milyen marketing szövegíróként dolgozni?
Egy marketing szövegíró a kreativitását használja fel, hogy olyan tartalmat írjon, amely történetet mesél egy márka vagy termék kapcsán. A legtöbb cég szereti tartalommal népszerűsíteni termékeit vagy szolgáltatásait. A marketing szövegíró feladata olyan tartalmakat fejleszteni, amelyek pozitív fényben mutatják be a céget. Az írott cikkeket közösségi média oldalakra vagy weboldalakra posztolják melyek egyúttal tájékoztatást is adnak a termékről, szolgáltatásról, vagy magáról a cégről. A marketing szövegírók emellett értékesítési szövegeket is készítenek, például e-mail marketinghez.
mit csinál egy marketing szövegíró?
A tartalomírás rugalmas karrier, amely lehetővé teszi, hogy egy marketing szövegíró különböző szervezeteknek dolgozzon. Egyes szövegírók a közszférának írnak, míg mások nonprofit szervezeteknek dolgoznak. Dolgozhat házon belül, egy marketing- vagy PR-ügynökségnél, vagy egy konkrét, tartalomírói szolgáltatásokat nyújtó ügynökségnél.
A marketing szövegíró különböző célközönségnek ír. Egyes cikkek például egy bizonyos közönségnek szólnak, máskor pedig a média számára ír publikációkat és sajtóközleményeket. Leggyakrabban blogbejegyzéseket, web szöveget, sajtóközlemények és a közösségi médiában megjelenő bejegyzések szövegét készíti. Ha szabadúszóként dolgozik, a cikkek sokfélesége miatt kreatívnak és a változó piaci igényekhez alkalmazkodónak kell lennie.
tekintse meg a legújabb marketing állásajánlatainkat.
megnézemmarketing szövegíró átlagos fizetése
Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt marketing szövegíró.
szeretné tudni, mennyit keres egy marketing szövegíró? nézze meg bérkalkulátorunkban!
bérkalkulátorhogyan kereshet többet marketing szövegíróként?
Egy marketing szövegíró kompenzációs csomagja számos tényezőtől függ. Egyéni tényezők közé tartoznak a személyes készségek és a tapasztalat, míg külső tényezők közé tartozik a vállalat mérete és iparága. A legtöbb munkáltató az írási készségre fordít nagyobb figyelmet a képesítéseken túl, azonban fontos, hogy néhány tanúsítvánnyal is alátámassza készségeit, mivel így növelheti kompenzációs csomagját. Munkatapasztalata is befolyásolja a fizetési kilátásait. A széleskörű tapasztalat hozzájárul, hogy több területen is sikeres szövegíró legyen.
Néhány iparág technikai írást igényel, ami a speciális ismeretek miatt magasabb kereseti lehetőséget biztosít.
marketing szövegíró munkakör típusai
A szövegírók különböző készségekkel és szaktudással rendelkezhetnek. Az alábbi területekre specializálódhatnak:
- SEO content writer: a SEO tartalomíró a keresőmotor-optimalizálási (SEO-specialista) irányelvek szerint ír tartalmat a weboldalak számára. A feladata, hogy kulcsszókeresést végezzen, és jó minőségű tartalmat írjon a weboldal rangsorolásának javítása érdekében. Tartalmának forgalmat kell generálnia azáltal, hogy összehangolja az ügyfelek igényeit a vállalat kínálatával.
- Technical writer: műszaki tartalomíróként összetett technológiai cikkek létrehozására specializálódott. Például hardver- és szoftver elemekről ír. Használatot bemutató cikkeket, műszaki útmutatókat és használati utasításokat készít. Az írás technikai jellege ellenére a cél a tartalmat az olvasók számára érthetővé tenni.
- copywriter: szövegíróként kreativitását használja értékesítési anyagok, például fehér könyvek készítésére. Elsődleges cél a leadek generálása. Ezért a tartalmának könnyen feldolgozhatónak és hatásosnak kell lennie. Bár a tartalom reklámcélú, meg kell őriznie a márka hangnemét és hangját.
- Social media content writer: közösségi média tartalomíróként a cél, hogy a közönséget különböző platformokon bevonzza. A tartalomnak fel kell keltenie az érdeklődést a vállalat iránt, és leadeket kell generálnia. A tartalmat a vállalat közösségi médiacsatornájához igazítja.
marketing szövegíróként dolgozni
A marketing szövegírói munka életben tartja a kreativitást, mivel naponta új tartalmakat dolgozhat ki. Ismerje meg a marketing szövegírók napi feladatait és munkakörnyezetét és karrierkilátásait.
