milyen üzletkötőként dolgozni?
Az üzletkötők a vállalat közvetlen kapcsolatát jelentik a vásárlók felé, kutatják a piacokat és bevezetik a vállalat termékeit új ügyfeleknek. Az üzletkötő feladata, hogy potenciális ügyfeleket generáljon piackutatásból, és kapcsolatokat építsen ki velük termékek értékesítése céljából. Az ügyfelek megszerzésének és a termékek értékesítésének folyamata eltér attól függően, hogy mit értékesít.
Az ügyfelek megszerzéséhez a vállalatoknak olyan stratégiákat kell alkalmazniuk, amelyek összhangban vannak az iparággal, a célcsoportokkal és a vállalkozás jellegével. Például, ha B2B termékeket értékesít, nem ugyanazokat a módszereket használja, mint amikor B2C ügyfeleknek tenné. A stratégiától függetlenül az értékesítési képviselő végső célja a kapcsolatok kiépítése és a vállalat kínálatának megismertetése. Ezután ezeket a kapcsolatokat felhasználhatják termékek értékesítésére.
mit csinál egy üzletkötő?
Üzletkötők számos iparágban dolgoznak, mivel az értékesített termékek változatosak. Például dolgozhat olyan vállalatoknál, amelyek üdítőitalokat, irodai berendezéseket, technológiai termékeket vagy gyógyszeripari készítményeket értékesítenek. Az értékesítendő termék meghatározza az értékesítési stratégiát. Fontos, hogy alaposan megértse a terméket, hogy elmagyarázhassa annak felhasználását és előnyeit a potenciális vásárlóknak. Szükséges továbbá lépést tartania a legújabb értékesítési technikákkal és vásárlói preferenciákkal a kiállításokon és konferenciákon való részvétel révén.
tekintse meg a legújabb sales állásajánlatainkat.
megnézemüzletkötő átlagos fizetése
Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt üzletkötő. Bár a legtöbb munkáltató alapfizetéseket kínál az értékesítési képviselőknek, jutalékokat is biztosítanak a munkavállalók ösztönzésére, hogy növeljék az értékesítést. A jutalékokkal az értékesítési képviselők gyakran havi százalékot kapnak a teljes értékesítési bevételből. Néhány vállalat az árrés alapján fizetett bónuszokat ad.
szeretné tudni, mennyit keres egy üzletkötő? nézze meg bérkalkulátorunkban!
bérkalkulátorhogyan kereshet többet üzletkötőként?
Mivel az üzletkötő pozíciók többsége jutalék alapú, a keresetének növelése érdekében növelnie kell az értékesítési eredményeit, több termék értékesítésével. Néhány iparág vagy üzleti szektor magasabb díjakat is fizet az értékesítési képviselőknek. Például a marketinghez kapcsolódó technológiai termékek értékesítése magasabb kompenzációs csomagot vonhat maga után, mint például a kozmetikai termékek értékesítése.
üzletkötő munkakör típusai
Az üzletkötők iparáguktól, illetve a szerepkörükben betöltött konkrét megközelítésüktől és felelősségüktől függően lehetnek:
- Gyártói üzletkötő: egy termékgyártónál dolgozik, hogy eladja szolgáltatásait nagy- és kiskereskedőknek. Kapcsolatot épít a piaccal, új termékeket vezet be, és gondoskodik a vállalat üzleteinek feltöltéséről. Általában ezek az értékesítési képviselők közvetlenül jutalékalapon dolgoznak.
- Nagykereskedői üzletkötő: kereskedők vagy nagykereskedők képviseletét látják el tartós vagy nem tartós termékeknél. Felelőssége, hogy a kiskereskedőknek vagy egyéni vevőknek értékesítse munkáltatója termékeit.
- Kiskereskedelmi üzletkötő: ez a legismertebb értékesítési képviselő típus. Ő a vállalat arca, mindig ott van, ahol találkozhat a lehetséges vevőkkel. Mint kiskereskedelmi értékesítési képviselő, folyamatosan kommunikál az ügyfelekkel, miközben termékeket és szolgáltatásokat értékesít.
