Elsőre nagyon fárasztónak és nehéznek tűnhet a kapcsolatépítés, de minél többet foglalkozik vele, annál jobban és természetesebben fog menni. Kezdésnek írjon egy listát azokról a személyekről, akikről tudja, hogy szeretné felvenni velük a kapcsolatot. Első körben olyan személyeket célozzon meg, akikről tudja, hogy sok másik, az Ön számára releváns emberrel tartják a kapcsolatot. Fontos, hogy ne tekintse késznek a listáját 30-50 fő alatt.
a LinkedIn világában
Az összes elérhető kapcsolatépítést célzó weboldal közül talán a LinkedIn a legértékesebb szakmai szempontból. Lehetővé teszi, hogy kapcsolódjon rengeteg emberhez, vállalathoz és csoporthoz a saját területén, iparágán belül.
Emellett lehetősége nyílik naprakészen tartani a tudását a legújabb iparági trendekről és tudását meg is oszthatja akár más szakemberekkel is.
Kezdje el a kapcsolatépítést olyan emberekkel, akiket jól ismer és folyamatosan bővítse ismeretségi körét. Ezt követően már látni fogja, hogy az ismerősei által kiket ismerhet meg és ők milyen profilokat néztek meg, kezdtek el követni mostanában. Kérhet továbbá személyre szabott ajánlásokat is, ami pozitívan befolyásolja majd az online személyes márkájának értékét.
Csatlakozzon a munkahelye LinkedIn oldalához és a tanulmányait biztosító oktatási intézmények alumni csoportjaihoz is, hogy még jobban kiszélesíthesse ezzel kapcsolatai és lehetőségei körét. Kövessen más vállalatokat is, pillantson bele milyen máshol a vállalati kultúra, légkör. Emellett mindenképp érdemes csatlakozni néhány érdekes szakmai csoporthoz is, ahol számtalan izgalmas témában foglalhat állást.
Összességében elmondhatjuk, hogy a LinkedIn kiváló lehetőséget nyújt az Ön számára hosszú távú karriercéljai eléréséhez.
a kapcsolati háló kiterjesztése
Ha a kapcsolatépítésre a mindennapi élet részeként tekint, egyre természetesebbnek érzi majd. Íme néhány tipp hozzá:
- határozza meg a céljait, tudja, hogy mit szeretne elérni vele
- építsen be egyszerű kapcsolatépítési aktivitásokat a mindennapi rutinjába
- állítson be emlékeztetőket a naptárába, szánjon rendszeresen időt rá
- készítsen feljegyzéseket a beszélgetésekről, hogy emlékezni tudjon rá, kivel miről beszélgetett legutóbb
- monitorozza eredményeit
- keressen izgalmas témákat és mindkettőjük számára jövedelmező lehetőségeket
- fontos az utánkövetés (helyzettől függően akár írhat köszönő e-mailt)
Ne feledje, a jó munkához idő kell. Az, hogy volt ma egy sikeres beszélgetése valakivel, még nem jelenti azt, hogy holnap már együtt is fognak dolgozni, de hosszú távon jövedelmező lehet minden új munkakapcsolat.