Napjaink rohanó világában az infokommunikációs technológiai (IT) ágazat kulcsfontosságú szerepet játszik a kommunikáció, az innováció és az üzleti élet globális szintű alakításában. De vajon ebben a felgyorsult világban tudjuk-e, hogy az IT szakemberek mire vágynak, mikor az ideális munkahelyet keresik?
Ez a központi kérdése a Randstad Employer Brand Research kutatás nemrégiben megjelent IT szektor riportjának is. Ez az értékes információkat tartalmazó, globális adatokon alapuló riport mélyreható betekintést nyújt az IT szektor munkavállalóinak jelenlegi preferenciáiba, lehetővé téve a cégek számára, hogy megerősítsék munkáltatói márkájukat, és összehasonlítsák vállalkozásukat az iparági versenytársakkal. A riport feltárja az ágazat dolgozóinak elégedettsége és motiváltsága mögött rejlő titkokat, és olyan ismereteket közöl, amelyek segítenek a legjobb munkaerő megtartásában és megnyerésében.
Ismerje meg, hogy mire vágynak az IT szektor munkavállalói, és hogy az Ön szervezetének mi lehet a megkülönböztető jegye a munkaerőpiaci versenyben, amire építve meggyőző munkáltatói értékígéret (EVP) hozhat létre.
Töltse le a Randstad Employer Brand Research 2023 IT szektor riportját és ismerje meg, mire vágynak az IT szektor munkavállalói.
letöltöm a riportotIT szektor: a bérhelyzet.
Tagadhatatlan, hogy az IT ágazat az elmúlt években hihetetlen növekedést ért el. Az üzleti élet egy kis szegmenséből a kommunikáció, értékesítés és vállalatirányítás központi elemévé fejlődött. A munka erősen specializált jellege és a munkaerőért folytatott verseny miatt az IT munkatársak a szervezeten belül a legjobb fizetésre számíthatnak.
2022 végén és 2023 elején azonban erre az ágazatra is nehéz idők vártak. A nagy technológiai vállalatoknak kemény döntéseket kellett hozniuk a bérek és a létszám tekintetében. A COVID után a növekedés lassulása több tízezer elbocsátáshoz, és az álláskeresőknek ajánlott fizetések csökkentéséhez vezetett. Ez számos munkáltató márkáját gyengítette, más vállalkozások számára pedig a lehetőségek tárházát nyitotta meg.
mit keres az IT munkaerő?
A Randstad Employer Brand Research IT szektor riportja rámutat, hogy az IT szakemberek számára a fizetés és a juttatások a legfontosabb tényezők az ideális munkáltató kiválasztásában. Ezt szorosan követi a munka és a magánélet egyensúlya és a biztos munkahely. Ez nem változott a tavalyi évhez képest, aminek talán az IT piac jelenlegi turbulens állapota az okat.
Nézzük meg alaposabban, hogy mi az 5 legfontosabb tényező, ami az IT szakemberek számára a munkahely választás során a elsődleges:
1. bér és juttatások.
Nem meglepő, hogy amikor az IT szakemberek az ideális munkáltatóra gondolnak, mindenekelőtt a bért és a juttatásokat értékelik. Hiszen ki ne szeretné, hogy megjutalmazzák a kemény munkájáért, nem igaz? Mi több, a fizetés és a juttatások továbbra is a legfontosabb tényező bármilyen életkorú és bármilyen háttérrel rendelkező munkavállaló esetében. Ha egy vállalkozás versenyképes szeretne lenni a munkaerőpiacon, akkor a stabil bér és juttatási csomag legyen az első számú prioritás.
2. munka és magánélet egyensúlya.
Az eredmények alapján világszerte a munka és a magánélet egyensúlya a második legfontosabb tényező a munkáltató kiválasztásában. Bár ez a szempont összességében a második helyen áll, a különböző társadalmi csoportok között nagy eltérések mutatkoznak. Például a munka és a magánélet egyensúlya a legfontosabb szempont az Y-generáció és a női IT szakemberek számára, és összességében a hatodik a Z-generációs dolgozók számára.
3. a biztos munkahely.
