milyen social media managerként dolgozni?
Social media managerként felügyeli a vállalat közösségi média marketing csapatát, hogy növelje a forgalmat és bevonja az ügyfeleket. A vállalat méretétől függően dolgozhat egy nagy vagy kis marketingcsapattal a közösségi média kampányok irányításában. Elsődleges feladata, hogy stratégiákat dolgozzon ki a vállalkozás közösségi médiaplatformjai számára, és felügyelje a marketing tevékenységek végrehajtását. Az egyes közösségi médiacsatornák teljesítményét is figyelemmel kíséri az elemzések nyomon követésével, hogy megismerje az elköteleződési arányokat.
mit csinál egy social media manager?
A social media manager-ek dolgozhatnak egyetlen munkáltatónál a belső marketing részlegen, és kezelhetik a vállalat összes közösségi média marketingjét. Ha egy munkáltatónak dolgozik, akkor az ő márkakínálatukra specializálódik, és a közösségi média marketing ismereteit arra használja, hogy növelje az értékesítést és javítsa az ügyfelek elkötelezettségét a vállalat iránt. Az elért eredményekről beszámol a marketing menedzsereknek és a vezetői csapatoknak.
A marketing tanácsadó cégeknél dolgozó social media managerek több ügyfél közösségi média marketingjét irányítják. Ilyen esetben értékeli a közösségi média marketing stratégiákat, és segít ügyfeleinek új módszereket kidolgozni a célközönség bevonására. Amikor több ügyféllel dolgozik, ötletgeneráló és felügyelői szerepet vállal. Kisebb cégeknél azonban a csapat által generált ötleteket valósítja meg.
tekintse meg a legújabb marketing állásajánlatainkat.
megnézemsocial media manager átlagos fizetése
Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt social media manager.
A legtöbb social media manager junior vagy asszisztens pozícióban kezdi a karrierjét, amikor megtanulja a szakma fortélyait. Ahogy fejleszti a képességeit, középszintű vezetői pozíciót tölthet be, majd senior pozícióba léphet át, amivel arányosan fizetése is emelkedik.
szeretné tudni, mennyit keres egy social media manager? nézze meg bérkalkulátorunkban!
bérkalkulátorhogyan kereshet többet social media managerként?
Egy social media manager kompenzációs csomagja azon a szervezeten múlik, ahol dolgozik. Az ügynökségnél vagy tanácsadó cégnél való munkavégzés más fizetéseket von maga után, mint ha egy vállalat belső marketing részlegén dolgozna. Ha egy nagy ügynökségnek dolgozik, amely hatalmas projekteket kezel, a keresete magasabb lehet. A belső marketing osztályon való munkavégzés növelheti a keresetét, a feladatok összetettsége miatt.
A közösségi média kampánytevékenységeinek sikere is hatással lehet a fizetésére. A legtöbb munkáltató alapfizetést biztosít a közösségi média menedzsereknek, és sokszor a teljesítmény mutatóira támaszkodik, amikor a kompenzációs csomagokat és juttatásokat felülvizsgálja.
social media manager munkakör típusai
Egy social media manager különféle közösségi média platformokon dolgozik, vagy specializálódhat konkrét platformokra. Néhány szakosodási terület a következő lehet:
- közösségi oldalak: specializálódhat olyan közösségi hálózatokra, mint a Facebook, a LinkedIn és a Twitter, amelyek embereket és vállalkozásokat kötnek össze online. A közösségi oldalak javítják vállalata társadalmi tudatosságát, márka ismertségét és lead generálását.
- média megosztó hálózatok: a közösségi média menedzserek felügyelik a Snapchat, az Instagram és a YouTube felületeken megosztott tartalmat is. A platformokon megosztott audiovizuális és videótartalom szintén leadeket generál és márkatudatosságot épít, ösztönözve a tartalom megosztását.
- fórumok: mint közösségi média menedzser, részt vesz beszélgetési fórumokon és moderálja azokat az online jelenlétének és láthatóságának javítása érdekében. Mivel a fórumokat különböző információk megosztására és megtalálására használják, a részvétel javítja vállalata hitelességét.
social media managerként dolgozni
A social media managerként való munkavégzéshez kreativitásra és kiváló esztétikai érzékre van szükség, hogy képekkel és vizuális grafikákkal vonzza a közönség figyelmét. A szerep továbbá a gondos tervezésen alapul, hogy kihozhassa a legtöbbet minden közösségi média platformból. Ismerje meg egy social media manager mindennapi feladatait és karrierlehetőségeit.
