milyen ügyfélszolgálati munkatársként dolgozni?
Az ügyfélszolgálati munkatársak támogatják az ügyfeleket a rendelések leadásában és a felmerülő panaszok kezelésében. Információt és választ nyújtanak a cég által kínált termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdésekre. Emellettl feldolgozzák a visszaküldéseket, és amennyiben szükséges, továbbítják a panaszokat más osztályoknak vagy illetékes kollégáknak. Magasabb ügyfélszolgálati munkakörben, felügyelőként vagy csoportvezetőként a feladatkör bővül a munkatársak munkájának ellenőrzésével, támogatásával és irányításával is.
A munkakörhöz elengedhetetlen a türelmes, nyugodt természet.. Az ügyfélszolgálati munkatársak legfontosabb feladata, hogy empatikusan tudják kezelni a dühös ügyfeleket is, megértsék és megnyugtassák őket, ezzel egyidőben pedig megoldást találjanak a problémáikra. Meg kell őrizniük higgadtságukat, miközben különböző kommunikációs csatornán keresztül válaszolnak az ügyfelek panaszaira és részletes, pontos információt nyújtanak a cég által értékesített termékekről vagy szolgáltatásokról.
mit csinál egy ügyfélszolgálati munkatárs?
A feladatok közé tartozik az ügyfelekkel való folyamatos kommunikáció, a beérkező panaszok és kérdések rögzítése a belső rendszerben , illetve a vállalat és az ügyfelek közötti kapcsolattartás. Feladata lehet még a más társosztályok munkatársaival való egyeztetés és riportok készítése is. Munkaidejének nagy részét számítógép előtt tölti, és rendszeresen vesz részt képzéseken a különböző típusú szoftverek használatáról.
tekintse meg a legújabb ügyfélszolgálati állásajánlatainkat
megnézemügyfélszolgálati munkatárs átlagos fizetése
Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, és összehasonlíthatja, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt ügyfélszolgálati munkatárs. Az alapfizetésen felül a legtöbb cég műszakpótlékot is biztosít, amennyiben az alap munkaidőkereten kívül eső órákban is lefedettséget kell biztosítani. Egyéb béren kívüli juttatásokban is részesülhet, mint például cafeteria, egészségbiztosítás, home office támogatás vagy éves bónuszok.
szeretné tudni, mennyit keres egy ügyfélszolgálati munkatárs? nézze meg bérkalkulátorunkban!
bérkalkulátorhogyan kereshet többet ügyfélszolgálati munkatársként?
Előfordulhat, hogy felsőoktatási végzettség nem kötelező a pozícióhoz, azonban a diploma megszerzése néhány esetben javítja a karrier- és fizetési kilátásokat. Ugyanakkor ennél a munkakörnél a bér mértéke legfőképpen a releváns tapasztalattól és az idegennyelv-tudástól függ. Nem ritka a nyelvi pótlék, főként olyan területen, ahol az angol mellett egy második idegennyelvet is aktívan kell használni. A speciális nyelvek felsőfokú ismerete nagy előnnyel bírhat olyan pozíciók esetében, ahol ezeket napi szinten szükséges használni. Fontos megjegyezni viszont, hogy a munkakör szempontjából nem releváns nyelvtudásra a legtöbb esetben nem jár magasabb fizetés.
A munkavégzés helyeszintén befolyásolhatja a fizetési kilátásokat, mivel Budapesten a legmagasabb az ügyfélszolgálati munkatársak iránti kereslet. Ez növeli a bérezés mértékét, és így akár a juttatási csomagot is.
ügyfélszolgálati munkatárs munkakör típusai
Az ügyfélszolgálati munkaköröket két kategória mentén különíthetjük el:
Támogatási platform alapján:
- Telefonos ügyfélszolgálati munkatárs: telefonon keresztül kommunikál az ügyfelekkel. Fogadja a hívásokat, válaszol a kérdésekre, és segít az ügyfeleknek problémáik megoldásában. (Call Center Agent, Diszpécser, Contact Center Agent, TSR: Telephone Service Representative, Operátor, Telefonos ügynök, Telefonos ügyfélközpont támogató, Ügyfélkapcsolati munkatárs)
- E-mail ügyfélszolgálati támogatás: az ügyfelek bejövő e-mailjeit, kérdéseit válaszolja meg. Írásbeli támogatást biztosít a vásárláshoz vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó folyamatokban. (Customer Service Representative, Email Support Agent)
- Chat ügyfélszolgálati munkatárs: élő chaten keresztül kommunikál az ügyfelekkel a vállalat weboldalán vagy alkalmazásában. Gyors és valós idejű választ nyújt. (Virtual Assistant, VA, Virtual Admin, Online Agent, Online Support, Online Ügyfélkapcsolati Munkatárs)
Gyakoriak az olyan pozíciók, ahol mindhárom platformon kell támogatni az ügyfeleket, néha párhuzamosan is.
