Olvassa el 8 tippünket, és ismerje meg azokat az eszközöket és titkos funkciókat, amelyek drasztikusan növelhetik a láthatóságát, és segítenek kiemelkedni a számtalan jelölt közül.
Keressünk rá magunkra a Google-ban.
Tudta, hogy a toborzás-kiválasztásért felelős HR szakemberek ma már nem a Facebookon vagy a LinkedInen kezdik a jelöltek ellenőrzését, hanem egy egyszerű Google kereséssel? Pedig így van.
Ha szeretnénk látni, hogy másoknak mit jelenít meg rólunk a Google, inkognitó módban használjuk a keresőt. Máskülönben a Google a korábbi kereséseink alapján finomítja a találati listánkat, így nem fogunk pontos képet kapni arról, mit találhat rólunk a munkaadó.
Nem lenne jó például, ha helytelen képeket vagy kommenteket találnának tőlünk. Ez bizony válóok lehet, így érdemes mindenképp törölnünk azokat. Ha erre nincs lehetőség, akkor próbáljunk meg ellenállni a késztetésnek, hogy rákattintsunk, mert ezzel csak növeljük a jövőbeli megjelenésének esélyét. Végül pedig tartsuk észben, hogy a munkáltatók többnyire nem kattintanak tovább a kereső első oldalánál, így arra helyezzük a fókuszt!
Szeretne a hírnévmenedzsment játékában élen járni? Kapcsoljon be Google értesítőt a saját nevére, így minden alkalommal értesítést kaphat, ha a neve feltűnik a Google keresőjében! Most, hogy ezen túl vagyunk, kezdhetünk foglalkozni a LinkedInnel.
Írjunk és posztoljunk cikkeket tevékenységi területünkhöz kapcsolódóan.
A rövid (maximum 500 szavas), gondolatébresztő cikkek írása jó lehetőség arra, hogy megcsillogtassuk szakértelmünket, a saját területünkre tereljük a figyelmet, és növeljük szakmai kapcsolataink számát. Egy HR-szakember például írhat az egyre szélesebb körben elterjedő, a felvételt megelőző tesztekről vagy értékelési módokról, amelyek segítségével kiszűrhetők a szakképzett jelöltek. Egy pénzügy-számvitel területen dolgozó szakember írhat egy új platform implementálásáról. Próbáljunk meg nagyjából rendszeres időközönként posztolni, kezdetben például havonta egy alkalommal. Ez segíteni fog a megfelelő közönség felépítésében.
Bár napjainkban már számtalan publikálást támogató platform létezik, a LinkedInen nagyon egyszerű a cikkírás és publikáció, könnyen megoszthatjuk gondolatainkat szakmai közönségünkkel. A publikációs felület egyszerűen kezelhető, és a "drag and drop" funkcióval egyszerűen szúrhatunk be képeket vagy szövegbeli kiemeléseket.
Egy kép többet mondhat ezer szónál.
A LinkedIn-profilunk mindenképp tartalmazzon egy professzionális fotót! Nem feltétlenül kell, hogy fotós készítse, de mindenképp üzleti jellegű legyen. Ez segít a fejvadászoknak, HR-szakembereknek arcot kapcsolni a leírt készségekhez és tapasztalatokhoz.
Néhány egyéb tipp:
- Olyan fotót válasszunk, ahol jól látszik az arcunk!
- Semmiképp se próbáljuk meg kivágni magunkat egy csoportképről! Komoly jelöltként a fókusznak rajtunk kell lennie, és zavaró lehet, ha más emberek válla is szerepel a képen.
- Mindenképp öltözzünk fel professzionálisan a fotó elkészítéséhez még akkor is, ha a portrén csak egy kis részlet lesz látható az öltözékünkből!
Készítsünk személyre szabott linkeket.
A LinkedIn alapértelmezett URL-je új felhasználó esetén egy kellemetlen betű- és számsort tartalmaz a vezeték- és keresztnevünk után. Szerencsére ezt meg tudjuk változtatni egy "beszédes" URL-re, ami alapján a fejvadászok és munkáltatók jobban emlékeznek majd ránk, ráadásul az önéletrajzunkban is jobban néz ki. Hogyan? Menjen a profiljára, majd a jobb oldali hasábban válassza az "Edit URL" opciót! Kattintson ide, a LinkedIn lépésről lépésre végigvezeti a beállításon!
