mit csinál egy IT support munkatárs?
Az IT support, vagy IT támogató munkatárs számítógépes rendszereket telepít és konfigurál. Informatikai ismereteit szoftver- és hardverhibák diagnosztizálására használja, hogy támogatást nyújtson technikai és alkalmazási problémák megoldására. Ha a feladata a belső számítógépes rendszerek felügyelete, a helyszínen személyesen oldja meg a problémákat, külső ügyfelek esetén pedig telefonon keresztül, vagy online.
Egyes IT support szakemberek feladata, hogy támogatást biztosítsanak az ügyfeleknek az üzletspecifikus szoftverek használatával kapcsolatban. Segítenek az ügyfeleknek megérteni a különféle alkalmazások működését, illetve támgatást nyújtanak a szoftveralkalmazások telepítésében vagy frissítésében. Válaszolnak a programokkal kapcsolatos kérdésekre, vagy segítenek akár az internetkapcsolat helyreállításában, és a Wi-Fi routerek problémáinak diagnosztizálásában is.
tekintse meg a legújabb IT állásajánlatainkat
megnézemIT support munkatárs átlagos fizetése
Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt IT support munkatárs.
szeretné tudni, mennyit keres egy IT support munkatárs? nézze meg bérkalkulátorunkban!
bérkalkulátorhogyan kereshet többet IT support munkatársként?
IT support munkatársként kompenzációs csomagja számos tényezőtől függ. Míg a legtöbb munkáltató nem feltétlen követeli meg a szakirányú formális, iskolai végzettséget, az informatikai támogatással kapcsolatos bizonyítványok megszerzése növelheti az alapfizetést. A magasabb szintű végzettség szintén hozzájárul a bérsávon belüli magasabb alapfizetéshez.
Informatikai tapasztalatának és tudásának növekedésével arányosan a kompenzáció is emelkedik majd. Emellett a szakterület is befolyásolja a bérsávot: ha összetett informatikai támogatási területen dolgozik, mint a számítógépes hálózatok vagy számítógépes rendszerek üzemeltetése, a fizetés is magasabb, mint például a telefonos ügyfélszolgálati támogatás esetén.
Természetesen a munkaórák is befolyásolják a fizetést. Informatikai támogató állások részmunkaidős és teljes munkaidős formában is elérhetők, az ügyeleti díjak pedig tovább növelhetik az alapfizetést mindkét esetben.
Az IT support munkakör típusai
- 1. szintű IT support (helpdesk): az első szintű IT support munkatárs a kapcsolatfelvételi pont az IT problémával rendelkező felhasználók számára. Informatikai ismereteire támaszkodik a problémák gyors megoldása érdekében. Telefonon vagy az interneten keresztül is nyújthat segítséget a hálózati kérdésekben.
- 2. szintű IT support: ha az első szintű IT support nem tudja a technikai problémát kezelni, azt továbbítja a 2. szintre, ahol mélyebb technológiai ismeretekkel rendelkező szakemberek adnak megoldást a problémára.
- 3. szintű IT support: olyan összetett informatikai problémákat diagnosztizál és old meg, amelyeket az 1. és 2. szintű support munkatárs már nem tud. Ez a szerepkör IT speciálista tudást igényel.
IT support munkatársként dolgozni
Az IT support munka magában foglalja a felhasználók támogatását a számítógépes rendszerek telepítésében és hibaelhárításában, valamint a hálózati csatlakozási problémákban. Ismerje meg jobban az IT-támogató szakemberek feladatait, munkakörnyezetét és munkarendjét.
-
IT support munkatárs feladatai
Egy IT támogató munkatárs feladatai általában a következők:
- technikai támogatás nyújtása a felhasználóknak: egy IT support szakember elsődleges feladata, hogy technikai támogatást nyújtson a felhasználóknak különféle szoftver- és hardverproblémák esetén. Ez történhet telefonon, külső felhasználóknak, ahol segíthet megoldani a csatlakozási vagy számítógépes rendszerproblémákat, vagy személyesen, ahol operációs rendszer- vagy alkalmazástámogatást is biztosít. Ha egy alkalmazottnak problémája van a rendszerhez való hozzáféréssel vagy az eszközökkel, diagnosztizálja és megoldja a problémát.
- a help desk feladatkezelő szoftver karbantartása: informatikai támogatás során az ügyfelek által küldött kéréseket a help desk feladatkezelő rendszeren keresztül kezeli. Az IT support munkatárs feladata, hogy rögzítse a problémát és nyomon kövesse az esetet, amint azt a megfelelő támogatási csoportokhoz továbbítják.
