Nem titok, hogy az egészséges, boldog és elkötelezett alkalmazottak közül kerülnek ki a legeredményesebb dolgozók. A start-up vállalkozások élen járnak a jó közhangulatot elősegítő munkakörnyezet megteremtésében , míg a hagyományos vállalatok – nagy profitot biztosító forrásokkal és infrastruktúrával – úgy tűnik figyelmen kívül hagyják a munkahelyek e kulturális vonatkozásait. Egyetlen lehetőséget sem szabad elszalasztani arra, hogy a legtöbbet hozhassa ki a dolgozóidból. Kamatoztassa ezt a három, könnyen alkalmazható start-up módszert a jobb eredmények elérése érdekében.
1. Tegye lehetővé, hogy a dogozók rendszeresen érintkezhessenek a vezetőséggel.
Egy start-up vállakozásban a dolgozók azt a luxust élvezhetik, hogy nap mint nap együtt dolgozhatnak a vezetőséggel. Aktívan részt vehetnek a beszélgetésekben a döntéshozókkal, melynek eredményeképp sokkal elkötelezettebbeknek és megbecsültebbnek érzik magukat. Azonban a cégek növekedésével a felsőbb vezetőkkel való érintkezés egyre nehezebbé válik. Szerencsére azonban a menedzsment és a dolgozók kapcsolatának helyreállítása nem bonyolult. Kezdésként ösztönözzük a vezetőséget arra, hogy hetente egyszer közösen ebédeljen a dolgozókkal. A kötetlen beszélgetések megteremtik az alapját a tartalmas kapcsolatoknak és a hiteles párbeszédet a vezetőség és a dolgozók közt.
2. Teremtsen rugalmas munkahelyi környezetet.
A start-up vállalkozások tudatában vannak annak, hogy az inspiráció helye nem mindig az iroda. Sok nagyvállalati dolgozótól elvárják, hogy egy kis fülkébe zárva a rendes munkaidő keretein belül ragyogó ötletekkel álljanak elő. Ehelyett tegye lehetővé, hogy havonta néhányszor irodán kívül is dolgozhassanak. Ez lehet egy távolibb helyszín, mint egy nyüzsgő kávéház, egy helyi park vagy egy lelkesítő, irodán belül létrehozott, közös munkára szánt helyiség. A dolgozók felállítása az asztaltól két dolgot fog eredményezni. Először is természetszerűleg az új környezet új megoldások alkalmazását segíti elő, másodszor újabb lendületet ad a dolgozóknak, hogy felfrissült fejjel új ötletekkel ülhessenek vissza az asztalhoz.
3. Adjon lehetőséget a fizetett wellness juttatások igénybevételére
Ha a dolgozók egészségesek, kevesebb betegszabadságot kell kivenniük és a cég kevesebbet költ egészségügyi ellátásra. Az egészségügyi juttatásoknak azonban túl kell mutatniuk a minőségi egészségbiztosításon. Egy személyi edző meghívásával az irodába munka előtti és utáni testedzésre a dolgozókat fizikai aktivitásra ösztönözhetjük. Választhat egy kötetlenebb megoldást is, alakítson egy klubot, amelynek tagjai háromszor egy héten sétálnak az ebédidőben. Szintén megoldás lehet a dolgozóknak egy bizonyos összeg juttatása, amelyet saját választásuk alapján fitneszklub tagságra, dietetikusra vagy dohányzásról való leszoktató programra költhetnek. Bármelyiket is választják, egészségesebbek, boldogabbak és produktívabbak lesznek.
4. Hozza ki a legtöbbet a csapatából
A juttatáscsomagok összeállításakor lépjen túl a megszokott egészségügyi, üdülési és nyugdíj megtakarítási ajánlatokon. Kövesse a start-up vállalkozók példáját és részesítse a csapatát valami olyanban, amire nem számítanak a hangulat, a megmaradás és az általános elkötelezettség fellendítésének érdekében.