milyen PR managerként dolgozni?
A PR manager feladata, hogy kedvező képet alakítson ki és tartson fenn a munkáltatójáról a nyilvánosság előtt, kezeli a vállalat kommunikációját az érdekelt felekkel és a nagyközönséggel. Sajtóközleményeket ír a médiának, és közösségi médiaposztokat készít. Ha kormányhivatalban dolgozik, akkor a kormányhivatal tevékenységéről és a lakosságot érintő intézkedésekről tájékoztatja a nyilvánosságot.
mit csinál egy PR manager?
PR managerként fontos, hogy megértse az ügyfelek és a közönség hozzáállását és aggodalmait, hogy jó kapcsolatot ápolhasson velük, mint például az újságírókkal és a vállalati partnerekkel. A megfelelő kapcsolatok segítenek abban, hogy gyorsabban és hatékonyabban juttassa el az információkat a nyilvánossághoz. Sajtóközlemények publikálásakor a média kapcsolatai segítenek az információ terjesztésében azáltal, hogy megjelenítik nyomtatott és online anyagaikban.
PR managerként olyan vállalati rendezvények házigazdája is lehet, amelyek elősegítik a vállalat márka imázsát. A társadalmi események javítják a vállalat nyilvános elismertségét. Munkája jelentős része a munkáltatóval kapcsolatos kérdések tisztázása: interjúkon való részvétellel és sajtóközlemények írásával közli a vállalat álláspontját, különösen negatív sajtóvisszhang esetén.
tekintse meg a legújabb PR állásajánlatainkat.
megnézemPR manager átlagos fizetése
Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt PR manager.
szeretné tudni, mennyit keres egy PR manager? nézze meg bérkalkulátorunkban!
bérkalkulátorhogyan kereshet többet PR managerként?
Egy PR manager javadalmazási csomagja számos tényezőtől függ, a képzettség és a tapasztalat nagyban meghatározza a fizetését. Magasabb fizetésre akkor számíthat, ha több releváns tapasztalattal rendelkezik.
A munkáltatója is befolyásolja a lehetséges keresetét. A vállalatoknál végzett munka más fizetést vonhat maga után, mint a magánszemélyeknél végzett munka. Ha azonban egy kormányzati vagy magánszektorban dolgozó, nagy presztízsű magánszemély PR managere, akkor valószínűleg magasabb fizetést kaphat. A nagyvállalatok esetében általában a szerep összetettsége indokolja a magasabb kompenzációs csomagot.
PR manager munkakör típusai
A PR manager az alábbi területekre specializálódhat:
- médiakapcsolatokért felelős PR szakember: a műsorszolgáltatókkal, riporterekkel és bloggerekkel való kapcsolatépítésre összpontosít, hogy javítsa a márka médiamegjelenését. A médiával való jó kapcsolat segít az ingyenes médiamegjelenések biztosításában. A médiakapcsolatokkal foglalkozó szakember emellett tanulmányozza a hírekkel kapcsolatos trendeket, és megtalálja a módját annak, hogy kihasználja azokat márkája népszerűségének növelése érdekében.
- közösségi kapcsolatokkal foglalkozó PR szakember: arra szakosodott, hogy építse cége hírnevét és kapcsolatát a helyi közösséggel. Ha egészséges kapcsolatot ápol a helyi lakosokkal, könnyebb helyi támogatást szerezni a különböző projektekhez, és javítani a vállalati társadalmi megítélését.
- válságkommunikációs szakember: olyan katasztrófákra és válsághelyzetekre szakosodott, amelyek hatással lehetnek a vállalat hírnevére. Például hibás termékvisszahívásokkal, környezetvédelmi problémákkal, vagy egy alkalmazottról szóló negatív közösségi médiatartalommal kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
PR managerként dolgozni
Egy PR manager fontos szerepet játszik egy vállalkozás, márka vagy egyén stratégiai kommunikációjában. Emellett előnyös kapcsolatokat biztosít a munkáltatója számára. Ismerje meg a PR manager feladatait, munkakörnyezetét és karrierlehetőségeit.