- kontakt személy IT vészhelyzetekben: az elsődleges kontakt személy, amikor a számítógépes rendszer összeomlik, vagy a vállalat hálózati csatlakozási problémákkal küzd. Az IT támogató feladata, hogy hibaelhárítókat küldjön a hálózati hibák által érintett különböző részlegekre. Értesítésíti és tájékoztatja a dolgozókat a megoldásról és annak várható idejéről.
- hálózati kimaradások diagnosztizálása és hibaelhárítása: informatikai támogatóként szorosan együttműködik a hálózati adminisztrációs csapattal a vállalat hálózatának karbantartása érdekében. Feladatai közé tartozik a kimaradások diagnosztizálása és hibaelhárítása, valamint a felhasználók hálózati konfigurációjának karbantartása. A karbantartás során ellenőrzi a kiszolgálókkal és routerekkel kapcsolatos problémákat, hogy megbizonyosodjon arról, hogy megfelelően működnek.
- technikai dokumentáció készítése: az IT támogató elkészíti a technikai támogatás során követendő dokumentációt és eljárásokat. A dokumentációt más támogató csoportok képzésére és a magas színvonalú támogatás biztosítására használják.
-
munkakörnyezet
Az IT támogató munkatárs általában irodában dolgozik, dinamikus munkakörnyezetben. Munkaideje egy részében telefonos támogatást nyújt az asztalától, de a telephelyen belüli mozgás is gyakori. Előfordul, hogy olyan rendszereket, hálózati eszközöket vagy szervereket telepít, amelyek szűk és rosszul megvilágított helyeken helyezkednek el. A számítógép alkatrészek és a nehezebb perifériák mozgatása is a feladat része, ezért elengedhetetlen, hogy fizikailag ehhez megfelelő állapotban legyen. Ha egy informatikai tanácsadó cégnél dolgozik, a feladatkör utazással is járhat, hogy informatikai problémákat oldjon meg az ügyfelek telephelyén. Ugyanakkor távolról is dolgozhat, és telefonos támogatást nyújthat.
-
kikkel dolgozik együtt egy IT support munkatárs?
Egy IT támogató kollégái között vannak help desk elemzők, technikai támogatók, műszaki koordinátorok, tesztmérnökök és hálózati mérnökök. Alkalmazáselemzőkkel és műszaki értékesítési mérnökökkel, valamint más szakemberekkel is dolgozhat, akik között lehetnek etikus hackerek, ügyfélszolgálati munkatársak és szervizelemzők.
-
munkaidő beosztás
Főállásban egy IT support munkatárs irodai munkaidőben, 9-17 óráig dolgozik. Telepítés vagy rendszerfrissítés során lehetséges ettől eltérő időbeosztás, vagy túlóra. Előfordulhat, hogy hétvégén kell megoldania a felmerülő problémákat. A 24 órás támogatást nyújtó cégeknél általában több műszakban dolgozik, beleértve az éjszakai és kora reggeli műszakokat is. Ennél a munkakörnél is van lehetőség részmunkaidős munkavégzésre is.
-
fejlődési lehetőségek
Egy IT támogató számára szakmai előrelépés lehet az 1.-ről a 2. és a 3. szintű támogatásra való továbblépés, ahogy fejleszti készségeit. Mivel általános támogatást nyújt minden informatikai vonatkozású kérdésben, idővel szakosodhat egy-egy szakterületre, és válthat network technician, desktop support, hardware maintenance technician or software applications analyst munkakörre. Illetve további karrier lehetőség még a vezetői szerepkör is.
-
amiért érdemes IT support állást a Randstadon keresztül keresni.
Több előnye is lehet, ha Randstad tanácsadó közreműködésével keres IT support állást:
- egy a munkaerőpiac IT szektorát jól ismerő tanácsadó támogatja a kiválasztási folyamat során
- álláslehetőségek széles skáláját találja honlapunkon
- akár határozott akár határozatlan idejű állást keres, segítünk megtalálni azt az állást, ami Önhöz leginkább passzol.
szükséges tanulmányok és készségek
tanulmányok
Ahhoz, hogy IT támogatóként dolgozhasson, szükséges szakmai ismeretek elsajátítása is. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz:
-
egyetemi szakok
A szakirányú végzettség nem kötelező a munkakör betöltéséhez, de a felsőfokú oklevél vagy szakirányú középfokú végzettség javítja az esélyeket. Ahhoz, hogy IT-támogató szakemberré válhasson, érdemes elvégezni olyan tanfolyamokat, mint a hálózati rendszerüzemeltető, a hálózati operációsrendszer-üzemeltető, a hálózati támogatás, vagy az informatikai rendszer üzemeltető. Ezek a tanfolyamok szakmai ismereteket nyújtanak a számítógépes rendszerek telepítéséhez és karbantartásához. Hasznos az induláshoz a Linux, a Microsoft és a Cisco technológiák tanúsítványainak megszerzése is.
