mit csinál egy procurement manager?
A procurement manager konkrét feladatai a vállalat méretétől függnek. Nagy szervezetekben beszerzési szakértők és koordinátorok csapatát vezeti. Ez azt jelenti, hogy valószínűleg nem vesz részt az operatív beszerzési folyamatban. Az ő feladata a vállalat legjobb beszerzési eljárásainak és irányelveinek kidolgozása. Emellett a beszerzési igazgatónak riportol.
Kis vagy közepes méretű vállalkozásoknál a procurement manager felelős a beszerzési funkciók és beszerzési stratégia kidolgozásáért. Például az ő feladata a beszállítók kiválasztása és a szerződések letárgyalása, valamint a beszerzési terv kidolgozása. Általában az operatív igazgatónak vagy az ügyvezetőnek riportol.
A procurement manager szerepe hagyományosan a beszerzés felügyeletére korlátozódott, de a szerep bővült, ahogy egyre több vállalat felismerte a beszerzési csapat értékét. Napjainkban a beszerzési menedzser részt vesz stratégiai partnerségek azonosításában és kialakításában, amelyek javítják az üzleti eredményeket.
tekintse meg a legújabb állásajánlatainkat
megnézemprocurement manager átlagos fizetése
Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt procurement manager.
szeretné tudni, mennyit keres egy procurement manager? nézze meg bérkalkulátorunkban!
bérkalkulátorhogyan kereshet többet procurement managerként?
Tapasztalata és végzettsége befolyásolja a kereseti lehetőségét. További bizonyítványok megszerzése növelheti az esélyeket a felvétel és a fizetések meghatározása során: ha rendelkezik diplomával, egyéb oklevelekkel vagy tanúsítványokkal, speciális készségeket hoz magával, amelyek jobb fizetést indokolnak. A földrajzi elhelyezkedés is befolyásolja a fizetését. Például a városi, központi lokációkban lévő cégek magasabb fizetést biztosítanak, mint a kisvárosokban.
procurement manager munkakör típusai
A procurement manager specializációja attól függ, hogy a vállalat mire használja a beszerzett termékeket:
- direkt beszerzés: direkt beszerzési menedzser szerzi be a fő tevékenységek elvégzéséhez szükséges termékeket, alapanyagokat. Például egy gyártóvállalatnál az alapanyagokat, míg a kiskereskedelmi üzletekben nagykereskedőktől szerez be termékeket az ügyfeleknek való továbbértékesítéshez.
- indirekt vagy közvetett beszerzés: olyan termékeket vagy szolgáltatásokat szerez be, amelyek nélkülözhetetlenek a mindennapi működéshez, de nem szükségesek a vállalat által nyújtott szolgáltatáshoz, vagy a termék előállításához. Például irodai felszereléseket, takarító eszközöket, bútorokat és reklámajándékokat.
procurement managerként dolgozni
A beszerzési menedzserként a hatékonyság kulcsfontosságú hajtóereje, hiszen segíti munkáltatóját a hulladék minimalizálásában és a napi működés zökkenőmentes lebonyolításában. Ismerje meg a procurement manager konkrét feladatait, munkakörnyezetét.
-
procurement manager feladatai
A beszerzési menedzser mindennapi feladatai a következőket tartalmazzák:
- ellátási források felkutatása: azonosítja a vállalat számára szükséges erőforrásokat. Amikor rendelkezik a követelmények listájával, összegyűjti a beszerzések teljesítéséhez szükséges szállítói adatokat. Az ő feladata annak biztosítása, hogy a beszállítók megfeleljenek a vállalati szabályzatoknak, és a vállalat beszállítói minősítési feltételeinek.
- tárgyalások és szerződéskötés: felelős a cég számára legjobb ajánlatok megszerzéséért. Biztosítja, hogy a beszerzett termékek magas minőségűek legyenek, és a beszállító a legjobb árat ajánlja. A feladata magában foglalja a beszállítókkal való közvetlen tárgyalást annak érdekében, hogy mindkét fél feltételei teljesüljenek, és a cég pénzt takaríthasson meg. Szerződést ajánl a legjobb beszállítónak, és biztosítja, hogy a szerződéses megállapodások megfeleljenek az iparági előírásoknak.