-
social media manager feladatai
A közösségi média menedzser feladatai közé tartozik többek között:
- közösségi média auditok elvégzése: nyomon követi a vállalat által üzemeltetett közösségi média oldalakat, és rendszeresen auditálja azok teljesítményét. Például gondoskodik arról, hogy a márka arculat és a megjelenített nevek minden csatornán egységesek legyenek, hogy az ügyfelek minden csatornán megtalálják. Összehasonlítja továbbá az egyes közösségi médiaplatformok legutóbbi teljesítményét a múltbeli teljesítményekkel és a versenytársakkal. A közösségi média audit meghatározza az erősségeket, gyengeségeket és lehetőségeket.
- a közösségi médiastratégia megtervezése és kidolgozása: az audit elvégzése után meghatározza a célokat, és stratégiákat dolgoz ki azok elérésére. Például magával ragadó tartalmakat hoz létre, hogy javítsa a különböző platformokon való elkötelezettséget. Alternatívaként új kampányokat vagy versenyeket indíthat, hogy felhajtást keltsen egy termék vagy a márka körül.
- a kulcsfontosságú teljesítménymutatók nyomon követése: közösségi média menedzserként kulcsfontosságú teljesítménymutatókat határoz meg, amelyek segítségével nyomon követheti a közösségi médiaoldalak fejlődését. Ha például az a cél, hogy növelje a közösségi média követők számát minden platformon, akkor a közönség folyamatos növekedését olyan tevékenységekkel biztosíthatja, mint például a versenyek és vetélkedők, amelyekhez a felhasználóknak fel kell iratkozniuk vagy követniük kell az oldalt a részvételhez.
- tartalomstratégia: részt vesz a közösségi média kampányok és tartalmak ötletelésében. A feladata, hogy a tartalmat és a közösségi média posztokat összehangolja a vállalat marketingstratégiáival és céljaival. Örökzöld tartalmakhoz is ötleteket készít és felügyeli a vizuális tartalomkészítést, például a grafikákat és a képeket.
- a közösségi média mérőszámainak jelentése az érdekelt felek számára: kommunikálja a közösségi média stratégiát az ügyfelek vagy a vállalatvezetés felé. Emellett dokumentálja a vállalat sikereit és kihívásait a célok elérésében, például az elkötelezettség növelésében és a követők számának növelésében.
-
munkakörnyezet
A social media managerek különböző üzleti ágazatokban dolgoznak, a feldolgozóipartól a kiskereskedelemig és a pénzügyi szolgáltatásokig. Minden olyan vállalatnak, amely a közösségi médiára és az online jelenlétre támaszkodik a bevételek generálásában, szüksége van social media managerre, aki a különböző platformokon a tartalmak és a márkaüzenetek kurátora lesz.
Ez egy irodai munka, amely a nap nagy részében az irodában való munkavégzéssel jár. Találkozókon és konferenciákon is részt vehet, hogy fejlessze a közösségi médiával kapcsolatos ismereteit, de ezt leszámítva, a munkával kapcsolatos utazás minimális. Mivel a social media managerek a legtöbb feladatot számítógépen keresztül is el tudják végezni, távmunka lehetőségek is rendelkezésre állnak.
-
kikkel dolgozik együtt egy social media manager?
Egy social media manager kollégái között lehetnek marketing menedzserek, közösségi média stratégák, digitális marketing menedzserek és marketing szövegírók. Emellett együtt dolgozhat értékesítési vezetőkkel, értékesítési tanácsadókkal és SEO-specialistákkal, valamint más szakemberekkel, akik között lehetnek webes tartalommenedzserek, marketingvezetők, marketing koordinátorok és webes tartalomszerkesztők.
-
munkaidő beosztás
A social media manager munkarendje teljes munkaidőben heti 40 óra. A legtöbb social media manager irodai munkaidőben dolgozik 9-től 5-ig, de néha a hagyományos munkaidőn kívül is részt vesz rendezvényeken és ügyfélmegbeszéléseken. A legtöbb social media manager teljes munkaidőben dolgozik, de sok vállalat rugalmas munkarendet biztosít, a részmunkaidős állásoktól az otthonról történő munkavégzés lehetőségéig. Egyes közösségi média menedzserek szabadúszóként vagy szerződéses alapon dolgoznak.
