milyen IT technikusként dolgozni?
Egy IT technikus támogatást nyújt a vállalat számítógépes rendszereit használó alkalmazottak számára. A munkája magában foglalja a hardverek és szoftverek javítását és karbantartását, így az ő feladata például asztali számítógépek, nyomtatók és külső merevlemez-meghajtók javítása vagy karbantartása is.
mit csinál egy IT technikus?
Az IT technikus a szoftverek és hardverek karbantartása mellett hálózati támogatást is nyújt: a hálózati berendezések, például switchek, routerek telepítésétől, kábelezésen át a hálózatok monitorozásáig az optimális teljesítmény biztosítása érdekében. Feladata kiterjed a telepítés mellett a biztonsági rések feltárására is. Ez utóbbi magában foglalja a rendszeres rendszerellenőrzéseket a telepített szervereken és számítógépes rendszereken, hogy biztosítsa a vírusirtó programok optimális működését.
Egy IT technikusnak feladata arról is gondoskodni, hogy a szervezet tárhelye az elvárásoknak megfelelően működjön. A rendszeres hibaellenőrzésen kívül frissítenie kell a tárolórendszereket, és biztonsági mentéseket kell készítenie, hogy elkerülhető legyen a létfontosságú adatok elvesztése egy esetleges rendszerhiba esetén. A fő feladatai mellett a munkatársaknak is segít, ha technikai támogatásra van szükségük, és javaslatot tesz a munkaáltató számítógépes rendszereinek biztonságának javítására.
tekintse meg a legújabb pénzügyi állásajánlatainkat
megnézem
IT technikus átlagos fizetése
Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt IT technikus.
Az alapbéren kívül egyéb juttatásokat és céges prémiumokat is kaphat, aminek mértéke cégenként eltérő. Ha egyéni vállalkozóként, vagy szabadúszóként dolgozik be akár egy-egy projektbe, a fizetése a szerződéstől függően változik.
szeretné tudni, mennyit keres egy IT technikus? nézze meg bérkalkulátorunkban!
bérkalkulátorhogyan kereshet többet IT technikusként?
Egy IT technikus fizetése elsősorban a tapasztalattól és a speciális készségektől függ. A tapasztalt IT technikusok nagyobb felelősséget igénylő, összetettebb feldatokat végeznek, mint a junior technikusok, így értelemszerűen magasabb alapbért is kapnak. A végzettség és a tanfolyamokon szerzett tanúsítvány szintén emelik a fizetését.
További tényezők is befolyásolják a fizetést, mint például a munkavégzés helye, vagy a vállalat mérete. Az induló kisvállalkozások előfordul, hogy alacsonyabb bért kínálnak egy nagyvállalathoz képest, eltérő pénzügyi lehetőségeik miatt.
A munkavégzés helye abból az aspektusból is befolyásolja a fizetést, hogy mekkora a kereslet az adott területen a munkaerő iránt, illetve milyen színvonalon mozognak a megélhetési költségek. A nagyobb városokban magasabb fizetést kínálnak ezért a munkáért, mint a kisebb városokban.
IT technikus munkakör típusai
IT technikusként nyújthat általános informatikai támogatást vagy a következő területekre specializálódhat:
- help desk technikus: help desk IT technikusként a felhasználók műszaki problémáinak diagnosztizálása az elsődleges feladat. A probléma azonosítása után kapcsolatba lép a megfelelő szakemberrel, hogy megoldja a problémát.
- desktop support technikus: az asztali számítógépeken felmerülő problémákat kezeli. Elsődleges feladata a hiba elhárítása, valamint a hálózatok konfigurálása és tesztelése. Ezen kívül segít a felhasználóknak új asztali számítógépek vagy felhasználói fiókok beállításában.
- IT support analyst: az IT támogatás elemző feladata, hogy meghatározza a rendszerben esetlegesen felmerülő problémákat, és javaslatokat tegyen a funkcionalitás javítására.
- IT support specialist: feladatai főként gyakorlatiak, mivel ő felelős az eszközök beállításáért vagy telepítéséért. A hibák elkerülése érdekében hibaelhárítást és karbantartást is végez a munkáltató számítógépes rendszereiben.
IT technikusként dolgozni
Egy sikeres informatikai karrier IT technikus munkával is kezdődhet. Nézzük, milyen feladatok, munkakörnyezet és csapat várja ebben a munkakörben.
