új kihívások a munkáltatók előtt.
A Workmonitor 2025 kutatás eredményei alapján egy új munkahelyi értékrend van kialakulóban: a sikert nem csak az határozza meg, hogy mit csinálunk, hanem az is, hogy miért, hogyan és kivel csináljuk. Ez egyértelmű új kihívásokat ad a munkáltatóknak.
a workmonitor 2025 riport fő témái.
-
a személyre szabottság motivál.
a miért dolgozunk.
A munka ma már többről szól, mint a fizetésről. A tehetségek világszerte olyan munkahelyeket keresnek, amelyek összhangban vannak személyes értékeikkel, törekvéseikkel és körülményeikkel.
A munkavállalók csaknem egyharmada mondott már fel azért, mert nem értett egyet a vezetés nézeteivel, és hasonlóan sokan távoztak a személyes fejlődési vagy előrelépési lehetőségek hiánya miatt.
A Workmonitor 22 éves történetében először fordult elő, hogy a munka és a magánélet egyensúlya megelőzte a fizetést, mint vezető motiváló tényezőt. A javadalmazás még mindig fontos, de a munkavállalók minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy megtalálják a kiteljesedés egyéb módjait.
-
a közösséghez tartozás érzésének előmozdítása.
a kikkel dolgozunk.
Az összetartozás érzése a munkahelyen nem csak a munkavállalók számára lenne fontos. Tízből több mint nyolc ember állította, hogy ez javítja a teljesítményüket és a munkahelyi közérzetüket is. Sokan keresik ugyanis a célt és a kapcsolódás lehetőségét a munkájuk során.
Ugyanakkor 63%-uk arról számolt be, hogy rejtegetik valódi önmagukat a munkahelyükön (az egy évvel korábbi 55%-hoz képest), 44%-uk pedig a mérgező munkakörnyezet miatt mondott már fel valamelyik munkahelyén.
És bár a munkavállalók tisztában vannak a munkahelyi méltányosság jelentőségével, 59%-uk szerint a szervezetük nem tesz elegendő erőfeszítést ezen a téren.
-
esélyteremtés a képzettségen keresztül.
a hogyan dolgozunk.
A technológiai fejlődés - különösen a mesterséges intelligencia terén - gyors ütemben alakítja át a munka jövőjét. A munkavállalók tudatában vannak ennek: 44%-uk azt mondta, hogy nem fogadna el olyan munkát, amely nem kínál lehetőséget a jövőre vonatkozó készségek fejlesztésére.
Míg 64% úgy véli, hogy a munkáltatók jobban támogatják a képzettség megszerzését, a munkavállalók egyre inkább saját felelősségüknek érzik: 35% hajlandó továbbképezni magát, bár 39% még mindig úgy véli, hogy az átképzés elsősorban a munkáltató feladata.
A képzés iránti igény és a képzésben részesülők aránya között továbbra is nagy a szakadék. A fiatalabb munkavállalók és a vezetők élhetnek leggyakrabban ezzel a lehetőséggel, de a munkaerőhiány miatt a szervezeteknek biztosítaniuk kell, hogy a képzési lehetőségekhez minden munkavállaló egyformán hozzáférjen.
a kutatás számokban.

főbb eredmények.