-
fejlődési lehetőségek
A social media managereknek egyértelmű karrierútjuk van. Ebből a munkakörből magasabb pozícióba léphet a digitális marketing vagy a kommunikáció területén. Például digitális marketing menedzserré válhat, mielőtt kommunikációs menedzseri vagy igazgatói pozícióba lépne. Egyes social media managerek továbbfejlesztik készségeiket, és webes tartalomkészítéssel vagy szerkesztéssel foglalkozó szakemberekké válnak.
-
amiért érdemes social media manager állást a randstadon keresztül keresni
Több előnye is lehet, ha Randstad tanácsadó közreműködésével keres social media manager állást:
- Egy a munkaerőpiac marketing szektorát jól ismerő tanácsadó támogatja a kiválasztási folyamat során.
- Àlláslehetőségek széles skáláját találja honlapunkon.
- Akár határozott akár határozatlan idejű állást keres, segítünk megtalálni azt az állást, ami Önhöz leginkább passzol.
szükséges tanulmányok és készségek
tanulmányok
Ahhoz, hogy social media managerként dolgozhasson, szükséges szakmai ismeretek elsajátítása is. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz:
-
egyetemi képzés
A legtöbb munkáltató előnyben részesíti az olyan jelölteket, akiknek alapdiplomájuk van releváns szakokon, például marketing, üzletmenedzsment, digitális és közösségi média marketing vagy marketing és public relations.
-
szakmai képzések
Több szolgáltató is kínál social media manager képzéseket. Ezek a képzések szintén belépést biztosíthatnak egy gyakornoki, esetleg egy junior szintű munkakörhöz.
-
munkatapasztalat
Ahhoz, hogy közösségi média menedzser lehessen, széles körű tapasztalatra van szüksége a közösségi médiaplatformokon megjelenő tartalmak kezelésében. Kezdje a digitális marketinggel kapcsolatos belépő szintű vagy gyakornoki pozíciókkal, hogy tapasztalatot és releváns készségeket szerezzen.
készségek
Az alábbi készségek szükségesek egy social media manager számára a munkavégzéshez:
-
írás készség
Kivételes szövegírói készségekre van szükség ahhoz, hogy a különböző platformokon meg tudja szólítani a közönséget. A nagyszerű íráskészség segít a különböző típusú közönségekkel való kapcsolatteremtésben és a tartalmak kurátori összeállításában egy adott közösségi médiaplatform számára. A bejegyzések és főcímek írása mellett a tartalomkészítő csapat tartalmait is szerkeszti.
-
kreativitás
Social media managerként kreativitásra van szükség a felhasználók elkötelezettségének fenntartásához. A képek és vizuális grafikák használatában való jártasság segít egyedi posztok létrehozásában.
-
rugalmasság
Alkalmazkodni kell a folyamatosan változó közösségi médiatérhez. Például, ahogy a felhasználók az írott tartalomról a videós tartalomra váltanak, alkalmazkodnia kell a változásokhoz a közösségi médiastratégiájában, hogy ne veszítsen követőket.
gyakran ismételt kérdések
Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket a social media manager munkakörrel kapcsolatban:
-
mit csinál egy social media manager?
A social media manager stratégiákat dolgoz ki a követők számának növelése érdekében különböző közösségi média platformokon. Emellett létrehoz és felügyel közösségi média kampányokat, tartalmakat ír és online kapcsolatokat épít ügyfelekkel. A munkája magában foglalja az analitikák felülvizsgálatát és a közösségi média platformok teljesítményének kommunikálását az érdekelt felek felé.
-
mi a 3 kulcs készség egy social media manager számára?
Kiemelkedő írás és kommunikációs készségekre van szüksége, hogy vonzó tartalmakat hozzon létre. A kreativitás is fontos a versenyképesség fenntartása és az online vásárlói hűség megőrzése szempontjából.
-
mi szükséges ahhoz, hogy social media manager legyen valaki?
Ahhoz, hogy elindítsa karrierjét social media managerként, marketing vagy PR területén végzett alapképzésre van szüksége. Emellett fontos munkatapasztalatot szereznie belépő szintű pozíciókban a digitális marketing területén annak érdekében, hogy fejlessze készségeit és szakértelmét.
-
mennyit keresnek a social media managerek?
A közösségi média menedzserek fizetése a tapasztalattól és a kvalifikációktól függ. Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti az átlagos fizetési sávokat.
-
hogyan jelentkezhetek social media manager állásra?
Social media manager állásra pályázni könnyű: készítse el Randstad-profilját, és válogasson állásajánlataink közül az Ön közelében. Bejelentkezést követően jelentkezzen egy kattintással az Önnek szimpatikus álláslehetőségre a weboldalunkon keresztül!