-
PR manager feladatai
A PR manager napi feladatai közé tartozik többek között:
- newsjacking/gyors reagálás a friss hírekre: véleményt fűz egy friss hírhez, hogy népszerűsítse a munkáltatóját. Egyedi szempontokat is hozzáad, és beszélgetéseket kezdeményez egy vállalat stratégiai lépéseiről vagy előrehaladásáról. A vélemény megadása növeli az információ ismertségét, és nagyobb közönséget érhet el.
- sajtóközlemények és tartalmak írása: PR kommunikációs szakemberként a történetmesélési készségét használja arra, hogy tájékoztassa a nyilvánosságot a munkáltatója legújabb fejleményeiről. Amikor egy vállalatnak kommunikálnia kell a nyilvánossággal, sajtóközleményeket fogalmaz meg a médiával való megosztáshoz, és közösségi médiaposztokat készít. Kommunikációs stratégiát és a médiának megfelelő tartalmat dolgoz ki. A blogbejegyzések például mélyebbek lehetnek, mint a közösségi médiában megjelenő posztok.
- a vállalat hírnevének védelme és megvédése: amikor a munkáltatója nyilvánosságot érintő válsághelyzettel szembesül, PR manager feladata, hogy megvédje a vállalat hírnevét. Válságkezelési tervet dolgoz ki a negatív sajtó kezelésére. A válságkezelés magában foglalja az interjúkon való részvételt és a közösségi médiában megjelenő megjegyzésekre való reagálást. Emellett a munkáltatója nevében nyilatkozatot ad ki, amelyben tisztázza álláspontját.
- PR-stratégia kidolgozása: PR managerként folyamatosan felülvizsgálja munkáltatója PR-stratégiáját, hogy biztosítsa a márka egészséges hírnevét. PR-stratégiája integrálja a kommunikációs célokat és fenntartja a jó hírverést. Lépéseket és részletes terveket is tartalmaz a válságkezeléshez.
-
munkakörnyezet
A PR manager irodai környezetben dolgozik, sajtóközleményeket fogalmaz és a közösségi médiában megjelenő kommentekre válaszol. Néha a munkája nyilvános és televíziós megjelenésekkel jár, amikor sajtónyilatkozatokat ad ki vagy interjúkon vesz részt. Emellett a munkáltatójával együtt utazik, hogy biztosítsa nyilvános megszólalásainak zökkenőmentességét. Távmunkalehetőségek is vannak, de ezek ritkák.
-
kikkel dolgozik együtt egy PR manager?
A PR manager kollégái közé tartoznak a PR-felelősök, a kommunikációs vezetők és a kommunikációs igazgatók. Együtt dolgozik továbbá vezérigazgatókkal és marketing menedzserekkel, marketing koordinátorokkal, valamint más szakemberekkel, akik között lehetnek digitális marketing szakemberek, közösségi média menedzserek, SEO specialisták és tartalomírók.
-
munkaidő beosztás
Egy PR manager heti 40 órát dolgozik teljes munkaidőben. A munkaidő kiterjedhet esti vagy hétvégi órákra is, amikor vállalati rendezvényeket tervez vagy szervez. A jó kapcsolatok ápolása érdekében részt vesz az ügyfelekkel és üzleti partnerekkel tartott vacsorákon is. A részmunkaidős lehetőségek ritkák, de határozott idejű szerződések is elérhetők.
-
fejlődési lehetőségek
A PR manager szakértőnek számít, mivel kiterjedt tapasztalattal rendelkezik olyan belépő szintű munkakörökben, mint a PR-felelős. Ebbe a munkakörbe marketing vagy ügyfélszolgálati részlegről is bekerülhet. Nagyszerű lehetőségei vannak a karrierépítésre, beleértve a kommunikációs menedzserré vagy igazgatóvá válást is. Néhány PR manager több éves tapasztalat után tanácsadóvá válik.
-
amiért érdemes PR manager állást a randstadon keresztül keresni
Több előnye is lehet, ha Randstad tanácsadó közreműködésével keres PR manager állást:
- Egy a munkaerőpiac marketing és PR szektorát jól ismerő tanácsadó támogatja a kiválasztási folyamat során.
- Àlláslehetőségek széles skáláját találja honlapunkon.
