Minél többen jelentkeznek egy állásra, annál valószínűbb, hogy a szakmailag legképzettebbet veszik fel az adott pozícióra. Mi kell ahhoz, hogy mi legyünk a kiválasztott? Tartsuk naprakészen a tudásunkat, és folyamatosan fejlesszük azt, hogy mi váljunk a legjobb szakemberré, ha felvételire kerül a sor!
Írjunk blogot aktuális és nagy érdeklődést keltő témákról, jelentkezzünk a legfrissebb szakmai hírekkel egy rendszeresen megjelenő YouTube-videóban, vagy indítsunk egy podcastet! Még leleményesebbek vagyunk, ha részt veszünk a szakmai workshopokon és reggeliken, ahol együtt gondolkodhatunk a szakmabeliekkel!
Összegyűjtöttük, hogyan tartsuk a csúcson a szakmai tudásunkat!
tartsunk előadást!
Klisének tűnik, de attól még igaz: a tanítás során a tanár még többet tanul egy adott területről, mint a diákjai.
Ahhoz, hogy valaki szakértő előadást tartson, ahhoz alapos tudással kell rendelkeznie egy adott területről, és a mondandóját izgalmas szakmai újdonságokkal kell színesítenie, mert csak így tudja magával ragadni és lekötni a hallgatóságát. Ehhez persze különleges felkészültség szükséges, de szerencsére ez egy kölcsönös folyamat, mert az előadásra való felkészüléssel mi is rengeteget tanulunk, és aztán az érdeklődők is új tudással, információk tömegével lesznek gazdagabbak.
Az előadáshoz szerezzünk egy jó minőségű webkamerát, és adjuk közre élőben a YouTube-on, hiszen így akár százezrekhez is eljuthat az általunk elkészített tartalom. Egy videós előadás még egy csomó olyan értéket tartogat, amire elsőre nem is gondolnánk: a tartalom kitalálásához inspirálódnunk kell, amiben a szakmai blogok hírlevelei segítenek, de egy kis kutatómunkával összeállíthatunk egy olyan blogokból-vlogokból-podcastekből álló információs kincsesbányát, ami a későbbi előadásokhoz is kiváló kiindulópont lesz!
indítsunk saját blogot!
Ez embert próbáló feladat, hiszen bloggerként egy személyben leszünk felelősek az oldal szerkesztéséért, a tartalmak kreativitásáért, és a közösségi oldalak felügyeletéért is. És előre időzítenünk kell egy csomó tartalmakat, mert az oldal nem indulhat üresen, és arra is fel kell készülni, hogy az újdonságokra éhes látogatókat rendszeresen ki kell szolgálnunk contentekkel.
Ez elsőre talán kicsit soknak tűnik, de megéri!
Rengeteg specialista futott be ragyogó karriert azzal, hogy egy szakmai bloggal egyre ismertebbé vált, és idővel a saját meglátásával, véleményével forradalmasította az adott szakterületről való gondolkodást. A lényeg a szakmai cikkek folyamatossága, mert csak így fognak a látogatók visszatérni az oldalaidra, és elhinni, hogy nem csak egy-egy pillanatra vagy képes lángelmeként alkotni. A rendszeresen frissített tartalmakra egyre többen lesznek kíváncsiak, és élénk érdeklődés esetén idővel erre akár egy vállalkozást is építhet az ember.
szakmázzunk kollégákkal!
Manapság a reneszánszukat élik a szakmai reggelik, ahol egy bizonyos terület képviselői összejönnek egy gondolatébresztő kávéra, és a reggeli mellett bemutatják a legizgalmasabb új irányokat, trendeket és innovációkat.
Az ilyen rendezvényeken a résztvevők örömmel osztják meg egymással a frissen szerzett tudásukat egy-egy specifikus területről, és az előadások közben feltehetjük a felvetődő kérdéseket, utána pedig értékes kapcsolatokra tehetünk szert, ha megismerkedünk a többiekkel. Ezeknek köszönhetően bővelkedni fogunk a zseniális tanácsokban, friss tapasztalatokra teszünk szert, a kapcsolati hálónk pedig sosem látott növekedésnek indulhat, ami akár álmaink állását is elhozhatja az életünkbe. Lehet, hogy az egyik szakmai workshopon vagy reggelin ismerjük meg a következő főnökünket vagy kollégánkat is.
Minden izgalmas és informatív workshop után új szemszögből nézünk majd a szakterületünkre, amitől remek ötleteink támadhatnak!