írjon önéletrajzot az elért eredményekről!
Ez az első lépés ahhoz, hogy a HR-esek felfigyeljenek Önre, és közelebb kerüljön álmai munkahelyéhez.
A CV-ben azonban a fő hívószavak mellett röviden arra is érdemes kitérni, hogyan oldott meg egy kihívást jelentő szakmai problémát. Az önéletrajza még lenyűgözőbb lesz, ha megad néhány hiteles referenciaszemélyt, akik alátámasztják az állításait.
Részt vett egy publikált tudományos kutatásban, és komoly eredményeket ért el? Akkor ezt is említse meg az önéletrajzában, hiszen ez már a szakmai alkalmasság bizonyítéka, ami felkelti a toborzási szakemberek és cégvezetők figyelmét. Mindenképpen beszéljen az interjún az egyetemen/főiskolán szerzett szakirányú tapasztalatairól (például az iskolai versenyen indított sikeres projektjéről). Arról is számoljon be, ha részt vett egy hasznos gyakorlati programban, vagy egy részmunkaidős állásból merített új tapasztalatokat.
tervezze újra az online személyiségét!
A közösségi oldalakon lévő digitális lábnyomunk szinte mindent elmond rólunk. A Forbes elemzése szerint háromból egy toborzási szakember visszautasítja a jelöltet, ha valamilyen negatív tartalmat talál róla a közösségimédia-profiljában.
Már az önéletrajzok elküldése előtt érdemes felkészülni arra, hogy a fejvadászok ellenőrizni fogják a közösségi oldalainkat. Korlátozza a láthatóságát azoknak a Facebook-posztoknak, amelyek rossz színben tűntethetik fel egy fejvadász vagy a leendő főnöke előtt. Nézze át a profilját, és szortírozzon szorgalmasan a képek között, nehogy egy kínos bulifotó miatt rosszul sikerüljön az interjú.
Jóval profibb benyomást keltünk a HR-szakemberekben, ha szakmailag értékes tartalmakat posztolunk a Facebookon, az Instagramon, a LinkedIn-en vagy a Twitteren. A közösségi oldalak kiváló felületek arra, hogy beszámoljunk a CV-ből kihagyott sikereinkről: a sporteredményekről, az önkéntes munkáról és mindarról, amivel szimpatikussá válhatunk a leendő munkaadónk szemében.
A világszinten 500 millió felhasználóval rendelkező LinkedIn a legjobb oldal, ha friss diplomásként munkát keresünk vagy kiterjedt kapcsolati hálót szeretnénk kialakítani a saját szakterületünkön. Online jelenlétünk még meggyőzőbbé válik egy kreatív szakmai bloggal, ahol megmutathatjuk, milyen tájékozottak és lelkesek vagyunk a saját területünkön.
készüljön fel az interjúra!
Széleskörű tájékozottság és magabiztosság – ez az a két tulajdonság, amelynek birtokában meggyőzőek leszünk egy állásinterjún. Mélyüljön el a cég profiljában és tevékenységében, és legyen tisztában a saját képességeivel, hogy a maximumot nyújtsa az állásinterjún. Ehhez mindent tudnia kell az interjúztatás fortélyairól és arról is, milyen kérdésekkel bombázhatják az önéletrajza valamennyi részletét ismerő HR-esek.
Gyakran már az e-mailből kiderül, kik fognak minket interjúztatni. Ilyenkor nézzük meg a LinkedIn-en, a Facebookon a cégvezető vagy a toborzási szakember szakmai profilját, mert így könnyebben tudunk majd kommunikálni vele, és már a beszélgetés elején elnyerhetjük a bizalmát. Olvassunk bele a vállalat pénzügyi riportjaiba, a vezetőkkel készült interjúkba, és ismerjük a weboldaluk legfrissebb híreit is, hogy minél szakszerűbb választ adhassunk a felmerülő kérdésekre.
Egy alapos felkészülés birtokában rávilágíthatunk arra, a képességeink milyen tökéletesen illenek a meghirdetett feladatkörbe, és munkánk mekkora hatékonysággal járulhat hozzá a cég eredményességéhez. Ha még a versenytársakról és az általunk elérhető versenyelőnyökről is beszélünk, akkor jó eséllyel kiemelkedünk majd a jelentkezők tömegéből.
melyik a legjobb állásajánlata?
A frissdiplomások gyakran már az első adódó ajánlatot elfogadják, és ezzel messzire sodródnak álmaik állásától.
Számos tényezőt mérlegelnünk kell, hogy megállapíthassuk, mennyire ideális a számunkra az állás. Fontos, hogy pályakezdőként találjunk egy munkát, de nem mindegy, hol dolgozunk, és milyen vállalatnál indítjuk a karrierünket. Jó döntést csak akkor hozhatunk, ha elegendő információnk van a pozícióról és a vállalatról.
Tudja, mennyi lesz a fizetése, ki lesz a főnöke, és mikor kezdődik a munka? Milyen a munkaidő, és vajon kap utazási vagy lakhatási támogatást, valamilyen cafeteriát?
Csak akkor fogadja el az állásajánlatot, ha a kérdések mindegyikére ismeri a választ. Tájékozódjon az iparágra jellemző fizetésekről, hogy kiderüljön, mennyire versenyképes az ajánlat, és nézze meg a fizetésekről szóló Randstad Employer Brand Research kutatási eredményeit is!
Szakítson minél több időt az ajánlat mérlegelésére, és csak a karrierindítás szempontjából legelőnyösebb ajánlatot fogadja el.
Kívánjuk, hogy minél könnyebben vegye az álláskeresés kihívásait, és találja meg mielőbb álmai állását!