- beszállítók teljesítményének monitorozása: biztosítja, hogy a beszállítók a várakozásoknak megfelelően teljesítsék a szerződéseket. Figyelemmel kíséri az áruk szállítását és árazását. A termékek időben történő szállításán kívül gondoskodnia kell arról, hogy a termékek megfeleljenek a minőségi követelményeknek. Amikor egy beszállító nem tartja be a szállítási határidőket, kapcsolatba kell lépnie velük, hogy megoldja a problémákat és elkerülje a hiányokat.
- a vállalati protokollok betartásának biztosítása: gondoskodnia kell arról, hogy a beszerzési osztály megfeleljen a szabályozási követelményeknek. Mivel az ő feladata a politikák és követelmények kidolgozása, figyelnie kell a végrehajtásukat is. Például gondoskodnia kell arról, hogy a beszerzési csapat betartsa a vásárlási és költségvetési jóváhagyási protokollokat. Továbbá biztosítja, hogy a fizetés időben történjen a beszállítók felé.
- a beszerzési csapat felvételének és képzésének vezetése: felelős a beszerzési osztály vezetéséért. Ez azt jelenti, hogy részt vesz az új munkatársak toborzásában a részleg számára, továbbá fejleszti és felügyeli munkájukat, hogy biztosítsa a vállalat beszerzési folyamatainak gördülékenységét.
-
munkakörnyezet
Egy procurement manager különböző iparágakban dolgozhat: nagykereskedelmi vállalatoknál, kiskereskedelmi üzleteknél, gyártóüzemekben, vagy akár a közszférában is. Például helyi önkormányzati osztályoknál vagy nemzeti kormányzati részlegeknél is előfordul ez a munkakör. A munkavégzés irodában történik, mivel a napot szerződések áttekintésével és beszállítók keresésével tölti. Néha meg kell látogatnia a beszállítókat, hogy a telephelyen kívüli helyszíneken tárgyaljon szerződésekről, vagy termékmintákat nézzen meg. A konferenciák, szakkiállítások és más iparági események látogatásakor kültéren is dolgozik.
-
kikkel dolgozik együtt egy procurement manager?
A munkáltatótól függően a kollégái közé tartozhatnak a logisztikai menedzserek, a ellátási lánc menedzserek és a beszerzők. Együtt dolgozhat operatív vezetőkkel, projektmenedzserekkel és kiskereskedelmi beszerzőkkel, valamint más szakértőkkel, például termelési vezetőkkel, költségbecslőkkel és irodai adminisztrátorokkal is.
-
munkaidő beosztás
A procurement manager munkaideje teljes munkaidőben heti 40 óra. A munkaidő a hagyományos irodai órákat fedi le, esetenként néhány esti és hétvégi időpontot. Határozott idejű szerződésekkel is dolgozhat ideiglenes pozíciókban. A részmunkaidős lehetőségek ritkák, jobbára teljes munkaidőben alkalmaznak valakit ebben a munkakörben. Bár vannak lehetőségek távmunkára, néha személyesen találkoznia kell a beszállítókkal a szerződések tárgyalásához.
-
fejlődési lehetőségek
A procurement manager jövedelmező karrier, rengeteg fejlődési lehetőséggel. Kisvállalatokban több szerepet is betölthet, például beszerzési stratégiák kidolgozását. Az ilyen feladatok felkészítenek vezetői szintű pozíciókra. Például lehetősége van beszerzési igazgatóvá vagy operációs igazgatóvá válni, valamint más vezetői pozíciókat is betölteni. Egyes beszerzési menedzserek a beszerzési karrierutat elhagyva más logisztikai területre vagy ellátási lánc menedzsmentre specializálódnak.
-
amiért érdemes procurement manager állást a Randstadon keresztül keresni
Több előnye is lehet, ha Randstad tanácsadó közreműködésével keres procurement manager állást:
- egy a munkaerőpiac logisztikai szektorát jól ismerő tanácsadó támogatja a kiválasztási folyamat során
- álláslehetőségek széles skáláját találja honlapunkon
- akár határozott akár határozatlan idejű állást keres, segítünk megtalálni azt az állást, ami Önhöz leginkább passzol.
szükséges tanulmányok és készségek
tanulmányok
Ahhoz, hogy procurement managerként dolgozhasson, szükséges szakmai ismeretek elsajátítása is. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz:
-
egyetem
A beszerzési karrierét bármilyen, a területhez kapcsolódó egyetemi alapképzéssel kezdheti, például közgazdaságtan, kereskedelem és marketing, logisztika.