Tereljünk forgalmat a profilunkra.
Tudta, hogy létre tud hozni egy LinkedIn gombot, ami egyenesen a LinkedIn profiljára viszi az olvasókat? Ha vannak izgalmas online tartalmaink, akkor érdemes az olvasókat átterelni a profilunkra, ez ugyanis kiváló lehetőséget teremt arra, hogy az érdeklődésüket és elkötelezettségüket új szakmai lehetőségekké alakítsuk. Menjen a saját profiljának szerkesztésére, görgessen le, és a jobb oldali sávban kattintson a "Create a badge" gombra!
Optimalizáljuk a kulcsszavakat.
A fejvadászok ma már egyre gyakrabban használnak célzott kulcsszavas kereséseket, hogy rátaláljanak a valódi tehetségekre LinkedInen. Ez azt jelenti, hogy a profilunknak nemcsak az érdeklődésünknek megfelelő szektorokhoz, pozíciókhoz kapcsolódó kulcsszavakat kell tartalmaznia, hanem a készségeinkhez és tapasztalatainkhoz kötődőeket is. Például több ezer szoftverfejlesztő van fent a LinkedInen, ha csak erre a kulcsszóra jelenik meg a profilunk, azzal nem tudunk egyből kitűnni a tömegből. Ugyanakkor ha van tapasztalatunk lean vagy agilis fejlesztés területen, azt mindenképp tüntessük fel. Mi a helyzet a programnyelvekkel, van, amelyikhez különösen értünk? Írjuk le mindet! Itt is ugyanazzal a kihívással kell megküzdenünk, amellyel az önéletrajz megírásánál: milyen kulcsszavak segíthetnek eljutni az interjúig?
Használjuk a csoportokat, hogy növeljük kapcsolati hálónkat.
A LinkedIn az üzleti kapcsolatépítés és kapcsolattartás támogatására jött létre. Ha szeretnénk a közvetlen szakmai közönségünkön kívül is növelni az elérésünket, próbáljunk meg olyan szakmai csoportokat találni, amelyekben hozzánk hasonló tevékenységi körrel rendelkező emberek vannak. Ha például rákeresünk az adminisztratív szakmai csoportokra, a találati listánkon közel 60 csoport landol. Egyébként maximum 100 csoporthoz csatlakozhatunk, amelyek többek között olyan témák köré épülhetnek, mint érdeklődési körök, vállalatok, oktatási intézmények, földrajzi terület, iparág. Ezért futnunk kell néhány kört, mire megtaláljuk azokat, amelyek a legrelevánsabbak lehetnek számunkra.
Győződjünk meg róla, hogy ott vagyunk a fejvadászok radarján.
2016-ban a LinkedIn kiadott egy érdekes funkciót, az "Open candidate-t" (nyitott jelölt), amellyel értesíthetjük a toborzási szakértőket arról, ha éppen nyitottak vagyunk a megkeresésekre. Ehhez menjünk fel a LinkedIn-profilunkra, görgessünk le a "Career interests" szekcióra, majd kapcsoljuk be a "Let recruiters know you're open." funkciót ("Tudatom a toborzási szakértőkkel, hogy éppen állást keresek."). Bekapcsoláskor olyan további információkat is meg kell adnunk, mint hogy milyen típusú pozícióra vágyunk, milyen jellegű munkahely érdekelne minket, és helyileg hol szeretnénk dolgozni. Akár személyes megjegyzést is írhatunk a fejvadászoknak a szakmai célkitűzéseinkről. Töltsük ki ezeket a mezőket is, hogy teljesen kiaknázhassuk a LinkedIn funkciója nyújtotta lehetőségeket. Bónuszként: senki sem fog tudni arról, hogy kitöltöttük ezt a részt, csak a fejvadászok. Ez teljesen privát, így nem kell aggódnunk amiatt, hogy mit fog szólni jelenlegi munkaadónk, ha meglátja.
Ha egyszer tökéletesítjük LinkedIn-profilunkat, győződjünk meg róla, hogy kellő figyelmet fordítottunk a Facebook-profilunkra is. A fejvadászok gyakran több közösségi média felületet is megnéznek, ezért fordítsunk figyelmet mindkét profilunkra.
További tippeket LinkedIn-profil kialakításához itt olvashat, míg a professzionális Facebook-profil felépítéséhez itt találja javaslatainkat. Készen áll az álláskeresésre?