- Külső értékesítési képviselő: az irodákon kívül dolgoznak, személyesen találkoznak ügyfelekkel és építenek kapcsolatokat velük.
- Belső értékesítési képviselő: meglévő kapcsolatot tartanak fenn a vállalat ügyfeleivel. Ügyfelekhez telefonon vagy e-mailen keresztül kapcsolódnak.
üzletkötőként dolgozni
Az üzletkötőként való munkához önbizalom és motiváció szükséges. Hasznos a pozitív hozzáállás fenntartása a visszautasításokkal szemben. Ismerje meg jobban a szakma jellegét, beleértve a napi feladatokat, munkakörnyezet és a kollégákat.
-
üzletkötő feladatai
Az értékesítési képviselő feladatkörei közé tartoznak:
- A vállalat célpiacának kutatása: meg kell értenie termékei piacát, a demográfiai jellemzőktől az értékesítést befolyásoló gazdasági tényezőkig. A kutatás alapján azonosíthatja az új érdeklődők generálásának lehetőségeit és új piaci nich-eket szabhat ki a termékei számára.
- Értékesítés-ösztönzés segítése: a felelőssége, hogy segítsen a vállalatnak nyereséget elérni. A jó eladások elérése érdekében részt vesz az értékesítés-ösztönző tevékenységekben. Részt vehet marketingeseményeken és lead-generáláson az értékesítési tevékenységek javítása érdekében.
- Ügyfél-elégedettség biztosítása: az egyik elsődleges feladata annak biztosítása, hogy az ügyfelek megfelelő terméket és ismereteket kapjanak. Rendszeresen hívásokat kezdeményez, és válaszol az ügyfelek üzeneteire és e-mailjeire. Emellett folyamatosan tájékoztatja őket az új és továbbfejlesztett termékekről és szolgáltatásokról. Segíti az ügyfeleket a vásárlási folyamat során azzal, hogy válaszol a kérdéseikre.
- Üzletek létrehozása és feltöltése: ha gyártói üzletkötőként dolgozik, akkor ő felelős az értékesítési pontok azonosításáért és létrehozásáért. Biztosítja, hogy folyamatos termékkínálattal rendelkezzenek az üzlet, működésének fenntartásához. Figyelemmel kíséri a gyorsan mozgó termékeket is, és megtalálja a módját a lassan mozgó termékek népszerűsítésének.
- Értékesítési ügynökök képzése: belépő szintű dolgozókat képez ki, felelős azért, hogy a vállalati termékeket értékesítő kiskereskedelmi ügynököket készségekkel és alapvető hirdetési anyagokkal, például matricákkal és transzparensekkel lássa el.
- Értékesítési jelentések készítése és bemutatása: rendszeres értékesítési nyilvántartást készít. Tartalmazza a marketing során felmerült kiadásokat, az eladások összegét és a piaci kilátásokra vonatkozó adatokat. Bemutatja ezeket a jelentéseket feletteseinek, és tanácsot ad a marketingstratégiák javításához.
-
munkakörnyezet
Az értékesítési képviselők munkakörnyezete változhat attól függően, hogy kikkel vannak kapcsolatban. A legtöbb üzletkötő beltéren dolgozik, azonban néhány iparágban, például az autóiparban, gyakran kültéren dolgoznak. A termékek és szolgáltatások jellegéből adódóan egyes értékesítési képviselők munkaszüneti napokon dolgoznak, mivel a legtöbb iparág az ünnepek alatt éri el a csúcsértékesítést.
Ez a szakma az interakciókra épül, ami azt jelenti, hogy folyamatosan kommunikál az ügyfeleivel. Idejük nagy részét hívásokkal, e-mailek megválaszolásával vagy ügyfelekkel való találkozással töltik. Néha elégedetlen ügyfeleket is kezel, akiknek támogatásra vagy visszatérítésre van szükségük.
Az üzletkötőként való munka kihívást jelenthet, valószínű, hogy nyomás alatt dolgozik a versenyszférában való folyamatos jelenlét miatt.
