A megfelelő eszközök segítségével a meglévő közösségi média jelenlétünket és vele együtt munkáltatói márkánkat is új szintre emelhetjük, ha munkavállalóinknak lehetőséget biztosítunk tartalmaink megosztására. Különösen, ha ezt átgondoltan és tudatosan végezzük.
miért fontos a social media?
Napjainkban, amikor ezer módon kapcsolódunk online egymáshoz és a világhoz, a social media az employer branding megkerülhetetlen csatornájává vált. Gondoljunk arra, ha egy munkavállaló büszke arra, hogy hol dolgozik, biztosan megosztja LinkedIn-en, de lehet, hogy Facebook-on és más platformokon is. Ha pedig olyan tartalmat osztunk meg vállalati profilunkon, amivel azonosulni tud, nagy valószínűséggel tovább osztja majd ezt is. Egyetlen gombnyomással juttatja tovább üzenetünket több száz felhasználónak: barátainak, családtagjainak, ismerőseinek és minden követőjének.
A social media csatornáinkon a szervezetünk életéhez kapcsolódó pozitív tartalmú üzenetek megosztásával tehát növelhetjük meglévő munkavállalóink elköteleződését amellett, hogy új potenciális munkavállalókat is elérhetünk és megnyerhetünk. Ezek a posztok egészen biztosan a legjobb eléréseket fogják produkálni és az interakcióknak köszönhetően egyúttal megismertetik cégünk pozitív értékeit egy jóval szélesebb körrel is. Minél több érdekes részletet mutatunk meg a mindennapokból, annál több információt adunk értékeinkről és szervezeti kultúránkról. Ezt követően nem egy leszünk a sok hasonló munkáltató közül, hanem egy olyan hely, ahol érdekes és tehetséges emberek járulnak hozzá a közös célokhoz és ahol mások is szívesen dolgoznának.
így támogassuk employer branding stratégiánkat a social medián keresztül.
A social media tehát az egyik legfontosabb csatornája munkáltatói márkánk kommunikációjának, amit dolgozóink segítségével még jobban kiaknázhatunk. Összegyűjtöttünk 7 dolgot, ami mentén tudatosan építhetünk majd a munkavállalóink által képviselt ágra is.
1./ alakítsuk ki a hivatalos kereteket.
Alakítsunk ki olyan social media irányelveket, amelyek nem csak tiltanak, mit hogyan ne csináljanak, hanem segítséget nyújtanak az általunk támogatott (személyes) social media jelenlét kialakításában. Készítsünk hozzá könnyen értelmezhető, lépésről-lépésre végigvezető dokumentációt, ami segítséget nyújthat munkavállalóinknak a posztolásban. Ez tartalmazhat technikai segítséget a posztok elkészítésében, a kommunikációs stílus meghatározásában, vagy információt adhatunk az arculati elemek használatáról is benne.
2./ tudjuk meg, hol vannak jelen munkavállalóink.
Egy mini kérdőív kitöltésével könnyen megtudhatjuk, hogy munkavállalóink melyik platformon vannak jelen legnagyobb arányban: LinkedIn-en, Facebookon, használják-e a Twittert, vagy más social media platformot. Érdemes rákérdezni benne a korcsoportra is, így még pontosabb információt kapunk, hogy melyik korosztály melyik platformon a legaktívabb, hogy megosztásra szánt tartalmainkat még jobban célozhassunk.
3./ segítsünk az első lépésekkel.
Oktatással és személyre szabott tréningekkel segíthetünk munkavállalóinknak személyes márkájuk kialakításában az online térben és ehhez kapcsolódóan hogyan tudják leghitelesebben képviselni szervezetünket. Minél magabiztosabban kezelik az egyes platformokat, annál produktívabbak lesznek a megosztásban is és az általunk javasoltak mellett akár új módokat is találhatnak üzeneteink tovább osztására.
4./ építsük online munkavállalói közösségünket és használjuk erejét.
Ösztönözzük munkavállalóinkat, hogy social medián keresztül is lépjenek kapcsolatba egymással. Így céges tartalom megosztása esetén látni fogják egymás posztjait is, amivel szintén generálhatunk engagement-et. Bevezetésnél vagy kiemelt időszakokban indíthatunk házon belüli játékokat is, amivel megosztásra ösztönözhetjük kollégáinkat. Ezen kívül érdemes megkeresni influencereinket házon belül, akik a legnagyobb (releváns) ismeretségi körrel rendelkeznek és a legtöbb interakciót kapják a megosztott tartalmakra. Őket kezelhetjük akár kiemelten is, egyfajta márkanagykövetként, például egyedi tartalmakkal, hiszen az ő megosztásaikkal még több potenciális jelölthöz juthatunk el.
5./ szolgáltassunk megosztásra érdemes tartalmat.
Készítsünk több féle tartalmat és teszteljük, mik rezonálnak legjobban munkavállalóinkkal és a közönséggel. Ha kirajzolódni látszik, milyen típusú tartalmak kapják a legtöbb interakciót és megosztást, törekedjünk arra, hogy ezeket rendszeresen posztoljuk. Nem is szükséges, hogy minden esetben céges hír legyen a poszt tartalma, lehet akár egy kollaboráció, vagy valamilyen kezdeményezés, ami mellé állunk, hiszen továbbosztás esetén így is láthatóak maradunk a feed-en.
6./ tegyük egyszerűvé a megosztást.
Első és legfontosabb, hogy weboldalunkról minden közvetlenül megosztható legyen, blog posztok és az álláshirdetések is. Itt ügyeljünk rá, hogy a meta title és a meta description ki legyen töltve és a tartalma figyelemfelkeltő és pontos legyen, mert ezek social media megosztás esetén megjelennek a linknél. A céges tartalmak megosztását megkönnyíthetjük különböző employee advocacy platformok használatával is, amik lehetővé teszik, hogy előre elkészített posztokat egy kattintással megosszanak kollégáink a támogatott platformok bármelyikén.
7./ ösztönözzük az engagement-et.
Ha kollégáink továbbosztják tartalmainkat, kommentelnek valamelyikre vagy megjelölnek bennünket saját posztjukban, válaszoljunk, vagy adjunk rá valamilyen reakciót. Ez is megerősíti őket abban, hogy folytassák ezt a tevékenységet, így nagy eséllyel a jövőben is hozzá fognak járulni tartalmaink engagement-jének növekedéséhez és így munkáltatói márkánk erősítéséhez és ismertségének növeléséhez.
Járjunk tehát élen a munkáltatói márkánk fejlesztésében a social mediában rejlő extra lehetőségek kiaknázásával, így jóval több potenciális jelölttel ismertethetjük meg, miért jó nálunk dolgozni.