Támogatási terület alapján:
- Panaszkezelő munkatárs: általános kérdésekkel, megrendelésekkel, visszáruval és panaszbejelentéssel kapcsolatos megkereséseket dolgoz fel, rögzíti a rendszerben. A megrendeléssel és visszafizetéssel kapcsolatos folyamatokat, illetve a komplex kérdéseket továbbküldi az illetékes csapatoknak. (Customer Support, Call Center Agent, Complaint Handling Operator)
- Ügyfélszolgálati / ügyfélkezelő munkatárs: meglévő ügyfélkörrel tartja a kapcsolatot, a beérkező megkeresésekre válaszol, támogatja a két fél közötti folyamatokat. Sokszor részt vesz a rendeléskezelésben is, és aktívan kommunikál más társosztályokkal. (Customer Service Representative, Customer Service Agent, Customer Sales Support, Customer Service and Order Management)
- Social media ügyfélszolgálati munkatárs: figyeli és kezeli a vállalat social media platformjait. Válaszol a felmerülő kérdésekre, és segíti az ügyfeleket avásárlások során.
Technikai támogató munkatárs: ügyfelek támogatása technikai problémák megoldásában. Level1 szinten főként könnyen megoldható problémákat orvosol (jelszóváltoztatás, dokumentumkezelés, nyomtató beállítása). A bonyolultabb rendszerproblémák elhárítását a Level2 részleg végzi (szoftvertelepítés, karbantartás hibaelhárítás). (IT / Technical support, IT / Technical helpdesk, Helpdesk Analyst, Technical Support Specialist, Service Desk Analyst / Agent)
ügyfélszolgálati munkatársként dolgozni
Az ügyfélszolgálati munkatárs a szervezet nevében kommunikál a meglévő és potenciálisügyfelekkel. Ismerje meg a szerephez kapcsolódó konkrét feladatokat és munkakörnyezetet, fejlődési lehetőségeket.
-
ügyfélszolgálati munkatárs feladatai
Az ügyfélszolgálati munkatárs feladatai közé az alábbiak tartozhatnak:
- vállalatról szóló általános és specifikus kérdések megválaszolása. Tudnia kell a szervezet ajánlatainak, szolgáltatásainak és termékeinek minden részletét, hogy pontos információkat közölhessen. Teljeskörű válaszokat kell nyújtania, és meg kell nyugtatnia az új ügyfeleket.
- rendelések és tranzakciók fogadása és feldolgozása. Biztosítja, hogy az ügyfelek időben megkapják a megfelelő termékeket. Emellett foglalkozik termékvisszaküldésekkel, cserékkel és rendelések törlésével.
- problémák megoldása és hibaelhárítás, technikai segítségnyújtás. . Segít az ügyfeleknek az alkalmazások telepítésében, karbantartásában és frissítésében.
- ügyfél visszajelzések gyűjtése és elemzése: l. Ez lehetővé teszi az ügyfelek nyomon követését és annak ellenőrzését, hogy a biztosított jogorvoslatok megvalósultak-e . A visszajelzések segítenek a termék vagy szolgáltatás fejlesztési területeinek azonosításában is.
-
munkakörnyezet
Az ügyfélszolgálati munkatársaknak általában irodai és otthoni munkavégzésre is van lehetőségük, a vállalattól és a munkaidőtől függően. Leggyakrabban a hibrid munkavégzés a jellemző, melyben heti 2-3 nap irodai munkavégzés az elvárt. Egyes vállalatok elvárják, hogy a kollégák a call centerekben végezzék munkájukat. Ritkább esetekben viszont a teljes távmunka is megengedett.
-
kikkel dolgozik együtt egy ügyfélszolgálati munkatárs?
A munkáltatótól vagy az iparágtól függően a kollégái közé tartozhatnak híváskezelők, ügyfélszolgálati tanácsadók, ügyfélszolgálati adminisztrátorok, szolgáltatási képviselők, első vonalbeli támogatók és helpdesk munkatársak. Szoros együttműködésben dolgozik az ügyfélszolgálati vezetővel, a területi értékesítési ügynökökkel és marketingvezetőkkel, valamint más szakemberekkel, akik között lehetnek értékesítési vezetők, ügyféltanácsadók, vagy könyvelők.
