milyen marketing managerként dolgozni?
Marketing managerként dolgozni számos kihívással, felelősséggel és izgalommal jár, amelyek miatt sok szakember szereti ezt a pozíciót. A változatosság, az innováció és a szoros kapcsolat a külső és belső ügyfelekkel mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a marketing világa kihívást jelentő, ugyanakkor izgalmas munkakör legyen.
mit csinál egy marketing manager?
A marketing menedzser mindennapi tevékenységei széles skálán mozognak a vállalat marketingstratégiájának irányításától a kreatív kampányok kivitelezéséig. Nap mint nap részt vesz a vállalati célkitűzések összehangolásában és a stratégia kialakításában, figyelembe véve a hazai piac sajátosságait és trendjeit. A piackutatás keretében folyamatosan elemzi a versenytársakat és értékeli a fogyasztói igényeket, hogy a vállalat időben alkalmazkodhasson a piaci változásokhoz.
Munkájához tartozik a digitális marketing eszközök hatékony kihasználása, beleértve a közösségi médiát, online reklámokat és keresőoptimalizálást. Ebben leggyakrabban egy szakemberekből álló csapat segíti. A csapat irányítása is az ő feladata: vezeti és motiválja a marketing csapatot, feladatokat oszt ki, és visszacsatolást ad munkájukról.
A marketing terv megalkotása és végrehajtása során kreatív kampányokat tervez és hajt végre a termékek vagy szolgáltatások népszerűsítése érdekében. Az árstratégia kidolgozása és az árképzési döntések meghozatala szintén részét képezi munkájának.
tekintse meg a legújabb marketing állásajánlatainkat.
megnézemmarketing coordinator átlagos fizetése
Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt marketing manager.
A legtöbb marketingmenedzser általában éves bónuszt is kap. Ezen túl a munkáltatók az alapfizetés mellett többféle juttatást és kiegészítést is biztosíthatnak, mint például az egészségbiztosítás, munkába járási támogatás, cafeteria.
szeretné tudni, mennyit keres egy marketing manager? nézze meg bérkalkulátorunkban!
bérkalkulátorhogyan kereshet többet marketing managerként?
Egy marketing manager fizetése az iskolai végzettségtől és a tapasztalattól függ. A kiemelkedő készségek és teljesítmény növeli a fizetési kilátásokat.
A vállalati szektor, valamint a cégméret is jelentősen befolyásolja a kompenzációs kilátásait. Például a pénzügyi szektorban dolgozó marketing menedzserek valószínűleg többet keresnek, mint azok, akik kiskereskedelmi vállalkozásoknál dolgoznak. A nagyobb méretű, sok esetben multinacionális cégek jelentős marketing költségvetéssel rendelkeznek. A magasabb felelősség és a biztos pénzügyi háttér általában lehetővé teszi, a magasabb fizetést a kisebb vállalatokhoz képest.
A lokáció is meghatározza a marketing menedzser fizetési kilátásait. Ha a fővárosban, vagy egy gazdaságilag frekventáltabb nagyvárosban dolgozik, a marketing szakemberek iránti nagyobb kereslet miatt valószínűleg többet kereshet, mint a kisebb városokban.
marketing manager munkakör típusai
A marketing manager többféle szakmai területen dolgozhat, attól függően, hogy a vállalat milyen tevékenységeket végez, milyen iparágban működik, és milyen fókuszokkal rendelkezik. Fontos megjegyezni, hogy a konkrét feladatok és területek vállalatonként változhatnak, és a feladatok meghatározásában az adott vállalati stratégia és struktúra is szerepet játszik. Marketing szakemberek az alábbi területekre specializálódhatnak:
- brand marketing manager: a márka marketing manager a vállalat márkaismertségét építi. Olyan marketing stratégiákat dolgoz ki, amelyek pozitívan mutatják be vállalatát, kiemelve a márka választásának előnyeit versenytársaival szemben.