-
tanúsítványok
A területhez kapcsolódó tanúsítványok megszerzésével növelheti elhelyezkedési esélyeit és alapfizetését is. A CIPS certificate különböző szintjeinek teljesítése jó kiindulás lehet.
készségek
Az alábbi készségek szükségesek egy procurement manager számára a munkavégzéshez:
-
pénzügyi érzék
Jó pénzügyi érzékkel kell rendelkeznie, mivel tisztában kell lennie a beszerzési költségekkel és költségvetésekkel. A pénzügyi ismeretek segítenek a költségvetések és a beszerzési költségek egyensúlyban tartásában.
-
analitikai készség
A szerepe magában foglalja a beszállítók értékelését és a beszállítói adatok pontosságának biztosítását. Az elemzőkészség segít a különböző tényezők összehasonlításában, amelyek szükségesek a beszállító kiválasztásához.
-
vezető készség
Menedzserként vezetői szerepet vállal. Irányítania kell a csapatokat a hatékony beszerzési folyamatok befejezéséhez. A vezetés magában foglalja a munkatársak ösztönzését és motiválását a kívánt eredmények elérése érdekében.
-
tárgyalókészség
Szerződésekről kell tárgyalnia, és biztosítania kell, hogy a legjobb árakat szerezze be a beszállítóktól. A jó tárgyalókészség segít abban, hogy a legjobb árakat és magas minőségű árut szerezzen be.
gyakran ismételt kérdések
Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket a procurement manager munkakörrel kapcsolatban:
-
mit csinál egy beszerzési menedzser?
A beszerzési menedzser felelős azért, hogy megvásárolja azokat a termékeket és szolgáltatásokat, amelyekre a vállalatnak szüksége van a működéshez. Tárgyaló partnerként egyeztet, és megköti a szerződéseket a beszállítókkal, és gondoskodik róla, hogy a cég a legjobb ajánlatokat kapja a kívánt termékekhez.
-
a procurement manager egy jó állás?
Igen. Procurement managerként dolgozni jövedelmező karrier, mivel sok vállalat számára fontos a beszerzési folyamat költségmegtakarítása, ami az ő feladata. Emellett jó karrier kilátásokkal is rendelkezik a szakma.
-
nagy kereslet van a beszerzési munkák iránt?
A beszerzési munkák nagy keresletnek örvendenek a beszerzési szakértők hozzájárulása miatt a vállalatok sikeréhez. Azáltal, hogy optimalizálják a költségeket, javítják a profitabilitást.
-
milyen végzettség szükséges egy procurement managernek?
Procurement managerré válhat bármely gazdasági alapdiploma megszerzésével. Azonban a legtöbb munkáltató előnyben részesíti a beszerzési vagy ellátási lánc menedzsment háttérrel rendelkező jelöltet. Emellett szükséges munkatapasztalat is versenyképességének növelése érdekében.
-
szükséges CIPS tanúsítvány a munkavégzéshez?
Nem kötelező rendelkeznie a Chartered Institute of Purchasing and Supply (CIPS) tanúsítvánnyal, de versenyelőnyt biztosít Önnek a munkakeresés során.
-
mi a különbség a beszerző (buyer) és a procurement manager munkakör között?
A beszerző (buyer) és a procurement manager közötti különbség lényeges: míg a beszerző operatív szinten dolgozik, és fő feladata az áruk és szolgáltatások konkrét beszerzése a vállalatnak, addig a procurement manager szélesebb körű, stratégiai jellegű szerepet tölt be. Ő tervez, felügyel és irányítja a beszerzési stratégiát, és magasabb vezetői pozícióban működik. Emellett a procurement managernek széles körű kapcsolatokat kell fenntartania a vállalat belső és külső részlegeivel, és rendszerint többéves beszerzési tapasztalat és vezetői készségek is szükségesek a pozíció betöltéséhez.
-
hogyan jelentkezhetek procurement manager állásra?
Procurement manager állásra pályázni könnyű: készítse el Randstad-profilját, és válogasson állásajánlataink közül az Ön közelében. Bejelentkezést követően jelentkezzen egy kattintással az Önnek szimpatikus álláslehetőségre a weboldalunkon keresztül!