-
munkaidő beosztás
A legtöbb vállalatnál meghosszabbított irodai munkaidőben kell dolgozni, hogy minél nagyobb lefedettségben legyen elérhető a támogatás az ügyfelek számára. Szolgáltatástól függően gyakran előfordul az éjszakai és hétvégi munkavégzés, illetve a 0-24-es lefedettség is. A beosztás általában 8 vagy 12 órás shiftekből épül fel, maximum heti 40 óra munkavégzéssel. A shiftek általában rotálnak a kollegák között.
Az ügyfélszolgálati pozíciók esetében viszonylag ritka a részmunkaidős lehetőség, a legtöbb vállalat a 40 órás munkarendet preferálja.
-
fejlődési lehetőségek
Ügyfélszolgálati munkatársként izgalmas lehetőségek állnak rendelkezésre a karrier előmozdításában. Az ügyfélszolgálati karrierútban a következő lépcsőfok a Senior munkatárs. Pár év szenioritás után trénerré vagy csoportvezetővé léphet elő, amennyiben motivált az alkalmazottak menedzselésében, szakmai támogatásában. Széleskörű, sok év tapasztalattal pedig ügyfélszolgálati operációs vezetővé is válhat. Amennyiben valakit más terület érdekelne, és több éven keresztül sikeresen teljesített az ügyfélszolgálati pozícióban, sok esetben van lehetőség van más üzleti szakterületekre továbblépni, például számlakezelésre, megrendelés-feldolgozásra vagy és értékesítésre is.
-
amiért érdemes ügyfélszolgálati munkatárs állást a Randstadon keresztül keresni
Több előnye is lehet, ha Randstad tanácsadó közreműködésével keres ügyfélszolgálati munkatárs állást:
- a jelöltgondozás elsődleges szempont nálunk, így figyelembe vesszük az Ön igényeit, és személyre szabottan segítünk megtalálni azt az állást, amely a legmegfelelőbb lehet a felmért preferenciákhoz mérten
- specializált csapataink miatt egy, a munkaerőpiac üzleti szolgáltatási szektorát alaposan ismerő tanácsadó támogatja a kiválasztási folyamat során
- a meglévő és folyamatosan bővülő ügyfélkörünknél található nyitott pozíciók sokszor más felületeken nem találhatóak meg
- álláslehetőségek széles skáláját találja honlapunkon, melyek közül egyszerre több pozíció is megpályázható
- az ügyfeleinkkel való szoros kapcsolat és kommunikáció révén széleskörű és alapos információcsomagot tudunk átadni a jelölteknek
- folyamatos kapcsolattartást és utánkövetést biztosítunk a vállalat és a jelentkező oldalán is
- az interjúzás mellett CV tanácsadással, az angol nyelv tesztelésével visszajelzéssel, majd ügyfélinterjúra való felkészítéssel és anyagokkal támogatjuk a jelöltjeinket
Akár határozott, akár határozatlan idejű állást keres, segítünk megtalálni azt az állást, ami Önhöz leginkább passzol.
szükséges tanulmányok és készségek
tanulmányok
Az ügyfélszolgálati munkatárs pozícióhoz általában nincs szükség speciális felsőfokú végzettségre. Sokszor vannak belépő pozíciók is nyitva, amelyekhez a legtöbb vállalat az alábbi képesítéseket keresi:
-
középfokú végzettség
Előfordulhat, hogy elegendő középfokú iskolai végzettség (érettségi) az ügyfélszolgálati pozícióhoz. Magyarországon sok vállalat nyitott a középfokú végzettséggel rendelkező jelentkezők iránt. Az üzleti szolgáltató központok esetében azonban leginkább diplomás jelölteket várnak.
-
nyelvtudás
Ha az ügyfélszolgálati munkatársnak nem csak magyarul, hanem más nyelveken is kell kommunikálnia (például angolul), akkor felsőfokú, aktív nyelvismeret a minimum elvárás. Az angol mellett növeli az elhelyezkedési lehetőségeket második idegen nyelv magas szintű ismerete.
készségek
Mint sok más munkakör esetében, az ügyfélszolgálati munkatársaknak képesnek kell lenniük számítógépen dolgozni az ügyfélfiókok létrehozásához, a bejövő kérdések és panaszok rögzítéséhez és frissítéséhez. Ezen túlmenően az alábbi készségek szükségesek a munkavégzéshez:
-
jó hallgatókészség
Az odafigyelés alapvető készség annak érdekében, hogy megértseaz ügyfeleket, értelmezni tudja a problémákat és alkalmazkodni tudjon az igényeikhez. Empatikusnak kell maradnia, hogy az ügyfelek úgy érezzék, meghallgatták őket az interakció során. Időt kell szánnia az ügyfelekkel való beszélgetésre, és meg kell értenie kérdéseiket annak érdekében, hogy megoldja a problémákat.
