Sokan nem sejtik, de az online és offline kapcsolatépítés a legtöbb esetben az álláskeresés folyamán kiemelkedően fontos szerepet tölt be. "Megdöbbentő, hogy a munkahelyek több mint 60%-át találják meg és töltik be személyes ajánlás alapján." Kelly Moeller
Adunk 5 tippet, amit érdemes megfontolnia, mielőtt részt vesz a következő networking eseményen.
Hogyan legyünk kiemelkedőek a kapcsolatépítő eseményeken?
1. Legyünk felkészültek
Legyen szó bármilyen eseményről, győződjünk meg róla, hogy kellően felkészülten érkezünk. Ha az e-kereskedelemre esik a hangsúly, akkor ismerkedjünk meg néhány aktuális trendről, változásról, amikről beszélgethetünk, amelyekre hivatkozhatunk az esemény folyamán. Kulcsfontosságú továbbá, hogy legyen egy rövid, velős bemutatkozónk, amellyel gyorsan el tudjuk magyarázni, hogy kik vagyunk, mivel foglalkozunk, és hogyan kapcsolódunk az adott témához. Ha van egy előre átgondolt bemutatkozónk, jó eséllyel pozitívan befolyásolhatjuk az első benyomást. Ne fogjuk túl hosszúra sem a mondandónkat, adjunk magunknak maximum 60 másodpercet, hogy ne tűnjünk túl egocentrikusnak sem.
2. A névjegykártya fontossága
Ez a tippünk elsőre magától értetődőnek tűnhet, de meglepően rendkívül sokan vannak azok, akiknek nincs is névjegyük vagy egyszerűen nem hordják maguknál. Pedig elkészítésük nem költséges, és könnyen megtervezhetjük akár valamelyik online program segítségével, mint a Moo vagy a Canva. Ugyanakkor túlzásba sem szabad esnünk, ne próbáljuk meg rátukmálni mindenkire, akivel csak találkozunk. Ehelyett győződjünk meg róla, hogy sikerült-e felkeltenünk a beszélgetőpartnerünk érdeklődését, és csak akkor cseréljünk névjegyet. Így nagyobb eséllyel keresnek fel bennünket a jövőben.
3. Ne aprózzuk el magunkat
Amikor részt veszünk egy eseményen, a legjobb, ha megpróbálunk jó kapcsolatot kiépíteni a véleményvezér résztvevőkkel, előadókkal. Ha a mennyiségre törekszünk, és túl sok emberrel próbálunk kapcsolatot teremteni, kevésbé leszünk eredményesek, mint ha néhány résztvevőre fókuszálva kezdeményeznénk komoly, értelmes beszélgetést. Tűzzük ki célul 4-5 kulcsfontosságú véleményvezér megismerését és kontaktálását, és előre gondoljunk ki néhány izgalmas kérdést, amelynek segítségével érdekesebb vitákat kezdeményezhetünk velük.
4. Hívjuk segítségül a közösségi médiát
Ha szeretnénk frissen tartani az így szerzett kapcsolatainkat, a találkozót követően vegyük fel új ismerőseinkkel a kapcsolatot a közösség médiában is. Ezzel a módszerrel publikációink, posztjaink segítségével könnyedén szem előtt maradhatunk.
Emellett, ha még nem tette, mindenképp csatlakozzon LinkedIn-csoportokhoz, és készítsen, publikáljon olyan szakmai tartalmakat a közösségi médiafelületein keresztül, amelyek érdeklik és megmozgatják a professzionális közönségét. A közösségi hálózatok kiválóan alkalmasak a kapcsolatépítésre és a hosszú távú kapcsolattartásra egyaránt. Fektessünk megfelelő időt egy olyan tudatosan felépített profil létrehozására és megőrzésére, amelyre büszkék lehetünk, és amiből szakmailag is profitálhatunk! Vegyük fel a kapcsolatot régi kollégáinkkal, iskolai barátainkkal! Ez az energiabefektetés hosszú távon ígéretes pozíciókhoz és üzleti együttműködésekhez vezethet.
5. Fontos az utánkövetés
Ha sikerült kapcsolatot teremtenünk néhány befolyásosabb személlyel, mindig küldjünk egy rövidke e-mailt vagy LinkedIn üzenetet nekik a találkozó után. Küldhetünk akár egy cikket, amelyet látva eszünkbe jutott az illetővel való beszélgetés, vagy elküldhetjük akár az önéletrajzunkat is, a lényeg, hogy maradjunk meg az emlékezetében.