Egy átlagos dolgozó élete során 90.000 órát tölt munkával, ez az életünk egyharmada, és az O.C. Tanner Institute szerint a brit dolgozók 40%-a találja unalmasnak a munkahelyi feladatokat. A statisztika alátámasztja, hogy le kellene küzdenünk valahogy a munkahelyi unalmat ahhoz, hogy ez a rengeteg idő hasznosabban teljen.
Az Anti-Boredom hónap szellemében megmutatjuk a négy tipikus okát a munkahelyi unalomnak, és négy megoldást ajánlunk az elkötelezettség növelésére és az unalom csökkentésére:
- tanulás és fejlődés lehetőségének hiánya
- kapacitás kihasználatlanság
- túlhajszoltság
- kihívások hiánya
1. tanulás és fejlődés lehetőségének hiánya
Az Udemy felmérése alapján a középbeosztású munkavállalók 46% -a nagyobb valószínűséggel unottabb, mint a felsővezetés tagjai, mert nem áll rendelkezésükre elég tanulási és fejlődési lehetőség. Ugyanebben a felmérésben öt munkavállaló közül négy kijelentette, hogy az új készségek elsajátítása elkötelezettebbé tenné őket a munkaadójuk iránt.
Megoldás:
A munkavállalók (újak vagy meglévő kollégák) számára biztosítani kell tanulási lehetőséget, mert így érezni fogják, hogy megbecsülik őket a cégnél. Amennyiben megbecsültnek és elkötelezettnek érzik magukat, látják a jövőbeni karrierjüket, ezáltal produktívabbá válnak. Még akkor is, ha valami egyszerű dologról van szó (például támogatni a dolgozókat abban, hogy fejlesszék a prezentációs képességeiket), hozzájárul ahhoz, hogy jelentősen növelje a dolgozók magabiztosságát.
2. kapacitás kihasználatlanság
Nem kell agysebésznek lenni ahhoz, hogy észrevegyük, mikor a dolgozónak nincs elegendő mennyiségű feladata, beköszöntenek az unalom órái.
A munkavállalók 30%-a mondta azt, hogy az unalomhoz meglehetősen hozzájárul az, ha nincs elég munkájuk. A szakértők arra a következtetésre jutottak, hogy az Y generáció tagjai technológiai szempontból fejlettebbek, mint a Baby Boomerek, ezért gyorsabb ütemben tudják elvégezni a feladatokat, mint idősebb társaik, így az Y-Z generációba tartozók általában jobban unatkoznak a munkában.
Megoldás:
Munkáltatóként ezt egy remek alkalomként kell felfogni arra, hogy új feladatokat bízhat azokra a személyekre, akiknek alig/nincs tennivalójuk. Az igazi kihívást jelentő feladatok elvégzésével sokkal jobban feltöltődnek, és ezek megoldása hosszabb időt is vesznek igénybe. A legfontosabb az, hogy az alkalmazottak úgy érezzék, munkájuk értékes és fontos a vállalat számára.
3. túlhajszoltság és túl nagy nyomás
A másik véglet, mikor a munkavállalók túl sok munkát végeznek. 25%-uk úgy találja, hogy az unalmuk másik fő oka a túlzott munkaterhelés. Amikor a feladatok felhalmozódnak vagy soha nem érnek véget, növelik a halogatás mint opció választásának esélyét, illetve elveszthetik a motivációjukat. Szélsőséges esetekben a munkavállaló kiéghet.
Megoldás:
A kommunikáció kulcsfontosságú a probléma megoldásához. Rendszeres meetingeket kell tartani, hogy ott megvitassuk a munkavállaló munkaterhelését, az általuk elért haladást, és hogy mennyire érzik magukat túlterheltnek. Rendkívül fontos meggyőződni arról, hogy a munkavállaló kihasználja-e a képességeit anélkül, hogy túl nagy nyomást helyeznénk rá.
4. nincsenek megfelelő kihívások
A munkavállalók 44% -a kijelentette, hogy az unalom a kihívás nélküli munka miatt jelentkezett, mert az nem igazán követeli meg hogy igénybe vegyék a szakértelmüket. Az International Journal of Business Reviewsban dokumentált kutatások rámutatnak arra, hogy a monoton, sablonos vagy rutinszerű feladatok vezetnek leggyakrabban az unalomhoz.
Megoldás:
Győződjön meg róla, hogy az alkalmazottak számára lehetőséget teremt arra, hogy fejlesszék magukat - a kezdő munkavállalóktól a felsővezetőkig. A kihívást jelentő feladatokkal segít a dolgozóknak abban, hogy olyan új feladatokat végezzenek, amit eddig nem csináltak, ezáltal nemcsak tesztelni, hanem fejleszteni is lehet a képességeiket.
a stimuláció jó hatással van a munkaerőre
A tanulmány szerint a munkavállalók közel egyharmada azt mondja, hogy nem motivált a munkában. Ezen túlmenően, a vezetők 58% -a bejelentette, hogy soha nem kaptak olyan vezetői képzést, amely segít annak a megértésében, hogy egyes vezetők miért küzdenek a munkaerő bevonzásával.
Létfontosságú, hogy a munkáltatók megtalálják a módját, hogy minimálisra csökkentsék a munkahelyi unalmat, és ösztönözzék a dolgozókat. A teljesítményvesztés ezzel csökkenne és a munkahelyi elégedettség megemelkedne. A Gallup által végzett felmérés szerint 300 milliárd dollár a motiváció nélküli munkaerő költsége - ez az, amit a vállalatok minden évben elveszítenek a munkaerő hiánya miatt. Továbbá a Hay Group állítja, hogy a motivált alkalmazottakkal rendelkező irodák 43% -kal termékenyebbek, mint az unott munkatársakkal rendelkező vállalatok. Ezeknek az okoknak elegendőnek kell lenniük ahhoz, hogy megteremtsük a módját a munkavállalók bevonzásának és javítsuk a szervezetet.