Amikor egy emlékezetes jelöltélmény megalkotásán fáradozik, nem szabad elfelejtenie, hogy ez nem egy alkalomra szól. Ugyanúgy, mint a munkáltatói márka, a kiválasztási folyamat is folyamatos figyelmet igényel. Ez olyan folyamatos tevékenységeket igényel, mint a vonzó közösségi média posztok elkészítése, tartalomgyártás és a jelölteknek szóló kérdőívek kiküldése, visszajelzések begyűjtése. Ez egy jelentős beruházásnak tűnhet elsőre, de hosszú távon megtérülnek majd ezek a befektetések az elégedett jelentkezők és elkötelezett munkavállalók képében. A legfontosabb, hogy olyan átfogó megközelítést dolgozzunk ki, amely az összes érintkezési pontot figyelembe veszi, és elsőbbséget ad a kritikus tevékenységeknek, valamint figyelemmel kíséri és fokozza a hatékonyságukat.

„Ha a jelöltek és a munkavállalók úgy érzik, mintha nem tartanák őket számon, az negatívan befolyásolja az elkötelezettségüket. Például, sok pályázó automatizált e-mail válaszokat kap, vagy még rosszabb, talán egyáltalán nem kapnak választ az állásjelentkezésükre. ”magyarázta Jennifer Klimas, a Randstad Sourceright munkáltatói márkáért felelős igazgatója.

Egy másik fontos szempont: ne csak a külső jelentkezőkre, tehetségre koncentráljon. Pozitív élményt kell teremtenie a belső pályázók számára is, amelyek támogatják a megtartásukat és az elkötelezettségüket, valamint segítenek a tehetségük kibontakozásában és megcsillogtatásában is. Ne felejtsen el visszajelzést kérni a meglévő alkalmazottaktól, amikor feljebb lépnek a szervezetben, mert egyedülálló perspektívákat tudnak nyújtani a szervezet ismeretében.

Az egyik legfontosabb feladat a visszajelzések összegyűjtése az összes pályázótól, aki részt vett a kiválasztási folyamat szakaszaiban. Kérdezze meg, honnan hallottak a szervezetről, milyen felületekről informálódtak? Milyen információforrásokkal konzultáltak? Mennyi ideig tartott a jelentkezés befejezése? Kaptak-e bármiféle visszaigazolást vagy visszacsatolást a toborzásért felelős szakembertől e-mailben vagy telefonon? Megfelelt-e a kommunikáció az elvárásaiknak, vagy hiányoltak valamit? Az ilyen típusú kérdések segítenek orvosolni a folyamatban jelenlévő hiányosságokat.

Ne álljon meg a jelentkezőknél. Lehet, hogy értékes adatokra tehet szert az új belépőktől is. Kérdezze meg őket a betanítási folyamatról, az új kihívásokról és fejlesztendő területekről. Megfelelő segítséget kaptak ahhoz, hogy gyorsan elsajátítsák a szükséges képességeket és egyre produktívabban végezhessék a munkájukat? Tudtak-e kérdéseikkel és problémáikkal valakihez fordulni? Kaptak-e megfelelő támogatást az érintett menedzserektől és kollégáktól? Habár ezek a kérdések már nem feltétlenül a jelöltélmény kialakítása szempontjából fontosak, sokkal inkább a megtartást és az elkötelezettséget hivatottak támogatni.

Rendszeresen ellenőrizze a pályázati folyamatot, a közösségi média stratégiáját és az onboarding folyamatát. Eleget tesznek az elérni kívánt mutatóknak, vagy tovább javíthatók? Ne felejtsük el, hogy az asztali és mobileszközökön is ugyanolyan kiemelkedő jelöltélményt kell biztosítanunk. Az eltérések felismerésével azonosíthatja, hogy miért fordulnak elő nagyobb számban lemorzsolódások egyes területeken.

Az értékelésnek nemcsak a folyamatot, hanem a technológiát is figyelembe kell vennie. Karrier oldala kellő képen mobilbarát és megosztható? Lehetővé teszi-e a jelöltek számára, hogy könnyedén leállíthassák a jelentkezési folyamatot és folytassák később a különböző szakaszokban? Az innováció egyre könnyebbé teszi az Ön számára, hogy javítsa a jelöltélményt, de ugyanakkor sokszor költségesebb is lett és nehezebben kivitelezhető egy-egy fejlesztés. Győződjön meg róla, hogy pontosan érti, hogy az új technológia milyen előnyökkel jár, és súlyozza azokat összköltséggel szemben.

A folyamatok javításáért tett erőfeszítésének alapjául az Ön által beszerzett visszajelzések és értékelések szolgálnak majd. Az összegyűjtött adatok és megjegyzések kiválóak a vállalat jelöltélmény stratégiájának meghatározására, növelve ezzel a sikertörténetek és a pozitív élmények számát a jelöltek számára. Az jelöltélmény folyamatos javításába való befektetéssel képes lesz arra, hogy a szervezete egy lépéssel mindig előrébb járjon versenytársaival szemben a tehetségért folytatott küzdelemben.

Mivel a vállalkozások egyre nagyobb tehetséghiánnyal szembesülnek, a munkavállalóknak több lehetőségük van, és kevésbé valószínű, hogy olyan munkáltatókkal fognak kapcsolatba lépni, akik nem foglalkoznak eleget a munkáltatói márkájukkal és a jelöltélménnyel.  A vállalatok jobb esélyekkel indulnak egy pozitív és emlékezetes jelölttapasztalat kialakításával, amely nem mellesleg jelentős hatással lesz munkáltatói márkájukra is. Jusson eszébe, hogy potenciális ügyfelekként a pályázók a jövőben is befolyásolhatják az üzletet. Éppen ezért egy pozitív és emlékezetes toborzási folyamat kidolgozása a pályázók számára hosszú távon biztosan megéri az általa megkívánt erőfeszítést.

5 tipp a jelöltélmény folyamatos fejlesztéséért.

1. Hozzon létre egy munkacsoportot, amely a szervezet új belépőiből és munkáltatói márkáért felelős kollégáiból áll. Együttes ismereteik segíthetnek azonosítani a javítandó területeket.

2. Ezeknek a területeknek a priorizálását követően készítsen egy ütemtervet az olyan alacsonyabb prioritású projektek befejezéséhez, amelyek befolyásolják az érintkezési pontokat, miközben a legfontosabb projektek megvalósítására fókuszál.

3. Használja ki a technológia nyújtotta lehetőségeket a folyamatok fejlesztéséhez. Az új innovációk csökkenthetik az adminisztrációs terheket mind a jelöltek, mind a toborzási szakemberek esetében.

4. Fordítson időt az eredmények értékelésére. Időbe telhet ugyan, de egy erős jelöltélmény hatása látható lesz a tehetség menedzsment stratégiájában.

5. Folytassa a belső toborzási szakértői és más kollégái oktatását, hogy ők is többet tehessenek a jobb jelöltélmény kialakításáért.