Minden egyes nap, amíg betöltetlen a pozíció, hatással van a vállalat végső eredményére. Emiatt is érdemes közelebbről megvizsgálni a visszautasítás okát, és gyorsan orvosolni a problémát. Íme, öt terület, amit ilyen esetben érdemes szemügyre venni.
1. A munkaköri leírás
Az álláskeresők általában a munkaköri leírásban szereplő elvárások és feladatok alapján jelentkeznek egy állásra. Ha a leírásban felsoroltak nem egyeznek a később megbeszéltekkel, akkor valószínűleg sok jelentkező kihullik a rostán az interjúztatás alatt – vagy, még rosszabb esetben, az állásajánlatnál.
Amennyiben ezzel a problémával szembesül, próbálja meg felülvizsgálni a munkaköri leírásokat! Ellenőrizze és dolgozza át őket, hogy egyértelműek legyenek. Kerülje a félreértelmezhető divatos kifejezéseket és zsargont! Győződjön meg arról, hogy érhetően bemutatják a pozícióhoz tartozó feladatokat, és jól utalnak arra, hogy milyen képességekre van szükség. Mégis legyen kreatív, hogy bevonzza a tehetségeket!
2. Fizetés
Munkáltatói márkaépítési kutatásunk rámutatott, hogy a fizetés és a juttatások a legfontosabb tényezők, amikor az álláskeresők kiválasztják potenciális munkáltatójukat. Az online keresőeszközöknek köszönhetően a digitális technológiában jártas álláskeresők tudják, mennyit érnek, és legalább a piac átlagfizetését kell kínálnia ahhoz, hogy bevonzza a legjobb szakembereket. Amennyiben a vállalat nem tud rugalmasságot vagy kellemes munkahelyi környezetet ajánlani, előfordulhat, hogy emelnie kell a kínált fizetést.
3. Kultúra
A vállalati kultúrának a szervezet alapvető értékeit kell tükröznie, és az alkalmazottaknak érteniük kell, hogy ők hogyan járulnak hozzá a célok eléréséhez. A vállalati kultúra segítse elő a személyes fejlődést, üdvözölje a sikert, és tegyen a sokszínűségért! Napjaink munkahelyein több generáció dolgozik együtt, és mindegyikük saját munkavégzési stílussal és szükségletekkel rendelkezik. A vonzó munkáltató támogatja az egyes generációk közötti partnerkapcsolat és kommunikáció kialakítását.
Nemrég végzett tanulmányunk kimutatta, hogy az Y és a Z generáció tagjai nyitott, együttműködő vállalati kultúrát keresnek. Úgy hiszik, hogy a személyes kommunikáció a leghatékonyabb, és gyakori, folyamatos visszajelzést várnak menedzsereiktől. Ha azt tapasztalja, hogy ezen generációk tagjai nem fogadják el az ajánlatokat, vagy a felvétel után nem boldogulnak jól, értékelje, hogy a vállalati kultúra megfelelő-e az igényeik számára!
4. Juttatások
Nagy az igény a képzett szakemberek iránt, ezért gondoskodnia kell arról, hogy ajánlata vonzóbb legyen, mint a versenytársaké. Derítse ki, hogy mit várnak el az álláskeresők a munkáltatótól, és mérlegelje, hogy tudja-e teljesíteni ezeket! Információink szerint, az Y és a Z generáció tagjai számára a rugalmasság a munkáltató által kínált legfontosabb juttatás. De tudta, hogy az X generáció az a csoport, amelynek tagjai a legnagyobb valószínűséggel hagyják ott aktuális munkahelyüket, ha hiányoznak a rugalmas munkafeltételek? Ez az utóbbi csoport nemcsak gyermekeit, hanem idősödő születi is ellátja, így ez az egyetlen tényező is elég ahhoz, hogy visszautasítsanak egy ajánlatot, még akkor is, ha magas fizetéssel kecsegtet. Amennyiben vállalata nem tud rugalmas munkaidőt vagy otthoni munkavégzési lehetőséget kínálni, a legjobb, ha ezt minél hamarabb közli. Így nem veszteget időt azokra, akik nem szeretnének a hagyományos, 9-től 5-ig tartó munkanap szerint dolgozni.
Vizsgálja meg a kínált pótlékokat és juttatásokat! Ne feledje hangsúlyozni is ezeket a toborzási folyamat során! Vizsgálja meg a juttatáscsomagot, és döntse el, összhangban van-e a piaci viszonyokkal. A Harvard Business Review tanulmánya rámutatott, hogy a jobb egészségügyi, fogászati és szemészeti biztosítás ráveheti az álláskeresőket arra, hogy elfogadjanak egy alacsonyabb fizetést kínáló állást.
5. Toborzási folyamat
A hosszú vagy szervezetlen toborzási folyamat általában a jelöltek elvesztésével zárul. Határozza meg a keresés, toborzás és interjúztatás módszereit, és azelőtt tegyen ajánlatot a jelölteknek, hogy elfogadnák egy versenytársét! Íme, néhány egyszerű tipp, hogy hogyan gyorsítsa fel a munkaerő-felvételi folyamatot.
Térképezze fel a jelenlegi toborzási munkafolyamatot, és találja meg, hol vannak fennakadások! A hatékonyság érdekében próbálja egyszerűsíteni ezeket a lépéseket.
Vizsgálja meg az online jelentkezési folyamatot, és ügyeljen arra, hogy az intuitív és mobiltelefonra optimalizált legyen!
Időben kérje be a referenciákat, így azok nem okoznak késés, amikor már a döntés meghozatalára kerül sor.
Előre fogadtassa el a költségkeretet, és előre legyen tudatában annak, hogy meddig mehet el a bértárgyalás!
A nemtől az igenig
Egyeztessen kollégáival és a HR osztállyal: a visszautasítás az egész vállalatra jellemző tendencia, vagy csak Önnél fordul elő ez a helyzet? Ha gyakran kerül sor visszautasításra, keressék meg a hasonlóságokat, és találjanak gyógyírt ezekre a hibákra! Csak néhány kisebb változtatás, és máris várhatja az aláírt szerződéseket.