-
türelem
Az önuralom az egyik legfontosabb készség ebben a munkakörben. Nyugodtnak kell maradnia, amikor az ügyfelek frusztráltak. Emellett elsődleges szempont, hogy az ügyfél elégedett legyen a problémájának kezelésével, az eljárás minőségével.
-
problémamegoldó készség
Önálló, határozott munkavégzésre, problémamegoldó hozzáállásra van szüksége annak érdekében, hogy hatékonyan végezze a munkáját, és gyorsan találjon megoldást a felmerülő kérdésekre. Ügyfélszolgálati munkatársként szisztematikus megközelítést kell alkalmaznia, és figyelnie kell a részletekre a folyamatok lebonyolításakor. A munkaadók elvárják az ilyen pozíciót betöltő emberektől, hogy legyenek kreatívak és találékonyak, tudjanak önállóan megoldásokat javasolni, és tegyenek meg mindent, hogy segítsenek az ügyfeleknek.
-
alkalmazkodókészség
A napi munka során azzal számolhat, hogy sosem tudja előre, mire számíthat a hívások vagy üzenetek tekintetében. A jó ügyfélszolgálati képviselők a jogos problémák vagy panaszok tekintetében megfelelően, higgadtan járnak el, és hatékonyan továbbítják az információkat az ügyfélnek szorongás és stressz nélkül. . Fontos, hogy mentálisan rugalmas maradjon, akkor is, amikor különböző platformokon különböző emberek panaszaira reagál, néha egyszerre.
gyakran ismételt kérdések
Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket a ügyfélszolgálati munkatárs munkakörrel kapcsolatban:
-
mit csinál egy ügyfélszolgálati munkatárs?
Az ügyfélszolgálati munkatársnaponta számos bejövő hívást, e-mailt vagy üzenetet kezel, és meghallgatja az ügyfelek kérdéseit vagy aggodalmait, az ügyfél elégedettségét szem előtt tartva. Magas szintű ismeretekkel rendelkezik e a termékekről vagy szolgáltatásokról, melyekről részletes és pontos tájékoztatást nyújt. Emellett néhány esetben feldolgozzák a megrendeléseket és a visszatérítési elbírálásokat is.. Egyes esetekben a vállalat javaslatot kérhet az ügyfélszolgálati munkatársaktólaz ügyfelek elégedettségének javítására és a sok panasz beérkezésének elkerülésére.
-
mi az ügyfélszolgálati munkatársak feladata és felelőssége?
Az ügyfélszolgálati munkatársaknak fogadniuk kell a beérkező megkereséseket, nyomon kell követniük és rögzíteniük kell az összes ügyféllel való interakciót, emelett meg kell tenniük a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy minden ügyfél elégedett legyen. A feladatuk a problémák megoldása és az ügyfelek kérdéseinek megválaszolása.
-
milyen készségekkel rendelkezik egy jó ügyfélszolgálati munkatárs?
Az ügyfélszolgálati munkatársaknak kiváló kommunikációs készségekkel kell rendelkezniük, mivel naponta sokféle ügyféllel kerülnek kapcsolatba. Akkor lesz sikeres, ha rendelkezik érzelmi intelligenciával és képes pozitívan, higgadtan és barátságosan kommunikálni az ügyfelekkel.. Elvárható, hogy meggyőző beszédkészséggel rendelkezzen, ugyanakkor empatikus legyen azokkal szemben, akik a céggel kapcsolatos problémával fordulnak hozzá.
-
mi az a CSR pozíció?
A CSR (customer service representative) pozíció olyan szerepkört takar, amelyben az ügyfeleket támogatják, és közvetítőként működnek a vállalat és az ügyfelek között. Kérdésekre válaszolnak, panaszokra reagálnak, és keményen dolgoznak azon, hogy az ügyfelek elégedettek legyenek a vásárlásaikkal és a kapott szolgáltatással. Gyakran kommunikálnak az ügyfelekkel telefonon, e-mailen, chat funkciókon vagy a közösségi médiacsatornákon n.
-
mi egy ügyfélszolgálat három legfontosabb tulajdonsága?
Az ügyfélszolgálat három fontos tulajdonsága a professzionalizmus, a türelem és a hozzáállás, hogy az emberek az elsők. Ezek a tulajdonságok lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy jobban érezzék magukat, és biztosítják az igényeik teljesítését.
-
hogyan jelentkezhetek ügyfélszolgálati munkatársállásra?
Ügyfélszolgálati munkatársállásra pályázni könnyű: készítse el Randstad-profilját, és válogasson állásajánlataink közül az Ön közelében. Bejelentkezést követően jelentkezzen egy kattintással az Önnek szimpatikus álláslehetőségre a weboldalunkon keresztül!