Miközben a technológia több üzleti lehetőséget teremtett, új kihívásokat is hozott, mivel az alkalmazottak magasabb elvárásokat támasztanak a munkáltatókkal szemben arra vonatkozóan, hogyan segítsék őket a produktívabb és hatékonyabb munkavégzésben.

A munkáltatók egyre nagyobb nyomás alá kerülnek, hogy kihasználják a technológia lehetőségeit, és egyedi alkalmazotti élményt teremtsenek, megfelelve a jól teljesítő szakemberek szakmai motivációinak. Azok a vállalatok, melyek nem tartanak lépést a fejlődéssel, azt kockáztatják, hogy versenytársaik elveszik tőlük nemcsak a legjobb jelölteket, de a már náluk dolgozó alkalmazottakat is.

Az alkalmazotti élmény fejlesztésének első lépése az alkalmazott által bejárt út értékelése. Kezdjük azzal, hogy azonosítjuk azokat a fontos mérföldköveket, amelyek hatással lehetnek az alkalmazotti élményre. Ilyen a jelöltek bevonzása, toborzása, a betanítás, az alkalmazottak fejlesztése, a vezetőség, az alkalmazottak távozása és a volt alkalmazottak elkötelezettsége. A bejárt út feltérképezése világos áttekintést nyújt a munkáltatóknak az élményről, segít a hiányosságok azonosításában, majd ezt követően olyan stratégiák kialakításában, amelyek a legjobb megközelítéshez szükségesek.

Íme, egy egyszerű ellenőrzőlista, amelyet a vállalatvezetők arra használhatnak, hogy feltérképezzék szakember-megtartási stratégiájukat, valamint javítsák vállalatuknál a fizikai, technológiai és vállalati kultúrával kapcsolatos alkalmazotti élményt.

Ellenőrzőlista a szakember-megtartási stratégia térképéhez:
1. Fizikai környezet

A munkahelynek segítenie kell abban, hogy az alkalmazottak egészségesek, boldogak és produktívak legyenek. A munkahely kialakításáért felelős személyeknek gondoskodniuk kell arról, hogy az általános munkavállalói élmény fő szempont legyen a tervezési folyamat során, beleértve:

  • mindent, amit az emberek látnak, hallanak, szagolnak, éreznek és ízlelnek,
  • az iroda légkörét és kialakítását,
    az irodai berendezések, például székek és asztalok minőségét,
    a tárgyalók és munkaállomások számát és változatosságát.

Idei Employer Brand Research kutatásunk is alátámasztja ennek fontosságát, hisz a munkahelyi légkör második helyet szerzett a munkahelyválasztást befolyásoló tényezők listáján.

2. Technológia
A technológia szinte minden munkahely szerves részét képezi, és az alkalmazottak nagyra értékelik, mivel segíti őket a problémák megoldásában, a hatékonyság növelésében és az innováció népszerűsítésében.

A vállalatok vezető technológiák és megoldások biztosításával gondoskodhatnak arról, hogy alkalmazottaik megfelelő eszközökkel rendelkezzenek a feladatok hatékony kezeléséhez, és erőforrásaikat egyéb, az üzlet számára fontos kezdeményezésekre fordíthatják.

A munkáltatók a következő módokon aknázhatják ki a technológia lehetőségeit:

  • hozzáférés a legújabb szoftverekhez, programokhoz és folyamatokhoz,
  • nagy sebességű, szélessávú vezetékes internet és wifi,
  • közös csatornák a projekthírek kommunikálásához, visszajelzés gyűjtéséhez és problémák kezeléséhez,
  • együttműködést segítő eszközök és platformok, ahol az emberek virtuálisan dolgozhatnak a projekteken.

3. Vállalati kultúra
Miközben korábban a vállalati kultúra volt az egyetlen tényező, amit kiemelten figyelembe vettek az alkalmazotti élménnyel kapcsolatban, az elmúlt időszakban jelentősen bővült, hogy mit értünk ezen fogalom alatt. Nevezetesen arról van szó, hogy a szervezeti kultúra már többről szól, mint az általános légkör a munkahelyen. Az új meghatározás már magába foglalja a szervezet márkáját alkotó szempontokat – az emberek meggyőződéseit, értékeit, alapvető feltételezéseit, érdeklődési köreit, tapasztalatait és szokásait.

Ezért egyre fontosabb annak figyelembevétele, hogyan vélekednek az alkalmazottak a munkájukról, hogyan viselkednek munkatársaikkal, hogyan járulnak hozzá a vállalat munkájához, és hogy a vállalat teljesíti-e az elvárásaikat.Mindezek a tényezők szerepet játszanak abban, hogy az alkalmazottak milyen hatással és befolyással vannak a vállalati kultúrára.

Egy felmérés nemrégiben kimutatta, hogy az emberek 87 százaléka a vállalati kultúra miatt lépett be egy vállalathoz (1) – tehát egyértelmű, hogy a döntést jelentősen befolyásoló tényezőről van szó. 

A vállalatok növelhetik vonzerejüket, ha finoman módosítják vagy javítják a következőket:

  • általános fizetés, javadalmazás és alkalmazotti juttatások,
  • nyitott, őszinte és átlátható kommunikáció a munkatársakkal,
  • karrierfejlődés,
  • inkluzív környezet, sokszínűség és egyenlőség,
  • munkahelyi elégedettség, autonómia és bizalom.

A munkahelyi kultúra szempontjainak felülvizsgálatával a munkáltatók versenytársaik elé kerülhetnek, és vonzóbbá válhatnak a bevonzani kívánt szakemberek számára. Fontos észrevenni, hogy még a látszólag parányi tényezők is – legyen az fizikai, technológiai vagy éppen a vállalati kultúrával kapcsolatos – hatással vannak arra, hogy az alkalmazott hogyan ítéli meg munkahelyét.

A Randstad Employer Brand Research 2018 kiegészítése betekintést nyújt abba, hogy mi motiválja az embereket abban, hogy egy adott vállalat alkalmazottaivá váljanak, és hogy miért az alkalmazotti élmény jelenti a jövőt.

A kiegészítés a következőket tartalmazza:

  • az alkalmazotti élménybe való befektetés fontossága,
  • az alkalmazotti élményhez bejárt út feltérképezése,
  • az alkalmazottak fő motivációi, illetve a visszatartó tényezők,
    a munkáltatói értékajánlat újragondolása,
  • megoldásközpontú hozzáállás a legjobb alkalmazotti élmény létrehozásához.

Segíthetünk
Munkáltatói márkaépítőként és HR-szakértőként kombináljuk a globális tudást és a helyi tapasztalatokat, mely segítségével átalakítjuk munkáltatói márkáját, hogy az a legerőteljesebb toborzó és megtartó eszköze legyen.
Akár a munkavállalói élményt szeretné fokozni, akár azt szeretné megérteni, hogyan használhatná fel kutatásunk eredményeit hatékonyabb munkaerő-stratégiák kialakításához, mindkettőben segíthetünk.

Randstad_Atlanta-Kloubert-04-17_104.jpg
Randstad_Atlanta-Kloubert-04-17_104.jpg