építsünk énmárkát az online világban!
Évek óta hanyagolja a szakmai Facebook-csoportokat és a LinkedIn-profilját? Ideje visszatérnie az online énmárka erősítéséhez! A digitális önarckép sokat lendíthet a karrierjén, a rosszul kialakított online személyiség viszont a fejlődés akadálya is lehet.
A 21. században már a digitális világban megjelenő énmárka a személyes brand alapja. Egy fejvadász vagy a következő munkaadónk gyakran a LinkedInen, a Facebookon vagy a Twitteren gyűjt információkat arról, milyen szakmai tapasztalatokkal rendelkezünk. Azt is megnézhetik, milyen szakmai posztokat osztunk meg az ismerőseinkkel.
A munkaadók ilyenkor arra kíváncsiak, mennyire látszik meg a digitális profilon a szakmai fejlődésünk. Elért mérföldköveket keresnek, és az is érdekli őket, mennyire vagyunk aktívak a professzionális közösségekben. A LinkedInen az is sokat számít, milyen értékeléseket adtak rólunk a korábbi főnökeink és kollégáink.
Érdemes havonta egyszer újragondolni és tovább építeni az online személyiségünket. Legyünk hitelesek az általunk képviselt területen, és készítsünk videós tartalmakat! De csak olyan posztokat osszunk meg, amelyek erősítik a professzionális márkánkat.
használjuk a kapcsolati hálónkat!
Az esélyeink egy vágyott munka megszerzésére jelentősen megnőnek, ha egy ott dolgozó ismerősünk beajánl minket. Szűkítsük le az álláskeresést azokra a vállalatokra, ahol a legszívesebben megpályáznánk egy pozíciót, aztán kérdezzük meg a barátainkat, hátha valaki beajánl az adott céghez, vagy belső információkat mesél a vállalatról.
Sajátítsuk el a kapcsolatépítés nehéz, ám óriási sikerrel kecsegtető tudományát! Keressünk olyan kapcsolódási pontokat (rendezvényeket, konferenciákat), ahol szakembereket ismerhetünk meg a saját iparágunkon belül. A kapcsolatépítés még mindig a leghatékonyabb álláskeresési módszer, mert lehet, hogy egy szimpatikus beszélgetőpartner lesz a következő főnökünk vagy a kollégánk egy új munkahelyen.
Érkezzünk egy kicsivel a rendezvény kezdete előtt. Már ez is egy kiváló alkalom arra, hogy beszélgessünk a vendégekkel, a helyszínen lévő kollégákkal. Elegáns öltözködéssel, udvarias stílussal és néhány finom poénnal pozitív első benyomást kelthetünk új ismerőseinkben.
Legyen nálunk egy vizuálisan izgalmas névjegykártya: ezzel megjegyeznek minket az emberek, és mi fogunk az eszükbe jutni, ha igazi profit keresnek a szakterületünkön.
Ismerjen meg még több szintlépési tippet! Hamarosan bemutatjuk, hogyan fejlődhet egy tapasztalt mentor támogatásával, és milyen módszerekkel gondolkodhatunk a fejvadászok, a munkaadók agyával.