milyen telefonos értékesítőként dolgozni?
A telefonos értékesítő elsődleges célja, hogy a meglévő vagy potenciális ügyfelek számára, telefonon értékesítse a cég termékeit vagy szolgáltatásait, és ezáltal növelje a bevételt. Ehhez kiemelkedő tárgyalóképességgel és alapos termékismerettel kell rendelkeznie. A termékek értékesítése mellett hirdetéseket készít és tájékoztatja az ügyfeleket az elérhető kedvezményekről.
Az értékesítésből származó bevételek generálása mellett a telefonos értékesítő kezeli az ügyfélfiókokat, és folyamatos kapcsolatot tart fenn a cég ügyfeleivel, a jövőbeli együttműködés és a cég pozitív megítélése érdekében. Feladata, hogy emlékeztesse ügyfeleit rendeléseik megújítására, vagy tájékoztassa őket az aktuális ajánlatokról.
mit csinál egy telefonos értékesítő?
Sokszor összetévesztik a telefonos értékesítést a telemarketinggel, pedig két különböző dologról van szó. A telefonos értékesítők a folyamatos árusításra összpontosítanak és támogatják a személyes értékesítési képviselőket, időpontokat egyeztetve velük. A telemarketing szélesebb spektrumot ölel fel, telefonhívásokkal érdeklődést generál, lead-eket hoz létre és ügyfél-visszajelzéseket gyűjt. A telemarketingesek értékesítési lehetőségeket teremtenek, míg a telefonos értékesítők ezeket konvertálják eladássá és visszatérő vásárlókká.
tekintse meg a legújabb sales állásajánlatainkat
megnézemtelefonos értékesítő átlagos fizetése
Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt telefonos értékesítő. Az alapfizetésen felül legtöbbször teljesítményalapú bónuszokkal is lehet számolni, mely elérése a kitűzött célok, sikeres értékesítések vagy új ügyfelek megszerzésekor teljesül. Emellett előfordulhatnak egyéb juttatások is.
szeretné tudni, mennyit keres egy telefonos értékesítő? nézze meg bérkalkulátorunkban!
bérkalkulátorhogyan kereshet többet telefonos értékesítőként?
Egy telefonos értékesítő fizetése számos tényezőtől függ. A régiós bérkülönbség miatt a fővárosi munkaerő számára általában magasabb bér és juttatási csomag érhető el, mint a kisebb városokban vagy vidéken. Az iparág és szektor is befolyásolja a fizetést és hatással van a kapott bónuszokra is, illetve a jelenlegi piac felvevőképessége arra a termékre/szolgáltatásra, amelyre értékesítik.
Magasabb bevételre lehet számítani fizetésen felüli jutalékrendszerben, amennyiben valaki tehetségével és kitartásával sok üzletet köt, és sok potenciális lead-et generál. Ha a jutalékokat nem korlátozzák, a fizetése jelentősen növekedhet. A végzettség néhány esetben emelheti a fizetést, mivel így nagyobb eséllyel tölthet be szakértői értékesítési munkaköröket, amelyek magasabb fizetéssel járnak, de nem ez az elsődleges szempont a bérek meghatározásában.
telefonos értékesítő munkakör típusai
Mint telefonos értékesítő, általános feladatokat végezhet, vagy specializálódhat konkrét területekre, például:
- Outbound telefonos értékesítő: feladata, hogy telefonon keresztül kapcsolatba lépjen potenciális ügyfelekkel, és felkeltse az érdeklődést a cég terméke vagy szolgáltatása iránt. Felveszi a kapcsolatot az érdeklődőkkel, hogy létrehozza az üzletet, ismertesse őket az elérhető termékek vagy szolgáltatások részleteiről, vagy segítsen nekik a vásárlási folyamatban.
- Inbound telefonos értékesítő: szerepe az, hogy hívásokat fogadjon olyan leendő ügyfelektől, akik további információt szeretnének a cég által értékesített termékekről. A meglévő ügyfelek is hívhatják, hogy rendelést adjanak le vagy érdeklődjenek a vásárlásukkal kapcsolatban.
telefonos értékesítőként dolgozni
Ismerje meg jobban, milyen telefonos értékesítőként dolgozni,hogyan épülnek fel mindennapi feladataik és munkaidejük.
-
telefonos értékesítő feladatai
A telefonos értékesítőnek lehetnek specifikus feladatkörei, melyek az iparágtól függenek, de néhány tipikus feladata közé az alábbiak tartoznak:
- lead generálás: a telemarketingesek által biztosított adatokat felhasználva lead-eket generál a személyes értékesítési csapatok számára.
- cold call: kapcsolatba lép potenciális ügyfelekkel, és felhívja a figyelmet a cég termékeire / szolgáltatásaira, vagy meglévő ügyfeleket hív fel, hogy tájékoztassa őket az új termékekről és akciókról. A feladata, hogy kövesse a forgatókönyvet, és minősítse azokat a potenciális ügyfeleket, amelyek valószínűleg vásárolnak.
