Mára a LinkedIn szinte megkerülhetetlen szereplője lett az álláskeresésnek a szellemi munkák területén, ezért fontos, hogy minden olyan funkcióját ismerjük, és minél jobban ki tudjuk használni, ami segíthet abban, hogy megtalálhassuk álmaink állását. A platformon ugyanis nem csak állásajánlatok közt böngészhetünk, hanem szakmai profilunkkal láthatóak lehetünk a munkáltatók számára is. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy profilunk tökéletes legyen.
HR szakértőink közreműködésével összeállítottunk egy rövid videót, amiben tippeket adunk egy profi LinkedIn profil összeállításához és az álláskereséshez is, az alábbi témaköröket érintve:
1./ mi a LinkedIn? Hogyan tud segíteni az álláskeresésben?
A „szakmai facebook”-ot, azaz a LinkedIn-t egyre többen használják, már nem is csak álláskeresés céljából, hanem kapcsolati hálójuk építésére is. A LinkedIn ugyanis nem csak egy álláshirdetési portál, hanem szakmai adatbázis is. A videó elején mutatunk pár nyomós érvet, amiért érdemes profilt készíteni, ha még esetleg nem rendelkeznénk vele.
2./ milyen egy profi LinkedIn profil?
Egy toborzó átlagosan 30 másodpercet tölt egy-egy LinkedIn profil átnézésével, ezért nem mindegy, hogy milyen információkat osztunk meg rajta és ezt milyen formában tesszük. A kulcsszavak használatával nagyban megkönnyíthetjük, hogy ennyi idő alatt is fel tudja mérni, hogy alkalmasak vagyunk-e az adott pozícióra és azt is, hogy megtalálja profilunkat. A videóban tippeket adunk ahhoz, hogy milyen adatokat érdemes megadnunk, hogyan mutassuk be szakmai tapasztalatainkat, hol és hogyan használjunk kulcsszavakat, hogyan alakítsuk ki a fejlécet, ami egy lista nézetnél megjelenik rólunk, vagy, hogy milyen fényképet válasszunk profilunkra.
3./ hogyan érdemes használni álláskeresés során?
A böngészhető álláshirdetések mellett sokkal több lehetőség rejlik a LinkedIn-ben, különösen, ha aktívan álláskeresésre szeretnénk használni. Aktív álláskeresés esetén mindenképp állítsuk profilunkat “Open for new opporunities”-re és adjunk meg legalább egy elérhetőséget, amin felvehetik majd velünk a kapcsolatot, de a legjobb, ha e-mail címünk mellett telefonszámuk is szerepel profilunkon. Továbbá feliraktkozhatunk különböző értesítőkre is. Többek között ezek beállításához, valamint további hasznos funkciók használatához adunk tippeket a videóban.
4./ hasznos funkciók.
A LinkedIn lehetőséget biztosít arra is, hogy nyomon kövessük a platformon keresztül leadott jelentkezéseinket, valamit különféle értesítőket is állíthatunk be arra az esetre, ha számunkra releváns pozíció kerül fel az oldalra. A videóban megmutatjuk, hogyan állíthatjuk be ezeket, illetve azt is, hogy hogyan könnyíthetjük meg a recruiterek számára, hogy megtaláljanak egy számunkra megfelelő álláslehetőséggel.
5./ amire a jövőben is érdemes figyelni.
Függetlenül attól, hogy aktívan keresünk állást, vagy csak alkalmanként böngészünk, fontos, hogy láthatók és elérhetők legyünk az online térben és a megadott információk napra készek legyenek. A recruiterek ugyanis sok esetben adatbázisokból keresnek megfelelő jelölteket. A videó záró részében bemutatjuk, hogyan zajlik a Randstadnál a kiválasztás és miben tud segíteni álláskeresés során egy profi HR tanácsadó.