Vannak olyan képességek, amelyek többnyire a felvétel felé lendítik a jelölt megítélését. Minél könnyebben tudunk együttműködni másokkal, annál könnyebben illeszkedünk be egy adott csapatba és projektmunkába. Az is rengeteget jelent, ha tanulékonyak vagyunk, emellett könnyen alkalmazzuk az egyetemen/főiskolán elsajátított ismereteinket a munkahelyi szituációkban!
És ha még az időmenedzsment művészetéhez is értünk, akkor minden esélyünk megvan rá, hogy minket válasszanak az adott pozícióra!
első az ügyfél!
Ha követjük ezt a szemléletet, és az interjún hangot is adunk ennek, akkor a vezetők és a HR-esek is felfigyelnek ránk. Azonnal jó benyomást keltünk bennük, ha a beszélgetés közben érzik, hogy fontos számunkra egyből bizalmat ébreszteni azokban az ügyfelekben, akikkel majd a projektek kapcsán foglalkozunk.
Az ügyfélközpontú megközelítésre minden cégvezetőnek felcsillan a szeme, hiszen ez a hozzáállás jelentősen hozzájárul a vállalat sikeréhez, különösen, ha fogyasztói szolgáltatásokat, termékeket forgalmaz a cég.
csapatjátékos adottságok
Egyedül dolgozni bárki tud, azonban nem mindenki eredményes egy dinamikus, sokrétű csapat tagjaként. A felgyorsult világban az összetett feladatok sokszor azt követelik tőlünk, hogy a munkatársainkkal szövetkezve lássunk neki egy nagyobb projektnek. Ebben az esetben csak úgy lehet előrejutni, ha a team remekül együttműködő csapattagokból áll. A csapatjátékos gondolkodással felgyorsul a munka, és az információ is minden korábbinál gyorsabban osztódik.
A másokkal való együttműködés képességével az ember nemcsak a munkahelyi környezetben, hanem az élet valamennyi területén komoly sikereket könyvelhet el!
az időmenedzsment elsajátítása
A kiváló jelölteket kereső cégek már az interjún is megkérdezhetik, hogy mennyire mélyültünk el az időkezelés művészetében.
Egyes helyeken a felvétel esetén fontossá válhat majd, hogy mennyire pontosan érkezünk reggel a munkába, és vajon már a munkaidő vége előtt néhány perccel elszökünk, vagy betartjuk a játékszabályokat, és mindig precízen fejezzük be a napot.
Érdemes odafigyelni ezekre az „apróságokra”, mert nemcsak a felvételin, hanem a munka első heteiben is alapvetően határozzák meg azt, hogyan gondolkodnak majd rólunk a cégnél.
problémamegoldás
Vannak olyan kollégák, akik a bolhából is elefántot csinálnak, és már a legkisebb akadály felmerülésekor elveszítik a nyugalmukat, mások pedig a legapróbb okokra igyekeznek visszavezetni a gondokat, hogy ezáltal mielőbb megoldhassák őket.
Egy komoly probléma esetén a vezetők azt a munkavállalót alkalmazhatják, aki a leggyorsabban és leghatékonyabban oldja meg a kihívást, amivel találkozik. A folyamatosan változó feltételek között rengeteg gond merülhet fel: ha ezekre megoldást tudunk találni, máris szereztünk egy jó pontot a soft skillek listáján!
vezetői képességek
A vezető a legnehezebb körülmények (például belső konfliktus) esetén is képes döntéseket hozni. Még abban az esetben is, ha azok súlyos következményekkel járnak. Ha egy állásinterjún felfedezik bennünk ezt az adottságot, akkor ez bizonyos pozíciók esetében előnyt jelenthet.
A másik fontos vezetői tulajdonság a proaktivitás. A vezetői képesség birtokában ugyanis az ember nemcsak követi a főnökei kéréseit, hanem szükség esetén tovább is tudja gondolni őket, megelőlegezve a következő lépéseket. A proaktivitás arról szól, hogy nemcsak reagálunk az eseményekre, hanem mi válunk azok kezdeményezőjévé.
A vezetői érzék harmadik jele a hatékony munkamódszerek keresése, amelyekkel valódi eredményeket lehet elérni. Minél többet fedezünk fel ezek közül, annál ütőképesebbé tehetjük a jövőben a céget, és annál nagyobb valószínűséggel vehetnek fel minket!