A munkavállalói elkötelezettség, mint fogalom, régóta bekerült már a szervezetek mindennapjaiba. Az már a legtöbb cég számára világos, hogy kiemelt fontosságú, hogy dolgozói elkötelezettek legyenek, azt azonban sokan még mindig nem tudják megfogalmazni, hogy tulajdonképpen miért is fontos ez.
Kezdjük tehát azzal, hogy eloszlatjuk azt az elképzelést, hogy a munkavállalói elkötelezettség csak egy jól csengő kifejezés, ami csupán a munkavállalók elégedettségéről szól és nincsenek valós előnyei a szervezet működésére nézve.
Valójában számos előnyt kínál a vállalat számára, ha dolgozói elkötelezettek: magasabb termelékenység érhető el és egy boldog és egészséges munkahelyi kultúra segíthet új tehetségek bevonzásában és a megtartási arány javításában.
Röviden: egy elkötelezett dolgozó produktívabb, ami pozitív következményekkel jár a szervezet minden aspektusára. De ez messze nem az egyetlen előny, amelyet a vállalat nyer.
az elkötelezett munkavállalók kevésbé egyértelmű előnyei
Biztos, hogy a boldog munkaerő egy áldás a termelékenységhez. De van néhány kevésbé szembetűnő előnye is:
- A hiányzás/távol töltött napok számának csökkenése. Egy Gallup közvélemény-kutatás szerint az Egyesült Államokban működő cégek, akiknél magasabb a munkavállalók elkötelezettsége, 41% -kal csökkent a távollét. A boldog és elkötelezett munkatársak felelősséget vállalnak a cég iránt és kevesebb szabadnapot/ betegszabadságot vesznek ki.
- Alacsonyabb fluktuációs ráta. Ugyanez a Gallup-felmérés is megállapította, hogy a kivételes munkavállalói elkötelezettséggel rendelkező vállalatok 59% -kal kevesebb felmondással szembesülnek. Ezek a vállalatok nemcsak elkerülik a véget nem érő toborzási és kiválasztási folyamat problémáit, hanem megtakarítják magukat a gyakori új felvétellel és betanítással járó jelentős pénzköltségeket is.
- Jobb üzleti eredmények. Az elégedettebb munkavállalók következetesen jobb munkát hoznak létre, ami növeli a vevői elégedettséget, jobb megtartáshoz vezet, ami a munkavállalók elégedettségéhez és a fokozott elkötelezettséghez vezet.
De lássuk az érem másik oldalát is: ha a csapata elégedetlen és túlterhelt, a stressz, a frusztráció és a felmondás már lehet, hogy az ajtóban kopogtat. Ez a helyzet rendkívül negatívan hat az üzleti eredményre, csökkenti a termelékenységet és ez által a nyereséget is.
Egy másik Gallup közvélemény-kutatás szerint az Egyesült Államokban a munkavállalók mindössze 32 százaléka elkötelezett a munkájával, ami azt jelenti, hogy az ország munkavállalóinak több mint kétharmada minden nap a felmondás gondolatával kacérkodva megy munkába. Szerencsére van néhány egyszerű módja annak, hogy a munkaerőt a lehető legrövidebb időn belül maradásra bírja.
a nyaralás fontossága
Íme egy tipp: ösztönözze munkatársait, hogy használják fel az összes szabadnapjukat, ami rendelkezésükre áll. Lehet, hogy ez elsőre ellentmondásosnak tűnhet és nem feltétlenül érthető, hogy fog így javulni a termelékenység, de higgye el hosszú távon jövedelmezővé válik. Bármennyire is elkötelezett valaki a munkája iránt, mindenkinek szüksége van időre a munkahelytől távol, hogy elszakadjon a mindennapi rutintól és feltöltődjön, ami végső soron a termelékenység növekedéséhez vezet majd.
A munkatársak szabadsága alatti pótlása miatt sem kell aggódnia, számos lehetőség létezik már átmeneti, akár néhány hetes munkaerő-kölcsönzésre is.