-
IT technikus feladatai
Egy IT technikus napi feladatai közé az alábbiak tartoznak:
- hálózatok telepítése és karbantartása: egy informatikus segít a számítógépes felhasználóknak hálózati hardverek, például routerek és switchek telepítésében. Ezenkívül rendszeresen ellenőrzi a hálózatot és teszteli a problémákat, hogy elkerülje a megszakításokat és hálózati hibákat.
- rendszerhibák elhárítása: számítógépes rendszerhiba esetén az ő feladata, hogy azonosítsa a probléma okát. Kijavítja a rendszer konfigurációs vagy csatlakozási problémáit, és visszaállítja a funkcionalitást.
- új informatikai eszközök konfigurálása és telepítése: amikor munkáltatója új számítástechnikai eszközöket vagy laptopokat szerez be, az ő feladata a szükséges szoftverek és alkalmazások telepítése az eszközökre. A beállításokat úgy kell konfigurálnia, hogy azok megfeleljenek a funkcióknak. Ha a felhasználók nem ismerik az eszközöket, a károk elkerülése érdekében képzést is kell tartania.
- incidensrekordok vezetése: mivel rutinellenőrzéseket végez minden számítógépes rendszeren, dokumentálnia kell a hardverben vagy szoftverben előforduló problémákat. A hardverproblémák megfelelő nyilvántartása segít a számítógépes rendszerben felmerülő problémák ellenőrzésében és megoldásában. Az incidensrekordok frissítése a rutinellenőrzések során abban is segíthet, hogy megjelöljék azokat a gyakori problémákat, amelyek a jövőben is rendszerhibákat okozhatnak.
-
munkakörnyezet
IT technikusként irodában fog dolgozni, ahonnan felügyeli munkáltatója és/vagy ügyfelei hálózatait és számítógépes rendszereit. Házon belüli informatikai technikusként a cég telephelyén nyújt segítséget a felmerülő IT problémákra. Ha tanácsadó cégnél dolgozik, az ügyfelek telephelyén végzi munkáját, így a munkavégzés helye a hozzárendelt ügyféltõl függõen változhat.
Távoli informatikai támogatás formájában is végezhető ez a munka, ez esetben otthonról vagy távoli helyekről dolgozhat, és ugyanezeket a támogató szolgáltatásokat nyújtja.
-
munkaidő beosztás
A legtöbb cég a nap 24 órájában igényel IT technikusi támogatást az esetlegesen felmerülő rendszerhibák vagy a biztonsági rések lehetősége miatt. A legtöbb technikus műszakban dolgozik, és a napszaktól függetlenül ügyeletet tart.
Ha szerencsés, főként irodai munkaidőben, 9-5-ig dolgozik, heti 40 órában, de ez esetben is az azonnali feladatok elvégzéséhez hétvégén és esténként túlórára is szükség lehet. A legtöbb informatikai technikus állás teljes munkaidős, de részmunkaidős lehetőségek is elérhetők.
-
fejlődési lehetőségek
Mivel a nyitott pozíciók jelentős részét IT-val kapcsolatos állások teszik ki, az IT-technikusok iránti kereslet is várhatóan mindig magas lesz. Sok vállalatnak van szüksége informatikai támogatási szolgáltatásokra, a képzett technikusoknak pedig ez remek lehetőség.
A megfelelő szakmai tapasztalat birtokában a vezetői szerep lehet az egyik továbblépési lehetőség, csapatvezetővé válhat, aki más technikusok felügyeletéért felelős. Alternatív megoldásként válthat más szakterületre is, ha megszerzi a megfelelő készségeket és minősítéseket. Folytathatja karrierjét hálózatmérnökként, IT-biztonsági elemzőként, adatbázis-adminisztrátorként vagy rendszerelemzőként.
-
amiért érdemes IT technikus állást a Randstadon keresztül keresni.
Több előnye is lehet, ha Randstad tanácsadó közreműködésével keres IT technikus állást:
- egy a munkaerőpiac IT szektorát jól ismerő tanácsadó támogatja a kiválasztási folyamat során
- álláslehetőségek széles skáláját találja honlapunkon
- akár határozott akár határozatlan idejű állást keres, segítünk megtalálni azt az állást, ami Önhöz leginkább passzol.
szükséges tanulmányok és készségek
tanulmányok
Ahhoz, hogy IT technikusként dolgozhasson, szükséges szakmai ismeretek elsajátítása is. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz:
-
középfokú tanulmányok
IT technikusok jellemzően középszintű rendszerüzemeltetői képesítés megszerzése után kezdenek el a szakmában dolgozni, emellett főiskolai és egyetemi képzések is elérhetőek, amelyek a területhez releváns végzettséget biztosítanak. Szakirányú, gyártói tanfolyamok elvégzésével specializált ismeretekre van lehetőség szert tenni.
