakörnyezet
Egy irodavezető ideje nagy részét az irodában tölti, otthoni munkavégzésre ritkábban van lehetősége A legtöbb esetbena recepciós kollégával osztja meg a munkaterületét a nyílt irodai térben.
-
kikkel dolgozik együtt egy irodavezető?
Egy irodavezető különböző részlegekről dolgozhat együtt kollégákkal, beleértve a humánerőforrás, pénzügy, informatika, értékesítés és marketing, ügyfélszolgálat és projektmenedzsment területeket. Emellett, attól függően, hogy az irodavezető milyen területen dolgozik, mint például a jogi vagy orvosi terület, további specifikus munkatársakkal is együttműködhet, például jogászokkal vagy orvosokkal.
-
munkaidő beosztás
Egy irodavezető teljes munkaidőben átlagosan heti 40 órát dolgozik normál munkarendben. Előfordul azonban, hogy munkaidején kívül rendezvények vannak az irodában, amiken felelősségi köréből adódóan részt kell vennie.
-
fejlődési lehetőségek
Irodavezetőként különböző részlegekkel kerül kapcsolatba, és új készségeket tanulhat tőlük, így lehetősége van arra, hogy ezek elsajátításával előrébb lépjen a karrierjében. Ha például egy kisvállalkozásnál dolgozik, tapasztalatot szerezhet, és egy nagyobb létszámmal rendelkező óriásvállalatnál, több felelősséggel járó pozícióra pályázhat.
-
amiért érdemes irodavezető állást a Randstadon keresztül keresni
Több előnye is lehet, ha Randstad tanácsadó közreműködésével keres irodavezető állást:
- Egy az asszisztensi területet jól ismerő tanácsadó támogatja a kiválasztási folyamat során
- Àlláslehetőségek széles skáláját találja honlapunkon
- Aakár határozott akár határozatlan idejű állást keres, segítünk megtalálni azt az állást, ami Önhöz leginkább passzol.
szükséges tanulmányok és készségek
tanulmányok
Ahhoz, hogy irodavezetőként dolgozhasson, szükséges szakmai ismeretek elsajátítása is. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz:
-
középfokú végzettség
A munkakör betöltéséhez elsősorban középfokú végzettség az elvárt, azonban a felsőfokú végzettség előnyt jelenthet.
-
tapasztalat
Mivel irodavezetőként gyakran összetett feladatokat kell ellátni,a pozíció betöltéséhez szintén előnyt jelent asszisztensi vagy adminisztratív területen szerzett tapasztalat.
készségek
Az alábbi készségek szükségesek egy irodavezető számára a munkavégzéshez:
-
kommunikációs készségek
Hatékony írásbeli és szóbeli kommunikáció a kollégák, vezetők és külső partnerek felé.
-
szervezőkészség
Képes rendezetten megoldani az adminisztratív feladatokat, betartani a határidőket és elosztani az erőforrásokat.
-
problémamegoldás
A jó problémamegoldó készség elengedhetetlen a váratlan helyzetek kezeléséhez.
-
technológiai jártasság
Előnyt jelenthet, ha rendelkezik már alapismeretekkel az irodai szoftverek, kommunikációs eszközök és digitális technológiák terén.
-
tárgyalási készségek
Előfordulhat, hogy tárgyalnia kell külső partnerekkel és szükség esetén hatékonyan kell képviselnie a vállalatot.
-
ügyfélorientáltság
Irodavezetőként sok ügyféllel lép kapcsolatba, ezért elengedhetetlen, hogy megfelelő attitűddel rendelkezzen, fontos legyen számára az ügyfelek és partnerek igényeinek megértése és kielégítése.
-
stressztűrés
Az irodavezetői munkakör stresszes lehet, ezért tudnia kell hatékonyan dolgozni nyomás alatt is.
gyakran ismételt kérdések
Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket az irodavezető munkakörrel kapcsolatban:
-
mi az irodavezető feladata?
Egy irodavezető feladatai attól függően változnak, hogy milyen vállalatnál dolgozik. Elsődleges feladata, hogy biztosítsa az összes irodai tevékenység zökkenőmentes működését. Meg kell szerveznie az erőforrásokat.
-
milyen képesítésekkel kell rendelkeznie egy irodavezetőnek?
Ahhoz, hogy irodavezetővé válhasson, sok más vezetői munkakörhöz hasonlóan középfokú végzettséggel kell rendelkeznie, habár a diploma előnyt jelenthet. Ha dolgozott már irodában vagy hasonló munkakörben, szintén jobb esélyekkel pályázhat irodavezetői állásokra.
-
az irodavezető recepciós?
Habár a recepciós és az irodavezető a legtöbb vállalatnál egy helyen dolgozik és elsődleges feladatuk az irodai munka segítése, a két munkakör nem azonos. A recepciós az egyszerűbb irodai feladatokat látja el, míg az irodavezető jóval szélesebb felelősségi körrel rendelkezik és a külső partnerekkel is általában ő tartja a kapcsolatot.
-
mit csinál egy irodavezető egy kisvállalkozásban?
Egy kisvállalkozásnak szüksége van irodavezetőre, hogy segítse felügyelni és irányítani a munkahelyi tevékenységeket. Az irodavezető gondoskodik továbbá az alapvető pénzügyek megfelelő kezeléséről, és a humán erőforrásokkal kapcsolatos feladatokról.
-
hogyan jelentkezhetek irodavezetői állásra?
Irodavezető állásra pályázni könnyű: készítse el Randstad-profilját, és válogasson állásajánlataink közül az Ön közelében. Bejelentkezést követően jelentkezzen egy kattintással az Önnek szimpatikus álláslehetőségre a weboldalunkon keresztül!