- content marketing manager: a tartalom marketing manager felügyeli a tartalom létrehozását és közzétételét. A tartalommarketingben a marketing manager felelős lehet a tartalom stratégia kidolgozásáért, tartalomgyártásért és tartalom terjesztésért. Ez magában foglalhatja blogbejegyzéseket, cikkeket, videókat, infografikákat és más tartalomtípusokat. Feladata, hogy forgalmat generáljon a szervezet weboldalára, és hasznos tartalmakkal értéket nyújtson az ügyfeleknek.
- digital marketing manager: a digitális marketing manager marketing kampányokat dolgoz ki és hajt végre online csatornákon. Kezeli a vállalat közösségi média hirdetéseit és keresőmotoros rangsorolását a láthatóság és a vállalat online jelenlétének javítása érdekében. Ez magában foglalhatja a keresőoptimalizálást (SEO), a keresőmarketinget (SEM), a közösségi média kezelését, az e-mail marketinget és az online reklámokat (SEA).
- product manager: a termék manager részt vesz a termékstratégia kidolgozásában és a termék menedzsmentben, a piacelemzéstől kedzve, a termékpozicionáláson át, az árazásig, továbbá a termékélettartam menedzsmentben is. Feladatai közé tartozik az értékesítési csapat támogatása is olyan anyagokkal, amelyek segítik az értékesítést, például prezentációk, értékesítési brosúrák és egyéb értékesítést segítő eszközök készítése.
- event manager: fő feladata az események tervezése, szervezése és lebonyolítása. Ezek lehetnek konferenciák, kiállítások, bemutatók vagy más rendezvények.
marketing managerként dolgozni
A marketing manager biztosítja, hogy minden marketing aktivitás összhangban legyen a vállalat stratégiai célkitűzéseivel. Azon dolgozik, hogy népszerűsítése a vállalatot az online és offline marketing csatornákon, valamint javítsa a cég láthatóságát.
Ismerje meg jobban a marketing manager konkrét feladatait:
-
marketing manager feladatai
A marketing manager feladatai közé tartozik többek között:
- marketing kampányok tervezése és irányítása: piackutatást végez és ötleteket generál a legjobb marketing módszerekkel kapcsolatban. Például tanulmányozza a versenytársakat, biztosítja, hogy a marketingkampányok a fogyasztók problémáival foglalkozzanak, és hype-ot épít a termékei körül. A marketingstratégia végrehajtásakor mérnie kell a teljesítményt, és a teljesítmény optimalizálása érdekében módosítania kell a stratégiát.
- marketing stratégia végrehajtása: az éves marketing ternek követnie kell a szervezet által felállított stratégiai irányvonalat olyan kampánytevékenységekkel, amelyek a legjobb eredményeket hozzák a megvalósításban. A stratégiák végrehajtásával, a vállalat versenyelőnyt érhet el vagy tarthat fenn a piacon.
- a kampányok és tartalmak létrehozásának felügyelete: A marketing manager felelős a kampányok létrehozásának folyamatáért az ötletgenerálástól a kivitelezésig.. Emellett meghatározza a tartalmi stratégiát, elkészíti a content calendar-t és felülvizsgálja a marketingcélokra létrehozott tartalmakat. Biztosítania kell, hogy minden tartalom a megfelelő üzenetet és hangnemet közvetítse, és javítsa a vállalat láthatóságát.
- a külső kommunikáció kezelése: a külső kommunikációra támaszkodik a márkaismertség növelése és a különböző termékek értékesítésének javítása érdekében. Kapcsolatokat kell kiépítenie a médiával a vállalat üzenetének népszerűsítése érdekében. A márkahűség kiépítése és a piaci részesedés bővítése során reklám ügynökségeket, partnereket és eladókat is bevonhat a folyamatba.