-
marketing szövegíró feladatai
Egy marketing szövegíró feladatai közé tartozik többek között:
- kutatás: tartalomíróként az írás előtt kutatást végez. Akár ismerős, akár új témával foglalkozik, elengedhetetlen, hogy utánanézzen az aktuális információknak. Ha például egy vállalat hasonló termékeket árul, fontos, hogy új specifikációkat vagy funkciókat kutasson fel. A kutatás biztosítja, hogy cikkeiben pontos információkat közöljön. Feladata a kulcsszókutatásra is kiterjed, ami segít meghatározni a legjobb kulcsszavakat a rangsoroláshoz.
- tartalomírás: a kutatás után a projektektől függően tartalmat ír blogok vagy weboldalak számára. A legtöbb marketing szövegíró érdekes és megnyerő tartalmakatt készít blogokra. Néha esettanulmányokat vagy e-könyveket ír ügyfelei számára. Írás közben történetmesélési készségeket használ a közönség megnyerése érdekében, miközben megtartja a márka hangnemét és hangját. Az is kulcsfontosságú, hogy egyszerű, a fogyasztók számára érthető nyelven írjon.
- szerkesztés és formázás: a kiváló minőségű tartalom elkészítése után fontos a tartalom szerkesztése és lektorálása, hogy az biztosítsa a kívánt információ átadását. A szerkesztés magában foglalja a tényellenőrzést és a tartalom csiszolását, hogy az összhangban legyen a márka üzenetével. Néha az ő feladata a tartalom formázása is, hogy a képernyőn vonzóvá tegye azt. Beállítja a betűméreteket és betűtípusokat, és infografikákat vagy képeket csatol a megjelenés javítása érdekében.
- a tartalom SEO optimalizálása: a cikkeinek és blogbejegyzéseinek el kell érniük a várt eredményeket, például növelniük kell a forgalmat és a rangsorolást. A rangsorolás javítása érdekében kulcsszókutatást végez és ennek megfelelően alakítja a tartalmat. Megkapó címeket is kell alkotnia, és biztosítania kell, hogy a tartalom megfeleljen az optimalizáláshoz szükséges megfelelő karakterszámnak.
- a tartalmi hiányosságok azonosítása: tartalomíróként azonosítja a weboldal tartalmi hiányosságait, és olyan témákat is ajánl, amelyek növelhetik a weboldal láthatóságát.
-
munkakörnyezet
A marketing szövegírók különböző iparágakban dolgoznak, amelyek a digitális marketingre támaszkodnak a márka láthatóságának javításához. A tartalomírókat alkalmazó ágazatok közé tartoznak többek közt a marketing- és PR-cégek, a pénzügyi szolgáltatások és a kiskereskedők. A marketing szövegíró általában irodai környezetben dolgozik, a napot számítógépen dolgozva tölti. A munkáltatók kreatív munkaterületeket biztosítanak, hogy a tartalomírók minimális zavarok nélkül dolgozhassanak. Mivel nem találkozik ügyfelekkel, távolról is dolgozhat.
-
kikkel dolgozik együtt egy marketing szövegíró?
Egy marketing szövegíró kollégái közé tartozhatnak a social media managerek, digitális marketing menedzserek, értékesítési tanácsadók és kommunikációs menedzserek. Ezenkívül együtt dolgozik értékesítési és marketing menedzserekkel, valamint más szakemberekkel, beleértve a marketingvezetőket, copywritereket és szerkesztőket.
-
munkaidő beosztás
A marketing szövegíró munkaidőbeosztása a munkáltatótól függően változik: dolgozhat teljes, vagy részmunkaidőben, szokásos munkaideje 9-től 17 óráig terjed. Sok marketing szövegíró szabadúszó, határozott idejű szerződésekkel.
-
fejlődési lehetőségek
A vállalatok digitális marketingre való fókusza növeli az értékesítést és a vásárlói elkötelezettséget, ezáltal a marketing szövegírók iránti kereslet nagy. Mint marketing szövegíró, különféle írási készségekre van szüksége, a blogolástól a copywritingig és a SEO-ig. Néhány tartalomíró egy adott iparágra szakosodik, például jogi vagy pénzügyi íróként. Ambícióinak függvényében marketing- vagy kommunikációs menedzserként is előrehaladhat karrierjében, míg más marketing szövegírók PR-szakértőként folytatják pályájukat.