-
kikkel dolgozik együtt egy üzletkötő?
Az üzletkötők különböző iparágakban dolgoznak. Kollégái közé tartozhatnak kereskedelmi ügynökök, értékesítési menedzserek, sofőrök, értékesítési vezetők és ügyfélszolgálati képviselők. Mint üzletkötő, az ügyfél menedzserekkel és marketing managerekkel is dolgozhat együtt, valamint más szakemberekkel, például marketing coordinatorokkal, médiaterjesztési képviselőkkel, telefonos értékesítési képviselőkkel, és külső értékesítési ügynökökkel.
-
munkaidő beosztás
Az üzletkötők többségének általában rendszeres munkarendje van, heti 40 órát dolgoznak teljes munkaidőben, az időt felosztva a felelősségeik között. Azonban néhány üzletkötő típusnak dinamikusabb munkarendje van. Például a szakmai értékesítési képviselőknek nincsenek meghatározott munkaóráik. Különböző típusú termékeket értékesítenek, és lehet, hogy egyszerre több vállalatot is képviselnek. Ezért a bevételük is ingadozik. Az iparágtól függően üzleti utakat is tehet, különösen, ha gyártói értékesítési képviselő.
-
fejlődési lehetőségek
Egy üzletkötő számára rengeteg lehetőség áll rendelkezésre az előrelépéshez karrierjében. Specializálódhat konkrét értékesítési csatornákra vagy stratégiákra és növelheti a szakértelmét. Például néhány értékesítési képviselő a kiskereskedelmi értékesítésre specializálódik, míg mások gyártói értékesítési ügynökké válnak. Megfelelő tapasztalattal előrehaladhatnak magasabb beosztásokba, mint értékesítési vezető vagy ügyfélszolgálati vezető, vagy áttérhetnek marketing szerepekbe.
-
amiért érdemes üzletkötő állást a Randstadon keresztül keresni
Több előnye is lehet, ha Randstad tanácsadó közreműködésével keres üzletkötő állást:
- Egy a munkaerőpiac értékesítési szektorát jól ismerő tanácsadó támogatja a kiválasztási folyamat során
- Àlláslehetőségek széles skáláját találja honlapunkon
- Aakár határozott akár határozatlan idejű állást keres, segítünk megtalálni azt az állást, ami Önhöz leginkább passzol.
szükséges tanulmányok és készségek
tanulmányok
Nincsenek szigorú oktatási előfeltételek ehhez a munkához, az üzletkötők gyakran különböző oktatási háttérrel érkeznek. Inkább a készségekre, tapasztalatra és személyes tulajdonságokra helyezik a hangsúlyt. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz:
-
érettségi
Sok értékesítési képviselő pályafutását középiskolai érettségi vagy annak megfelelő képesítéssel kezdi. Ez különösen jellemző az alacsonyabb szintű pozíciókra vagy olyan iparágakban, ahol a formális oktatás nem elsődleges szempont.
-
diploma
Bár nem mindig kötelező, egyetemi diploma megszerzése üzleti, marketing, közgazdaságtan vagy egy kapcsolódó területen lehet előnyös. Ez stabil alapot nyújt a vállalkozási fogalmakban és versenyképesebbé tehet a jelentkezési folyamat során, különösen azokban az iparágakban, ahol mélyebb megértésre van szükség a piaci trendek és stratégiák terén.
-
értékesítési és marketing tanfolyamok
Értékesítési és marketing kurzusok vagy tanúsítványok megszerzése értékes ismereteket és készségeket nyújthat a szakma szempontjából. Számos online és offline tanfolyam áll rendelkezésre, amelyek az értékesítési technikákat, az ügyfélkapcsolat-kezelést és a marketingstratégiákat tárgyalják.
-
on-the-job képzés
Sok értékesítési képviselő képességeinek és tudásának túlnyomó részét a munkahelyi képzésen keresztül szerez. A munkáltatók gyakran képzési programokat nyújtanak, hogy megtanítsák értékesítési csapatuknak a termékeiket, szolgáltatásaikat és az értékesítési folyamatokat.