-
egyetemi, vagy főiskolai képzés
A legtöbb IT technikus informatikai támogatással vagy számítástechnikával foglalkozó főiskola, vagy egyetem elvégzését követően kezd el a szakmában dolgozni. Jó kiindulás lehet az informatika, vagy a mérnök informatikus szakok valamelyike.
-
tanulószerződéses gyakorlati képzés
A tanulmányok ideje alatt érdemes részt venni a cégek által kínált hasonló programban, ahol naprakész szakmai ismereteket szerezhetünk a gyakorlatban.
-
tanusítványok
A CIO szerint az alábbi tanusítványok valamelyikének megszerzése hasznos lehet az induláshoz: Certified ScrumMaster (CSM), Cisco Certified Network Associate (CCNA), Cisco Certified Technician (CCT), Comp TIA A+, CompTIA IT Fundamentals+ (ITF+), CompTIA Network+, CompTIA Security+, ITIL 4 Foundation, Linux Essentials Professional Development Certification (PDC), Microsoft 365 Fundamentals, Microsoft Technology Associate (MTA), PMI Certified Associate in project Management (CAPM), Systems Security Certified Practitioner.
készségek
Az alábbi készségek szükségesek egy IT technikus számára a munkavégzéshez:
-
multitasking készségek
Informatikai technikusként felgyorsult környezetben fog dolgozni, és a jó multitasking készségek segíthetnek több feladat egyidejű elvégzésében.
-
számítógépes ismeretek
A számítógépes szoftverek és hardverfunkciók ismerete lehetővé teszi a számítógépes rendszerekkel kapcsolatos problémák megoldását. Ez szintén kulcsfontosságú a hálózatok telepítésében és karbantartásában, valamint a frissítések biztosításában, amelyek a vállalat működését szolgálják.
-
analitikus gondolkodás
Erős analitikai és diagnosztikai készségekre van szüksége a számítógépes rendszerek problémáinak azonosításához. Az analitikus gondolkodás segít feltárni a hálózat rejtett problémáit is, amelyek jövőbeni problémákat okozhatnak.
-
problémamegoldó készség
elsődleges feladata a rendszerproblémák megoldása és a számítógép-felhasználók segítése hardver- vagy szoftverhiba esetén. Az informatikai technikusok számára elengedhetetlen az erős problémamegoldó készség, amely segít kreatív megoldásokat találni a rendszer problémáira.
gyakran ismételt kérdések
Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket az IT technikus munkakörrel kapcsolatban:
-
mit csinál egy IT technikus?
IT technikus feladata az új számítógépes rendszerek telepítése és monitorozása. Ezenkívül segítséget nyújt a felhasználóknak a számítógépes rendszerek hálózati, szoftver vagy hardver problémáiban.
-
milyen egy IT technikus fizetése?
Egy IT technikus kompenzációs csomagja a tapasztalatától és a képzettségétől függ, és a munkavégzés helye is jelentős bérkülönbséget eredményezhet. Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt IT technikus.
-
milyen végzettség szükséges egy IT technikus számára?
Az IT technikussá váláshoz legalább középfokú informatikai végzettség szükséges. Szakmai gyakorlaton is szerezhet tapasztalatot tanulmányai alatt, amit később hasznosíthat a munka során. Előfordulhat, hogy speciális tanúsítványokat is kér a munkáltató.
-
ki az IT technikus?
Az IT technikus olyan személy, aki számítógépes hardverrel vagy szoftverrel kapcsolatos problémákat diagnosztizál és old meg. Ezenkívül karbantartja és frissíti az alkalmazásokat a rendszerben, hogy elkerülhetőek legyenek a rendszerhibákat.
-
a számítógép javítás IT munka?
A számítógép javítás magában foglalja a számítógépes rendszer hardverhibáinak kijavítását. Bár nem tartalmaz szoftverkomponenseket vagy hálózati problémákat, a számítógép javítás továbbra is technikusi feladat.
-
hogyan jelentkezhetek IT technikus állásra?
IT technikus állásra pályázni könnyű: készítse el Randstad-profilját, és válogasson állásajánlataink közül az Ön közelében. Bejelentkezést követően jelentkezzen egy kattintással az Önnek szimpatikus álláslehetőségre a weboldalunkon keresztül!