- Akár határozott akár határozatlan idejű állást keres, segítünk megtalálni azt az állást, ami Önhöz leginkább passzol.
szükséges tanulmányok és készségek
tanulmányok
Ahhoz, hogy PR managerként dolgozhasson, szükséges szakmai ismeretek elsajátítása is. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz:
-
egyetemi diploma
A legtöbb munkáltató public relations, üzleti menedzsment, marketing vagy kommunikáció szakirányú képesítést vár el. Ezek a képzések felvértezik a szükséges kommunikációs készségekkel, és felkészítik a PR-menedzsmentre.
-
munkatapasztalat
Ahhoz, hogy sikeres PR managerré válhasson, széles körű tapasztalatra van szüksége a PR és a kommunikáció területén. A készségek fejlesztése és a tapasztalatszerzés érdekében dolgozhat belépő szintű PR-, ügyfélszolgálati vagy marketing munkakörökben indulásként.
készségek
Az alábbi készségek szükségesek egy PR management számára a munkavégzéshez:
-
időzítés és naprakészség
A jó időzítés kulcsfontosságú, hogy biztosítsa, hogy a vállalati nyilatkozatokat összehangolja az aktuális témákkal. Az időzítés és a hírek ismerete segít előre jelezni munkáltatója kommunikációs igényeit, hogy hosszú távú PR-tervet készíthessen. A naprakészség segít trendkövetőnek maradni és a piac szempontjából releváns PR-tartalmakat létrehozni.
-
kapcsolatépítési készségek
A médiaszakemberek mindig a hírértékű és hiteles történeteket keresik. A rengeteg hírforrás mellett egy megnyerő és fontos történet nem biztos, hogy bekerül a hírekbe, ha nincs jó kapcsolata az újságírókkal. PR managerként létfontosságú, hogy jó kapcsolatot alakítson ki az újságírókkal és más iparági szakemberekkel.
-
kreatív írói készségek
PR kommunikációs szakemberként elvárják, hogy olyan kreatív történeteket írjon, amelyek értéket közvetítenek és bevonják az ügyfeleket. A kreatív íráskészség segít elsajátítani a történetmesélés művészetét, és felhasználni azt a közönséggel való kapcsolatépítéshez.
-
komplex problémamegoldó készség
Problémamegoldó készségre van szüksége ahhoz, hogy elemezze az ötleteket, és logikát használva meghatározza a legjobb megoldásokat a PR-rel kapcsolatos rémálmokra. A problémamegoldó képessége segít észrevenni, ha valami nem stimmel, és azonosítani a probléma természetét.
gyakran ismételt kérdések
Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket a PR manager munkakörrel kapcsolatban:
-
mi a PR manager szerepe?
A PR manager pozitív képet alakít ki a nyilvánosságban az általa képviselt vállalatról vagy személyekről. Kezeli a negatív sajtót, és felügyeli a szervezet kifelé irányuló kommunikációját. Munkájához tartozik a sajtóközlemények elkészítése és a közösségi médiában megjelenő posztok kidolgozása az ügyfelei számára.
-
milyen készségekre van szüksége egy PR managernek?
A PR manager a sajtóval és a nyilvánossággal kommunikál. A legfontosabb készségek ebben a munkakörben az írás, a beszéd és a hallgatás. Az írói készségek segítenek olyan közösségi médiaposztokat és sajtóközleményeket készíteni, amelyek a nagyközönséggel összhangban vannak, miután a hallgatási készsége révén megismerte a célközönség elvárásait.
-
a PR manager egy jó állás?
A PR managerként való elhelyezkedés ígéretes karrier, számos fejlődési lehetőséggel. Ez egy elismert karrier, amely segít a befektetők és az ügyfelek körében pozitív vállalati képet kialakítani. A PR managerek jövedelmező fizetést is kapnak, és a vállalaton belül idővel magasabb pozíciókba, például kommunikációs igazgatói pozícióba léphetnek.
-
a PR manager marketing munka?
A PR manager nem marketinges. Ők építik és alakítják egy márka egészséges hírnevét is azzal, hogy jó cégimázst hoznak létre. Bár a PR munka nem marketing, a márka jó hírnevének fenntartásával fokozhatja a vállalkozások marketingtevékenységét.
-
hogyan jelentkezhetek PR manager állásra?
PR manager állásra pályázni könnyű: készítse el Randstad-profilját, és válogasson állásajánlataink közül az Ön közelében. Bejelentkezést követően jelentkezzen egy kattintással az Önnek szimpatikus álláslehetőségre a weboldalunkon keresztül!