- költségvetések és a különböző területről érkező csapatok irányítása: kezeli a csapat által használt kampányok költségvetéseit és jelentéseit. Emellett koordinálja a folyamatba bevont ügynökségektől érkező csapattagokat, és biztosítja, hogy megértsék a marketingtervekben betöltött szerepüket. Koordinálja a tartalom készítőket és a grafikusokat, illetve támogatja az értékesítési csapatokat abban, hogy az ügyfeleket a vásárlói út mentén előre mozdítsák.
-
munkakörnyezet
A marketing manager legtöbbször irodai környezetben dolgozik. A nagyvállalatoknál általában nyitott irodai térben végzi munkáját, ami lehetővé teszi az ötleteléseket és az ötletek szabad áramlását a csapaton belül. Marketing menedzserként dolgozhat a csapata mellett, vagy rendelkezhet saját irodával is. A márkaismertség növelésére különböző marketing eseményeket (pl. kiállítások, sajtótájékoztató, termékbemutató, szponzorált események) is szervez, amelyek általában irodán kívüli helyszíneken történnek. A szerepkör dinamikus jellege miatt néha külső helyszíneken kell dolgoznia, hogy felügyelje a tartalom készítést vagy a marketing videók gyártását. A marketing managerek a kampányok során televíziós szerepléseket is vállalhatnak, és beszélhetnek a sajtóval. Bár feladatai egy részét otthonról is elvégezheti, a marketing csapatok távoli felügyelete kihívást jelent.
-
kikkel dolgozik együtt egy marketing manager?
Munkáltatójától függően a kollégái között lehetnek marketing vezetők, marketing koordinátorok, marketing vezetők, márka menedzserek, PR-felelősök, produkciós asszisztensek és közösségi média menedzserek. Dolgozhat továbbá értékesítési promóterrel, értékesítési vezetőkkel, média értékesítési vezetőkkel és rendezvény szervezőkkel, valamint más szakemberekkel, akik között lehetnek digitális marketing managerek, tartalom gyártók, szövegírók, termékmenedzserek és programmenedzserek.
-
munkaidő beosztás
A marketingmenedzserek átlagos munkarendje heti 40 óra. Ez azt jelenti, hogy általában a hagyományos irodai munkaidőben dolgozik. A határidők és az utolsó pillanatban felmerülő projektek azonban mindig váratlan időbeosztást eredményeznek, és előfordulhat, hogy esténként vagy hétvégén is dolgoznia kell a feladatai teljesítéséhez. A legtöbb marketing manager teljes munkaidős pozícióban dolgozik, míg mások határozott idejű szerződéssel végzik munkájukat. A munkakör utazással is jár az értekezleteken való részvételhez és tartalom előkészítéséhez off-site helyeken. A külföldi utazások ritkák, elsősorban nemzetközi cégeknél fordulhat elő.
-
fejlődési lehetőségek
A legtöbb marketing manager azután lép be ebbe a szerepkörbe, hogy korábban már marketing csapatokban dolgozott, és megfelelő tapasztalatot szerzett a azok vezetéséhez. Ez a szerepkör az első lépés a további vezetői pozíciók felé. Lehet például regionális marketing vezető, marketingvezető vagy marketingigazgató. Egyes marketing managerek speciális marketing területekre, például digitális vagy közösségi média marketingre specializálódnak.
-
amiért érdemes marketing manager állást a randstadon keresztül keresni
Több előnye is lehet, ha Randstad tanácsadó közreműködésével keres marketing manager állást:
- Egy a munkaerőpiac marketing szektorát jól ismerő tanácsadó támogatja a kiválasztási folyamat során.
- Àlláslehetőségek széles skáláját találja honlapunkon.
- Akár határozott akár határozatlan idejű állást keres, segítünk megtalálni azt az állást, ami Önhöz leginkább passzol.
szükséges tanulmányok és készségek
tanulmányok
Ahhoz, hogy marketing managerként dolgozhasson, szükséges szakmai ismeretek elsajátítása is. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz:
-
egyetem
A legtöbb esetben a cégek preferálják az olyan szakirányú diplomával rendelkező jelentkezőket, amelyek kapcsolódnak a marketinghez, üzleti menedzsmenthez vagy hasonló területekhez. Például, marketing, kommunikáció, vagy gazdálkodási terület elvégzése megfelelő alaptudást biztosíthatnak.
