Mivel a Facebook profiljához bárki hozzáférhet, nem meglepő, hogy a munkaadók 35%-a utasított már el jelölteket a profiljukon szereplő információk, képek alapján. A legtöbbször alkoholos vagy kábítószeres befolyásra utaló tartalmak, vagy előző munkaadóról, munkatársról vagy ügyfélről való negatív hangvételű kommunikáció miatt kerültek elutasításra.
Másfelől pedig a menedzserek 18%-a talált már olyan információkat a potenciális jelöltjéről, ami miatt végül őt választotta ki. A profilja alapján általában könnyen megállapíthatják a munkaadók, hogy mennyire illene a vállalati kultúrába, mennyire kreatív, vagy milyen kommunikációs képességekkel rendelkezik.
A kollégák és menedzserek ismerősnek jelölése egyre inkább jellemző ezen a felületen is, a felhasználók már nem csak barátaikkal, családtagjaikkal való kapcsolatteremtésre, kapcsolatápolásra használják. De hogy is használhatjuk ezt a felületet tudatosan a személyes márkánk építésére?
professzionális részletek
A Facebookon mindenképp érdemes megadni a szakmai hátterére vonatkozó információkat, úgy, mint a vállalat nevét ahol dolgozik/dolgozott, vagy a pozícióját, feladatkörét is. Ne felejtse el megadni előző iskoláit és képzéseit, valamint töltsön fel profil fotót és szélesítse szakmai kapcsolati hálóját.
legyen professzionális a profilképe
A Facebook profilfotója talán a legfontosabb képe a közösségi médiában, mivel mindenki láthatja az adatvédelmi beállításaidtól függetlenül. Olyan profilképet válasszon, amely tükrözi valós személyiségét és támogatja a személyes márkájának pozitív épülését.
ismerje meg és használja jól az adatvédelmi beállításokat
Ha van bármi olyan a Facebook profija alatt, amit nem szeretne, hogy mindenki lásson, rengeteg módon tudja korlátozni a felhasználók hozzáférését. Nem csak publikussá vagy priváttá lehet tenni ezeket a fotókat, videókat és egyéb bejegyzéseket, de akár megadhat bizonyos csoportokat is, akik láthatják.
egyéb módok, amelyekkel kitűnhet a Facebookon
1. Jól megválogatott posztok: Mindenképp előnyére válhat, ha olyan gondolatösztönző posztokat oszt meg az üzenő falán, ami illik a személyes márkájához is. Lehet ez akár egy videó, akár egy cikk a szakterületéhez, iparágához kötődően, vagy egy sikertörténet egy olyan ismert, sokak által kedvelt véleményvezérről, mint Richard Branson vagy Elon Musk.
2. Kedveljen és kövessen releváns oldalakat: Tartsa észben, hogy azok a tartalmak, amiket kedvel, utalni fognak az érdeklődési körére, értékeire és személyiségére, amelyeket mind figyelembe fog venni a potenciális jövőbeli munkaadója, amikor döntést hoz arról, mennyire illene a megpályázott pozícióra.