Tudta, hogy ténylegesen csak az alkalmazottak 15 százaléka elkötelezett a munkahelyén? Ez azt jelenti, hogy az USA munkavállalóinak nagy többsége gondolatban többé-kevésbé máshol jár munka közben – és ez valószínűleg az Ön alkalmazottainak egy részére is igaz. De hogy deríthetjük ki, hogy melyik részére? És mit tenne, ha tudna erről? És az elköteleződés tényleg ilyen sokat számít?
A rövid válasz: Igen, számít. Sokat.
A hosszabb válasz: A Gallup szerint azoknál a vállalatoknál, ahol a legmagasabb az alkalmazottak elköteleződésének mértéke, akár 59 százalékkal alacsonyabb a fluktuáció, 70 százalékkal kevesebb a munkahelyi baleset, 17 százalékkal nagyobb a produktivitás, valamint 20 százalékkal több értékesítés tapasztalható, mint a legalacsonyabb szintű elköteleződést mutató vállalatoknál. Röviden összefoglalva: az elköteleződés a vállalat működésének szinte minden aspektusát érinti, és megfelelő tervvel kell rendelkezni ahhoz, hogy az alkalmazottakat érdekelje a munka, és megfelelő energiabefektetéssel dolgozzanak.
De mielőtt cselekedni kezdene, megmutatjuk, hogyan ismerheti fel az elköteleződési problémák jeleit, illetve hogyan szűrheti ki a valóban problémára utaló jeleket.
1. az alkalmazottak nem kommunikálnak proaktívan
A csapattal folytatott kommunikációja egyirányúnak tűnik? Amikor lelassul – vagy akár teljesen le is áll – a kommunikáció, azt jelezheti, hogy az alkalmazottak máshol járnak. Ha ennek jelét észleli a vállalatnál, szánjon egy percet az okok átgondolására! Megváltoztak a prioritások, a feladatok vagy a csapatvezetők? Mennyire illenek a napi célok a hosszabb távú üzleti stratégiához és vízióhoz? Érezhetik azt az alkalmazottak, hogy a visszajelzéseiket meghallgatják, és választ kapnak a kérdéseikre?
Ha csökkenni kezd a csapattagok közötti kommunikáció, a lehető leghamarabb lépjen közbe, még mielőtt rosszabbá válna a helyzet!
2. csökken a produktivitás és/vagy a minőség
A mérőszámok helyes alkalmazása az egyetlen mód arra, hogy felmérje a vállalat általános állapotát. Tehát ha a csapatok nem érik el a tervezett KPI-okat és SLA-kat, – és ez újra és újra előfordul –akkor bizonyos, hogy valami nem jól működik. De mi?
A vállalat működésében bármely nemrég bekövetkezett változás ludas lehet. Például az új menedzserek könnyen idézhetnek elő nem szándékos és előre nem látható változást olyan módon, amely közvetlenül érinti a napi munkavégzést. Másrészt a produktivitás vagy a minőség változása az alkalmazottak között személyek közötti konfliktusokat hozhat felszínre, vagy a munkahely változásaival való elégedettség kinyilvánítására ösztönözhet. Mindkét probléma kezelhető önrészről vagy szakértő HR-partnere segítségével is. Akárhogy is legyen, rendkívül fontos, hogy a megfelelő lépésekkel megelőzze az ilyen jellegű problémákat, amelyek nagyon gyakran együtt járnak az alkalmazottak elköteleződésének csökkenésével is.
3. az alkalmazottak elkezdenek fizikailag is elmaradozni
Mindannyiunkkal előfordul néha, hogy elalszunk reggel, dugóba kerülünk, vagy ügyintézés miatt előbb el kell mennünk a munkából. Van ilyen. De azoknál az alkalmazottaknál, akik nem elkötelezettek, szokássá válik, hogy kivonják magukat a munka alól. Ha alaposan megfigyeli, hogy mikor lépnek be és ki az alkalmazottak a beléptető kártyáikkal, hatékonyan, előre láthatja és kezelheti az elköteleződési problémákat.
Ez a viselkedési minta betegszabadságokba és fizetett szabadnapokba csaphat át. Ha azt látja, hogy egy adott alkalmazott esetében csökken a produktivitás vagy a munka minősége, és az alkalmazott halmozza a betegszabadságokat és fizetett pihenőket, akkor hasznos lehet minél hamarabb beszélni vele.
4. növekszik a fluktuáció
Úgy tűnik, mintha az alkalmazottak tömegesen rohannának a kijárat felé? A legjobban teljesítők távoznak, mert úgy érzik, a szomszéd fűje zöldebb? Az újonnan felvett emberek csak néhány hónapig maradnak? Ha így van, akkor egyértelmű, hogy elkötelezési és megtartási problémái vannak. A megtartási problémák gyakran az elköteleződés hiányából fakadnak, ezért ilyenkor a tüneteket, valamint magát a betegséget is mindenképpen kezelni kell.
Az egyik kezdőlépés lehet, hogy a távozó alkalmazottakkal kilépési interjút készít. Ezáltal megtalálhatja az elköteleződési problémák forrását, és elkezdheti a megoldás kidolgozását.
Önmagában az, hogy problémák vannak az alkalmazottak elkötelezésével, még nem jelenti azt, hogy a teljes vállalatnak szenvednie kell.