Világszerte az alkalmazottak 18%-a állítja, hogy aggódik amiatt, hogy a közeljövőben elveszíti állását. Nem meglepő, hogy a munkahely biztossága továbbra is a harmadik legfontosabb tényező a meglévő alkalmazottak megtartása és az újak megnyerése szempontjából. A biztos munkahely azonban a munkavállalók életkorának növekedésével egyre fontosabbá válik, és nagyobb értéke van az alacsonyabb végzettségű IT szakemberek körében. Ez azt mutatja, hogy iskolai végzettségtől függetlenül mindannyian vágyunk a biztonságra a karrierünkben.
4. pénzügyileg stabil szervezetek.
Egy szervezet pénzügyi stabilitása azzal függ össze, hogy a vállalkozás mennyire jól teljesít mind nemzeti, mind globális szinten. Az ideális munkáltató megítélésben ez a szempont a hatodik helyről a negyedik helyre lépett előre, és a férfiak valamivel nagyobb hangsúlyt fektetnek erre a tényezőre, mint a nők.
5. karrierépítés.
A szakmai előmenetel egy helyezést rontott a tavalyi évhez képest, és most az 5. helyen áll. Ez egy érdekes eredmény, ha figyelembe vesszük, hogy 3 munkavállalóból 1 (31%) állítja, hogy elhagyná jelenlegi munkahelyét egy másik, jobb szakmai előmenetelt kínáló munkakörért, a Z-generáció pedig még valamivel nagyobb hangsúlyt is fektet a karrierfejlődés és a képzés fontosságára. Érdemes azonban megjegyezni, hogy a tapasztaltabb munkavállalók számára a karrierépítés veszíthet a jelentőségéből, ami befolyásolhatta ezt a pontszámot.
az Ön szervezete megfelel az elvárásoknak?
A kutatási eredmények ismeretében, vajon az Ön szervezetének empolyer branding stratégiája megfelel-e az álláskeresők igényeinek? Ha nem teljesen, akkor a megoldás egy kiváló munkáltatói értékígéret (Employer Value Proposition, EVP) kidolgozásában és a munkáltatói márka megerősítésében rejlik.
Nézzünk meg néhány gyakorlati stratégiát, hogyan nyerhetjük meg, vagy tarhatjuk meg hatékonyabban a tehetségeket az IT szektorban.
- munkavállalói felmérések elvégzése. Gyűjtsünk visszajelzést a jelenlegi munkavállalóktól arról, hogy mit értékelnek leginkább a munkahelyükön. Ezzel értékes bepillantást nyerhetünk abba, hogy az alkalmazottak a vállalkozás mely vetületeit érzik úgy, hogy javításra szorulnak, és mik azok, amiben erősek vagyunk. Ezeket utóbbiakat ki lehet emelni a munkáltatói értékígéretben.
- versenyképes bér és juttatások. Biztosítani kell, hogy a kínált bér- és juttatási csomagok versenyképesek legyenek az iparágon belül, stabil helyet tartva a középső-felső fizetési sávban, rendszeresen emelve az infláció mértékével. Bár ez valószínűleg nagy kiadást jelent, de tudjuk, hogy a tehetséges szakemberek nagyobb valószínűséggel csatlakoznak olyan szervezethez, ahol azt látják, hogy kemény munkájukért méltányos díjazásban részesülnek.
- a munka és a magánélet egyensúlyának támogatása. Emeljük ki a vállalat azon törekvéseit, amelyek a munkavállalók egészséges munka-magánélet egyensúlyának biztosítására irányulnak, például rugalmas munkaidő, távmunka-lehetőségek vagy wellness-kezdeményezések. Tudta, hogy azok a munkavállalók, akik távolról is dolgozhatnak, úgy érzékelik, hogy munkáltatójuk jobban támogatja a munka és a magánélet egyensúlyát, mint azok, akiknek nincs ilyen lehetőségük? Mivel a munka és a magánélet egyensúlya a második legfontosabb munkahelyválasztási tényező az értelmiségi munkavállalók számára, érdemes megfontolni ezt a juttatást, ha még eddig nem tettük.