-
amiért érdemes marketing szövegíró állást a randstadon keresztül keresni
Több előnye is lehet, ha Randstad tanácsadó közreműködésével keres marketing szövegíró állást:
- Egy a munkaerőpiac marketing szektorát jól ismerő tanácsadó támogatja a kiválasztási folyamat során
- Àlláslehetőségek széles skáláját találja honlapunkon.
- Akár határozott akár határozatlan idejű állást keres, segítünk megtalálni azt az állást, ami Önhöz leginkább passzol.
szükséges tanulmányok és készségek
tanulmányok
Ahhoz, hogy marketing szövegíróként dolgozhasson, szükséges szakmai ismeretek elsajátítása is. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz:
-
alapdiploma
A marketing szövegíróvá váláshoz újságírás, kreatív írás, kommunikáció, marketing, vagy magyar nyelv területen szerezzen alapdiplomát. A diploma típusa további előnyt jelent, ha egy adott témakörre szeretne specializálódni. Találhat olyan szakképzési programokat is, amelyek műszaki írói és blogírói tanfolyamokat kínálnak.
-
munkatapasztalat
A tudományos képesítésen kívül néhány év munkatapasztalatra is szükség van ahhoz, hogy munkát kapjon. A legtöbb munkáltató teszt feladatokkal teszi próbára a jelentkezők készségeit.
készségek
Az alábbi készségek szükségesek egy marketing szövegíró számára a munkavégzéshez:
-
alkalmazkodóképesség
Naponta különböző termékekről vagy témákról ír. Fontos, hogy alkalmazkodjon az egyes tartalmakhoz szükséges stílushoz és hangnemhez. Például egy értékesítési szöveg elkészítésekor más hangnemet kell használni, mint a sajtóközleményeknél.
-
kutatási készségek
Kutatási készségekre van szüksége ahhoz, hogy növelje az írása hitelességét. A jó kutatási készségek segítenek abban, hogy értéket adjon az olvasónak, mivel pontos és igaz információkat közöl.
-
időgazdálkodás
Az időgazdálkodási készségek segítenek a feladatok rangsorolásában és az egyes projektekre szánt idő beosztásában. Segít a határidők betartásában, miközben garantálja a minőséget.
-
kommunikációs készségek
Jó kommunikációs készségekre van szükség ahhoz, hogy az üzenetet eljuttasa a célközönséghez. A kommunikációs készségek lehetővé teszik, hogy a történetmesélő képesség segítségével világosan közvetítse az információkat az olvasók felé.
gyakran ismételt kérdések
Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket a marketing szövegíró munkakörrel kapcsolatban:
-
hogyan lehetek marketing szövegíró?
Egy marketing szövegírónak nem feltétlenül szükséges speciális végzettség. Azonban néhány munkáltató előnyben részesíti a kreatív írás vagy kommunikáció terén szerzett diplomával rendelkező tartalomírókat. Az iparági tapasztalat is fontos, különösen, ha egy adott témáról ír.
-
mit csinál egy marketing szövegíró?
A marketing szövegírók szakértő írás- és történetmesélő készségeiket használják fel annak érdekében, hogy megkapó tartalmakat hozzanak létre weboldalakhoz és blogokhoz. Kutatják az információkat és kulcsszavakat annak érdekében, hogy a tartalom SEO-optimalizált legyen, és ezzel javítsák a forgalmat.
-
mi a különbség a marketing szövegíró és a copywriter között?
A copywriterek olyan szövegírók, akik szakosodnak egy márka vagy termék értékesítésére. Gyakran rövid formátumú, hirdetésekhez vagy termékcímkékhez alkalmas értékesítési promóciós szövegeket írnak. A marketing szövegíró hosszabb tartalmakat készít, amelyek információt nyújtanak az olvasóknak konkrét termékekről.
-
nehéz a tartalomírás?
A tartalomírás kihívást jelenthet, mivel nehéz eldönteni, milyen információt közvetítsünk a célközönségnek. Különböző írási hangnemek és stílusok alkalmazása is kihívást jelenthet.
-
hogyan jelentkezhetek marketing szövegíró állásra?
Marketing szövegíró állásra pályázni könnyű: készítse el Randstad-profilját, és válogasson állásajánlataink közül az Ön közelében. Bejelentkezést követően jelentkezzen egy kattintással az Önnek szimpatikus álláslehetőségre a weboldalunkon keresztül!