-
folyamatos tanulás
Az értékesítés folyamatosan változik, és az aktuális értékesítési technikákkal, piaci trendekkel és ügyfél preferenciákkal való lépést tartani munkával járóképzések, szemináriumok és iparági konferenciák látogatásával is hasznos lehet.
-
B kategóriás jogosítvány
Mivel fel kell keresnie személyesen is a potenciális ügyfeleket, B kategóriás jogosítvány és megfelelő vezetési tapasztalat szükséges a munkavégzéshez.
készségek
Az alábbi készségek szükségesek egy üzletkötő számára a munkavégzéshez:
-
pénzügyi készségek
Képesnek kell lennie a pénzügyekkel való munkára. Ennek oka az, hogy az értékesítés a vállalat számára nyereség eléréséről szól. Ezért egyensúlyba kell tudja hozni marketing kiadásait és eladásait.
-
marketing ismeretek
A marketing ismeretek segítenek a reklámozásban, valamint a termékek és szolgáltatások piacra kerülésében. Ezek a készségek segítenek leadeket generálni és növelni az eladásokat.
-
kapcsolatteremtő készség
Az ügyfelekkel való foglalkozás az értékesítési képviselők elsődleges feladata. Ezért kiemelkedő kapcsolatteremtő készségek segítenek abban, hogy jó kapcsolatot ápoljanak és kezeljenek mindenféle ügyfelet, ideértve a dühös ügyfeleket is.
-
analitikai készség
Ahhoz, hogy értékesítési ügyekben a munkáltatója tanácsadója legyen, megfelelő piacelemzést kell végeznie. Ez az információ segít azonosítani az ügyfeleket és azt, hogy milyen termékeket mutasson be az adott ügyfeleknek. Ezért fontos ebben a pozícióban a jó analitikai készség.
gyakran ismételt kérdések
Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket az üzletkötő munkakörrel kapcsolatban:
-
mit csinál egy értékesítési képviselő?
Az értékesítési képviselő egy vállalat termékeit értékesíti a fogyasztóknak. Új termékeket vezet be a piacra és felkelti a figyelmet.
-
mik egy üzletkötő alapkészségei?
Az üzletkötőnek jó kommunikátornak és tárgyalónak kell lennie ahhoz, hogy üzleteket köthessen a potenciális ügyfelekkel. Analitikai készségekre is szüksége van a piaci rések azonosításához, valamint marketing készségekre a különböző termékek népszerűsítéséhez.
-
milyen végzettséggel kell rendelkeznie egy üzletkötőnek?
Nincsenek kőbe vésett elvárások a képzettséggel kapcsolatban egy üzletkötő felé, a hangsúly inkább a személyes készségeken van. Középfokú végzettség elég lehet egy kezdő pozícióhoz, hiszen a munkába álláskor biztosítanak termék vagy szolgáltatás specifikus értékesítési képzéseket. Hasznosak lehetnek a marketing és értékesítést segítő tanfolyamok is. Magasabb pozíció betöltéséhez szükség lehet egyetemi végzettségre is. A munkavégzéshez az ügyfél látogatások miatt B kategóriás jogosítvány és megfelelő vezetési tapasztalat is szükséges.
-
nehéz munka az értékesítésben dolgozni?
Az üzletkötői munka kihívást jelentő karrier lehet, amely önbizalmat és karizmát igényel. A szerep magában foglalja a visszautasítások kezelését és az mérges ügyfelekkel való foglalkozást is, ami sokszor stresszes lehet.
-
jól keres egy üzletkötő?
Az üzletkötők fizetése a munkatapasztalattól és az értékesített terméktől függően is változik, emellett jutalékot és bónuszt is kapnak. Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat.
-
hogyan jelentkezhetek üzletkötő állásra?
Üzletkötő állásra pályázni könnyű: készítse el Randstad-profilját, és válogasson állásajánlataink közül az Ön közelében. Bejelentkezést követően jelentkezzen egy kattintással az Önnek szimpatikus álláslehetőségre a weboldalunkon keresztül!