- közvetlen értékesítés: korábbi ügyfeleket céloz meg ismételt üzletkötés céljából. A közvetlen értékesítést úgy is elősegítheti, hogy az ígéretes potenciális ügyfeleket meggyőzi a vásárlásról.
- ügyfelek segítése a rendelések leadásában: feladata, hogy feldolgozza ügyfelei rendeléseit. A rendelések felvétele lehetővé teszi a keresztértékesítést, így további termékeket kínál az ügyfeleknek vásárlási szokásaik alapján.
- értékesítési jelentések készítése és ügyfélfiókok kezelése: minden ügyfél számára egyéni fiókot hoz létre és kezel. Napi riportot is készíthet, amely megmutatja a potenciális és, meglévő ügyfelek illetve az értékesítések számát.
- ügyfélszolgálat: Telefonhívásokat fogad azoktól, akik reklámokra vagy direkt marketingre válaszolnak. Az értékesítés lezárása után fontos, hogy a vásárlókat felhívja, hogy elégedettek-e. A visszajelzést dokumentálni kell a vállalat szolgáltatásainak javítása érdekében.
-
munkakörnyezet
Mint telefonos értékesítő, valószínűleg egy call centerben vagy egy nagyvállalat értékesítési osztályán dolgozik majd. Munkaideje nagy részét telefonálással, majd ezek dokumentálásával és esetleges riportok elkészítésével tölti. A munkakörnyezet versengő, mivel a munka teljesítményorientált. Ennek okán a feladatok és a a munkakultúra is megkívánja, hogy professzionális és talpraesett legyen az értékesítő. Néhány vállalat lehetőséget biztosít a munkavégzésre hibrid (heti 2-3 nap iroda, 2-3 nap otthon) vagy teljes távmunkában, amennyiben a távmunka összeegyeztethető a cég által kitűzött célokkal.
-
kikkel dolgozik együtt egy telefonos értékesítő?
A telefonos értékesítő munkatársai lehetnek más telefonos értékesítők, értékesítési vezetők, tanácsadók, ügyfélszolgálati munkatársak, marketing szakemberek és adatelemző szakemberek. Együtt dolgoznak azért, hogy hatékonyan értékesítsék a termékeket vagy szolgáltatásokat, támogatják egymást az ügyfelekkel való kommunikációban és az értékesítési célok elérésében. A csapatmunka és az együttműködés kulcsfontosságú a sikeres telefonos értékesítési stratégiák kidolgozásában és végrehajtásában.
-
munkaidő beosztás
Egy telefonos értékesítő heti 40 órát dolgozik. Habár a munka általában a 9-től 5-ig tartó munkarendeket foglalja magában, előfordul a túlóra vagy az ettől eltérő beosztás is. Amennyiben valaki külföldi piacra értékesít, úgy általában az ottani törzsidőhöz alakítják ki a magyarországi vállalat munkarendjét is. . A telefonos értékesítői pozíciók sok esetben rugalmasak, és gyakran van lehetőség részmunkaidős állásra is.. A nagyobb call centerek sokszor 24 órás lefedettséget biztosítanak, melyekben a shiftek rotálva kerülnek leosztásra a kollegák között. A telefonos értékesítői pozíciók nem járnak utazással, hiszen a termékbemutatókat és találkozókat a személyes képviselők végzik.
-
fejlődési lehetőségek
A telefonos értékesítő egy ígéretes karrier bevezető szintű pozíciója a sales és marketing terén. A szakma számos lehetőséget kínál a fejlődésre. Összpontosíthat egy adott területre, melynek a szakértőjévé válhat, vagy elindulhat vezetői / sales manager irányba is. Alternatív lehetőségként a telefonos értékesítők választhatnak egy adott szakterületet, és ügyfélszolgálati területen fiókmenedzserré vagy kapcsolattartóvá is válhatnak.
-
amiért érdemes telefonos értékesítő állást a Randstadon keresztül keresni
Több előnye is lehet, ha Randstad tanácsadó közreműködésével keres telefonos értékesítő állást:
- a jelöltgondozás elsődleges szempont nálunk, így figyelembe vesszük az Ön igényeit, és személyre szabottan segítünk megtalálni azt az állást, amely a legmegfelelőbb lehet a felmért preferenciákhoz mérten
- az interjúzás mellett CV tanácsadással, az angol nyelv tesztelésével, arra vonatkozó visszajelzéssel, majd ügyfélinterjúra való felkészítéssel és anyagokkal támogatjuk a jelöltjeinket
- az ügyfeleinkkel való szoros kapcsolat és kommunikáció révén széleskörű és alapos információcsomagot tudunk átadni a jelölteknek
- folyamatos kapcsolattartást és utánkövetést biztosítunk a vállalat és a jelentkező oldalán is
- álláslehetőségek széles skáláját találja honlapunkon, melyek közül egyszerre több pozíció is megpályázható
- a meglévő és folyamatosan bővülő ügyfélkörünknél található nyitott pozíciók sokszor más felületeken nem találhatóak meg
- akár határozott akár határozatlan idejű állást keres, segítünk megtalálni azt az állást, ami Önhöz leginkább passzol.