-
munkatapasztalat
A gyakorlati tapasztalat minden esetben előnyt jelent. Pályakezdőként érdemes szakmai gyakorlatokat és nyári gyakorlatokat keresni, hogy bővíthesse ismereteit a számítógépes rendszerekkel és hálózatokkal kapcsolatban. Egy munkahelyi on-the-job képzés emellett segít készségeinek fejlesztésében és a vállalaton belüli támogatási folyamatok megismerésében.
készségek
Az alábbi készségek szükségesek egy IT support munkatárs számára a munkavégzéshez:
-
jó kommunikációs készség
IT támogatóként a munkatársait és végfelhasználóit segíti a hibaelhárításban, amihez a jó kommunikációs készség elengedhetetlen. Ez teszi lehetővé, hogy érthetően kommunikáljon és magyarázza el az egyes technológiai kifejezések jelentését. Az értő hallgatás pedig segít megérteni a felhasználó problémáit, ami alapján szakértő tanácsokat adhat a megoldásra. Szükséges hogy jártas legyen a telefonos etikettben is, mivel munkája nagy része a telefonon keresztül történik.
-
precizitás
Az ügyfelek informatikai támogatása azt jelenti, hogy apró lépésekben, alaposan kell elmagyarázni a dolgokat, ahol fontos, hogy minden részlet felmerüljön. A telepítések is speciális eljárást követnek annak biztosítására, hogy a számítógépes rendszerek teljesítsék az elvárt funkciókat, amit szintén követni kell, lépésről-lépésre. A részletekre való odafigyelés segíti a különféle problémák diagnosztizálását és a megoldásukat is.
-
szervezőkészség
Informatikai támogatóként a lehető legrövidebb időn belül kell megoldani a különféle hálózati problémákat és a számítógépes rendszer telepítését. Jó időmenedzselésre van szükség, hogy ne veszítsen időt az egyik megoldási lehetőséggel, mielőtt újabb megoldást próbálna ki a problémára.
gyakran ismételt kérdések
Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket az IT support munkatárs munkakörrel kapcsolatban:
-
mit csinál egy IT support munkatárs?
Egy IT support munkatárs számítógépes hardver- és szoftverprogramokat telepít, konfigurálja a számítógépes rendszereket, és gondoskodik a hálózatok megfelelő működéséről. A telepítésen kívül felügyeli és karbantartja a számítógépes hálózatokat és rendszereket. Ezenkívül telefonon segít az informatikai problémákban és válaszol az ügyfelek kérdéseire, valamint technikai támogatást nyújt.
-
milyen készségek szükségesek egy IT támogató számára?
Informatikai támogatóként jó kommunikációs készségekre és értő hallgatásra van szüksége ahhoz, hogy megértse a problémákat, és pontos megoldásokat kínáljon. A diagnosztikai készségek segítenek gyorsan azonosítani a számítógépes rendszerrel kapcsolatos problémákat, és azonnali válaszokat találni.
-
az IT support munka stresszes?
IT support szakemberként az idő az elsődleges stressz forrás, hogy meghatározott időn belül befejezze a telepítést vagy megoldja a hálózati csatlakozási problémákat. Ha azonban jól beosztja és tervezii az idejét, minimális stresszel oldhatja meg a feladott ticketeket.
-
az IT support egy jó állás?
Az IT-támogató munka nagyszerű karrier viszonylag jó kompenzációs csomaggal. Lehetősége van arra, hogy segítsen az embereknek és javítsa a szervezetek hatékonyságát. Emellett az informatikai támogató munkakörök kiváló lehetőségeket kínálnak a szakmai előmenetelre is.
-
hogyan jelentkezhetek IT support állásra?
IT support állásra pályázni könnyű: készítse el Randstad-profilját, és válogasson állásajánlataink közül az Ön közelében. Bejelentkezést követően jelentkezzen egy kattintással az Önnek szimpatikus álláslehetőségre a weboldalunkon keresztül!