-
gyakorlati tapasztalat
Ahhoz, hogy marketingmenedzser lehessen, marketingkészségeit szakmai gyakorlatokon és belépő szintű marketing munkakörökben kell fejlesztenie. Innen léphet tovább marketing manager szerepkörbe.
-
digitális marketing ismeretek
A digitális térben való jártasság elengedhetetlen. Ismernie kell az online marketing eszközöket, a közösségi média platformokat, a keresőoptimalizálást és az online reklámokat.
készségek
Az alábbi készségek szükségesek egy marketing manager számára a munkavégzéshez:
-
stratégiai gondolkodás
A marketing managernek ki kell tudnia alakítani a vállalati stratégiát, és a marketingtevékenységeket ehhez igazítania kell. Képesnek kell lennie hosszú távú célokat kitűzni és azokat követni.
-
kommunikációs készségek
Kiváló kommunikációs készségekkel kell rendelkeznie, hogy hatékonyan tudjon együttműködni a csapatával, és kommunikálni tudjon a másik vezetőséggel, a partnerekkel, valamint a vásárlókkal.
-
analitikai készség
Képesnek kell lennie az adatelemzésre és az adatok értelmezésére. Az analitikai készségek segítik a hatékony döntéshozatalt és a kampányok eredményeinek mérését.
-
kreativitás
Kreatívnak kell lennie az új kampányok, promóciók és marketingeszközök kidolgozásában. A kreativitás segíti abban, hogy a márka kiemelkedjen a versenytársak közül.
-
projektmenedzsment
Hatékonyan kell tudnia kezelni az időt és erőforrásokat, valamint a csapatot. Képesnek kell lennie projekteket tervezni és végrehajtani.
-
vezetői készségek
Képesnek kell lennie egy csapatot irányítani és motiválni. A vezetői készségek segítik a csapat hatékony működését és a közös célok elérését.
gyakran ismételt kérdések
Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket a marketing manager munkakörrel kapcsolatban:
-
mik a marketing menedzser feladatai?
A marketing menedzser feladata a marketing kampányok kidolgozása és a márkaismertség növelése a munkáltatója számára. Emellett kialakítja és nyomon követi a vállalat kimenő kommunikációját.
-
milyen készségekre van szüksége egy marketing managernek?
Egy marketing managernek vezetői készségekre van szüksége ahhoz, hogy a különböző területekről érkező tagokból álló csapatokat irányítani tudja. A szerepkör kreativitást és analitikus készségeket is igényel a teljesítmény javításához.
-
jó állás a marketing manager?
A marketing manager izgalmas állás, vonzó kompenzációs csomagokkal és juttatásokkal. Emellett egyértelmű karrierépítési lehetőséggel is rendelkezik.
-
a marketing stresszes munka?
A marketing kihívást jelenthet, mivel több feladatot kell párhuzatmosan irányítania. Az ügyfelek viselkedésének előrejelzése és egy marketingkampány teljesítményének mérése is nehéz lehet.
-
a marketing managerek sok pénzt keresnek?
A marketingmanagerek belépő szinten kevesebbet keresnek, de a tapasztalattal párhuzamosan az alapfizetés és a juttatások is emelkednek. Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti az aktuális fizetési sávokat ennél a munkakörnél.
-
hogyan jelentkezhetek marketing manager állásra?
Marketing manager állásra pályázni könnyű: készítse el Randstad-profilját, és válogasson állásajánlataink közül az Ön közelében. Bejelentkezést követően jelentkezzen egy kattintással az Önnek szimpatikus álláslehetőségre a weboldalunkon keresztül!