szükséges tanulmányok és készségek
tanulmányok
Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz:
-
középiskola
A telefonos értékesítőknek általában középfokú végzettség elegendő, bár a legtöbb munkaadó értékeli az értékesítési vagy üzleti területen szerzett tapasztalatot és készségeket. Kiemelten fontosak az ügyfélszolgálati és kommunikációs képességek, valamint a jó tárgyalókészség.
-
egyetem
Bár nincs szükség specifikus egyetemi vagy főiskolai végzettségre, az üzleti, marketing vagy kommunikációs területen szerzett diploma előnyt jelenthet, a magasabb pozíciókhoz pedig általában elvárás is a felsőfokú végzettség. Ugyanakkor lehetséges telefonos értékesítési pozíció betöltése bármely területen szerzett diplomával. Például egy tudományos diploma lehetőséget teremt telefonos értékesítői pozícióra gyógyszeripari vállalat értékesítési osztályán. A folyamatos képzéseken való részvétel és a terület specifikus ismeretek bővítése is segíthet a sikeres karrierépítésben ezen a területen.
készségek
Az alábbi készségek szükségesek egy telefonos értékesítő számára a munkavégzéshez:
-
kommunikációs készség
Telefonos értékesítőként határozott, magabiztos kommunikációs készségre van szüksége ahhoz, hogy informatív és értékes beszélgetéseket folytasson leendő vásárlókkal. Kulcsfontosságú, hogy megértse a verbális jelzéseket és az ügyfelek hangnemét, és ehhez igazítsa mondandóját és stílusát a kapcsolatfelvétel során. A kommunikációs készségek segítenek abban, hogy egyszerűen elmagyarázza a termék komplex jellemzőit. Az aktív hallgatás pedig támogatja, hogy megértse az ügyfelek aggodalmait, és erre hangolva változtasson a megközelítésén az elégedettség fokozása érdekében.
-
kapcsolatteremtő készség
Érzelmi intelligenciára, közvetlenségre és empátiára van szüksége, hogy kapcsolatot teremtsen telefonon keresztül. Az együttműködési készség más értékesítési ügynökökkel szintén fontos, hiszen ez is segíthet növelni a bevételt.
-
tárgyalási készség
Telefonos értékesítőként el kell érnie az értékesítési kvótát. Ez azt jelenti, hogy meg kell győznie az ügyfeleket, hogy megvásárolják a cég termékeit vagy szolgáltatásait, és meg kell győznie a meglévő ügyfeleket arról, hogy több megbízást adjanak le. Tárgyalási képességei segítenek abban, hogy meggyőzze a vásárlókat a termékek megvásárlásáról, és foglalkozzon a panaszokkal és ügyfelek aggodalmaival.
-
telefon- és számítógépes rendszerek készség szintű használata
A hívások fogadása mellett jártasságot kell szereznie az ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) szoftverek használatában is.
gyakran ismételt kérdések
Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket a telefonos értékesítő munkakörrel kapcsolatban:
-
milyen feladatokat lát el egy telefonos értékesítő?
A telefonos értékesítő meggyőzi a leendő és meglévő vásárlókat arról, hogy a cég termékeit vagy szolgáltatását válasszák. Emellett kapcsolatba lép azokkal az érdeklődőkkel, amelyeket lead formájában a marketing csapat szolgáltat.
-
mennyi a fizetés a telefonos értékesítés területén?
A telefonos értékesítés területén elérhető átlagos fizetési sávot bérkalkulátorunkból ismerheti meg.
-
jó karrier a telefonos értékesítő?
A telefonos értékesítés ígéretes karrier, amely lehetőségeket kínál a sales és marketing szakmában. További kvalifikációkkal értékesítési menedzserré vagy fiókmenedzserré is válhat.
-
hogyan lehetek jó telefonos értékesítő?
Ha jó telefonos értékesítővé szeretne válni, olyan általános készségekre van szükség, mint a kommunikációs és tárgyalási készség, extrovertáltság és magabiztosság. Ezeket magas szintre fejlesztve könnyen teljesítheti az értékesítési kvótákat.
-
hogyan jelentkezhetek telefonos értékesítő állásra?
Telefonos értékesítő állásra pályázni könnyű: készítse el Randstad-profilját, és válogasson állásajánlataink közül az Ön közelében. Bejelentkezést követően jelentkezzen egy kattintással az Önnek szimpatikus álláslehetőségre a weboldalunkon keresztül!