Randstad Award
Randstad Award

Harmadik alkalommal adták át a Randstad Award díjakat

A Randstad Award, a világ legnagyobb munkáltatói márkakutatásának magyar eredményei szerint a legnagyobb foglalkoztatók között az Audi Hungaria és a Mercedes továbbra is a két legvonzóbb munkáltató. Bár a hazai nagyvállalatok az erős vezetés, pénzügyi stabilitás és képzési lehetőségek tekintetében jól szerepelnek a munkavállalók megítélése szerint, a dolgozók számára kiemelten fontos területeken, így a fizetés és a hosszú távú biztos állás terén erősíteniük kell.

Harmadik alkalommal adták át hazánkban a legvonzóbb munkáltatóknak járó Randstad Award díjat. Az előző két évhez hasonlóan ismét az autóipar adta a legvonzóbb vállalatokat, bár az élen változott a sorrend: idén az Audi Hungaria bizonyult a legnépszerűbbnek. A magyar munkavállalók több mint 63 százaléka szeretne az Audi Hungariánál dolgozni, míg a Mercedesnél 61 százalékuk helyezkedne el szívesen. 

Bár a jól ismert vállalatokhoz szívesen mennének a magyarok, mégis a legtöbb munkáltató számára egyre nagyobb kihívást jelent a tehetséges kollégák toborzása, illetve megtartása. „A Randstad Workmonitor 2015-ös év végi adataiból kiderül, hogy a munkavállalók 70 százaléka szerint a vállalatok komoly munkaerőhiánnyal fognak szembenézni 2016-ban, ráadásul ez a jelenség a versenyszféra minden területét érinti” – emelte ki Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója az április 6-án tartott díjátadó gálán. – „Ez még inkább felértékeli a tudatos munkáltatói márkaépítést: az erős munkáltatói márkával rendelkező cégek ugyanis 46 százalékkal kevesebbet költenek toborzás-kiválasztásra, valamint esetükben 28 százalékkal alacsonyabb a fluktuáció, mint más vállalatoknál” – tette hozzá Baja Sándor.

 

A nők az Audira, a férfiak a Mercedesre voksolnak

A világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján az Audi Hungaria több szempont szerint is az élen végzett: a hosszú távú biztonság és a képzési lehetőségek tekintetében ítélték a legjobbnak a munkavállalók. A dolgozók ugyanakkor úgy gondolják, hogy a kecskeméti Mercedes autógyár biztosítja a legjobb karrierlehetőségeket, erős menedzsmenttel és stabil pénzügyi háttérrel bír. „A férfiaknak kiemelkedően fontos a karrierépítés, valamint a biztos pénzügyi háttér, ennek köszönhetően körükben a Mercedes a legvonzóbb munkáltató, míg a nők esetében az Audi Hungaria végzett az élen” – jegyezte meg Baja Sándor. A nők számára a férfiakhoz képest fontosabb a munka és magánélet közötti egyensúly fenntartása, a kellemes környezet, valamint a rugalmas lehetőségek megléte.

A nők az Audira, a férfiak a Mercedesre voksolnak
A nők az Audira, a férfiak a Mercedesre voksolnak

A Randstad Award harmadik helyezését, a Legvonzóbb tisztán magyar tulajdonú cég elismerést kiérdemlő Szerencsejáték Zrt. szerezte meg. Saját szektorában kiemelkedő eredményéért különdíjat kapott továbbá az OTP, a MOL, a Richter Gedeon, a LEGO, a DM és a Nestlé, míg a tavalyi évhez hasonlóan ismét a TESCO nyerte el a Legismertebb munkáltató címet.

Összesítettben a szolgáltató szektor lekörözte az autóipart 

Bár a munkáltatók között két autóipari cég végzett az élen, iparági szinten már a szolgáltató szektor megítélése a legjobb. A magyar munkavállalók közel fele szívesen dolgozna ezen a területen, megelőzve az autó-, illetve a gyógyszer- és vegyipart. „A munkavállalók megítélése szerint a szolgáltató szektorban lehet a legjobb fizetést elérni, emellett a kellemes környezet és érdekes munka tekintetében is ennek a területnek a legjobb a megítélése hazánkban” – emelte ki Baja Sándor. A férfiak és a nők körében egyaránt a szolgáltató szektor végzett az élen, a második helyre rangsorolt autóipar egyedül a fiatalabb, 18-24 éves korosztály körében bizonyult népszerűbbnek.

Összesítettben a szolgáltató szektor lekörözte az autóipart
Összesítettben a szolgáltató szektor lekörözte az autóipart

A Randstad Award felmérés arra is rámutatott, hogy még a legvonzóbb cégeknek is fejlődniük kell az employer branding területén, ugyanis a hazai vállalatok továbbra sem a munkavállalók számára legfontosabb jellemzőkben jeleskednek. A dolgozók szerint elsősorban erős vezetés, pénzügyi stabilitás és jó képzési lehetőségek jellemzik a vállalatokat, miközben ők jó fizetést és biztos állást keresnek. „A munkaerőhiány erősödése nagy felelősséget helyez a cégek vállára: ahhoz, hogy itthon tartsák a tehetségeket, meg kell adniuk, amit a munkavállalók várnak, vagyis fokozatosan magasabb bérekre van szükség” – emelte ki Baja Sándor.

A Randstad Award 2016 magyar díjazottai:

  • A Randstad Award nyertese, Magyarország legvonzóbb munkaadója: Audi Hungaria
  • Legerősebb menedzsmenttel rendelkező, valamint a férfiak körében legvonzóbb vállalat: Mercedes-Benz
  • A legvonzóbb tisztán magyar tulajdonú vállalat: Szerencsejáték Zrt.

A legvonzóbb munkáltatók Magyarországon 2016-ban a Randstad Award toplistája szerint:

(Zárójelben a 2015-ös helyezések)

1. Audi Hungaria (2.)

2. Mercedes-Benz (1.)

3. Szerencsejáték Zrt. (-)

4. LEGO (-)

5. IBM (3.)

6. Samsung Electronics (4.)

7. Bosch (5.)

8. IT Services (13.)

9. GE General Electric (7.)

10. Siemens (-)

Randstad Award 2016
Randstad Award 2016

Különdíjak:

Legvonzóbb munkaadó – Pénzintézet: OTP

Legvonzóbb munkaadó – Energetika és közműszolgáltatás: MOL

Legvonzóbb munkaadó – Gyógyszer- és vegyipar: Richter Gedeon

Legvonzóbb munkaadó – Ipar és termelés: LEGO

Legvonzóbb munkaadó – Kiskereskedelem: DM

Legvonzóbb munkaadó – FMCG: Nestlé

Legismertebb munkaadó: TESCO

A Randstad Awardról:

A világ legnagyobb független felmérése a munkáltatói márkákról, amely a világgazdaság 75 százalékát lefedő 25 ország munkaerőpiacát vizsgálja. A kutatás keretében a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélése mellett a munkaerőpiac legfontosabb mozgatórugóit elemzik. Az adatok gyűjtését és feldolgozását egy független kutatóintézet, a belga ICMA csoport végzi, életkor, nem és régió szerint reprezentatív mintán, a 18-65 éves korosztályban. A 2016-os kutatásban globális szinten több mint 200 000, Magyarországon több mint 4000 potenciális munkavállaló vett részt. Az adatfelvétel hazánkban 2015. szeptember és december között, online megkérdezéssel zajlott.