- a karrierépítés és a fejlődés hangsúlyozása. Ki kell mutatni a munkavállalói fejlődés iránti elkötelezettségünket képzési programok, vezetőképzés és a karrierépítési lehetőségek kiemelésével. Tegyük egyértelművé, hogy a szervezet befektet alkalmazottai személyes és szakmai útjába. Mivel például a mesterséges intelligenciára az IT piacon igen nagy hangsúlyt fektetnek, az ezzel a felkapott témával kapcsolatos képzések felajánlása a munkavállalók szemében kiemeli a szervezetet a munkáltató választás tekintetében, és csökkenti a lemorzsolódást a meglévő dolgozók körében. Ráadásul ez a proaktív megközelítés vonzó célponttá teszi a vállalatot a karrierépítési lehetőségeket kereső csúcstehetségek számára.
- a sokszínűség és a befogadás támogatása. Tudta, hogy a sokszínűbb vállalatok 70%-kal nagyobb valószínűséggel vonzanak új üzleteket, és 35%-kal nagyobb valószínűséggel teljesítenek jobban a versenytársaknál? Mutassuk fel a sokszínű és befogadó munkahely támogatása iránti elkötelezettségünket! Hangsúlyozzuk erőfeszítéseinket egy olyan környezet megteremtésére, amelyben minden alkalmazott úgy érzi, hogy megbecsülik és tisztelik.
Tagadhatatlan, hogy egy jó munkáltatói értékigéret (EVP) valóban kiemelheti vállalkozást a többiek közül. Nemcsak a legnagyobb tehetségeket nyerhetők így meg a vállalkozás számára, ezzel erősítve a munkáltatói márkát, hanem ténylegesen megelőzhető a munkavállalók fluktuációja, a lojalitás csökkenése és közben erősödhetnek a munkavállalói kapcsolatokat.
az IT szektor trendjei.
Az IT ágazat egy élettel teli és folyamatosan fejlődő iparág, amely modern világunk szerves részét képezi. A technológia forradalmasította az üzleti élet és az egymással való kommunikációnk módját.
Ebben a pezsgő iparágban munkáltatóként rendkívüli lehetőségünk van arra, hogy kihasználjuk ezt a folyamatosan változó környezetet a legjobb munkaerő megnyerése és megtartása érdekében. Ezt úgy tehetjük meg, ha proaktívan befektetünk a munkáltatói márkába és a tehetségvonzó módszerekbe. Ehhez hozzá tartozik, hogy hasznos és kihívást jelentő munkát kínáljunk, támogassuk a sokszínűséget, biztosítsunk rugalmas munkarendet, folytassunk rendszeres bérmegbeszéléseket és biztosítsunk lehetőséget a legmodernebb technológiákon vagy projekteken való munkára.
A modern technológiák projektbe történő integrálása nemcsak a kreatív felelősségvállalásnak és a fokozott termelékenységnek ad teret, hanem az innováció kultúráját is elősegíti, ami költségmegtakarítást eredményez a vállalat számára. Ha elsajátítjuk ezt a megközelítést, akkor a munkáltatói értékigéret olyan eszközzé lesz a kezünkben, ami csökkentheti a lemorzsolódás arányát és megerősítheti a vállalat pozícióját a legnépszerűbb munkáltatók között.
Ahhoz, hogy adatvezérelt döntések és megvalósítható elképzelések szülessenek, érdemes a munkaerő elvárásainak jobb megismerése érdekében alkalmazotti felmérést készíteni. Az így megszerzett tudással felvértezve lehet olyan munkáltatói értékigéretet tervezni, amely megfelel az igényeknek és törekvéseknek. Próbáljunk ezért alkalmazotti felmérést lebonyolítani, hogy megértsük, mi az, ami igazán fontos a dolgozóknak, és erre a témára építve állítsuk össze munkáltatói értékígéretünket. Kiindulópontként szolgálhat továbbá a Randstad Employer Brand Research IT szektor riportja is, mely tele van olyan hasznos ágazati információval, ami segíthet kitűnni a tömegből.
Építsen az IT munkavállalókra és használja ki a technológiai ágazatban rejlő korlátlan lehetőségeket.
Ha további ismereteket szeretne IT vállalkozása adatvezérelt munkáltatói értékígéretének kialakításáról, tekintse meg a Randstad Employer Brand Research IT szektor riportját.
letöltöm a riportot